Headbanger Motorcycles

Milánská firma specializující se na motocykly s americkou tradicí na to jde jednoduše a přímočaře. Žádný software,
žádná elektronika a žádné vstřikování, pouze 100% řemeslná zručnost zakázkové výroby. Technicky však natolik vychytané motocykly, aby se na nich dalo
legálně jezdit a navíc splňovaly emisní předpisy Euro3. Na první pohled „primitivní“ a „nevinné“ motocykly ze staré školy pro opravdové znalce
kvalitní práce. Na fotkách vypadají pěkně, v reálu ještě lépe. Novinkou v této stáji pro nadcházející sezónu jsou dva motocykly. Lehce psychedelický
Summertime a prostý, ale výstižný jak sólo na elektrickou kytaru
Woodstock Boogie.
Prvně jmenovaný pohání S&S 93 cu. in. (1530 ccm) knucklehead. Motocykl charakterizuje softail rám, přední 19 “ kolo a zadní 130 pneu. Dominantou je vysoký krk s výraznou nádrží. Woodstock Boogie má rovněž za základ softail rám. Do něho je vložen v tomto případě
S&S panhead 93 cu. in. (1 530 ccm). Motocykl je k dispozici ve dvou variantách, buď s malou devítilitrovou nádrží a opravdu hodně vysokými řidítky, nebo ve speciální úpravě s velkou 18 l nádrží. Tu krom jiného charakterizují také sexy „drag-bar“ řidítka a opravdu mohutná hustě vyplétaná kola. Každopádně jedná se v podstatě o
zakázkovou výrobu, takže řada detailů a finálních úprav je čistě
na vašem rozhodnutí.
CR&S
Tato
milánská firma nám předvedla především zcela nového radikálního naháče s jednoramennou kyvkou poháněného svalnatým americkým vzduchem chlazeným dvouválcem
S&S X-Wedge o objemu 1 916 ccm (117 cu. in.). Tento italský klenot s americkým srdcem dosahuje výkonu 71 kW (97k) při 5 100 ot/min a motocykl o suché hmotnosti 245 kg dokáže rozpohybovat rychlostí přes 200 km/h. Maximálka ani výkon zde však nehrají prim. Dostatečná porce točivého momentu (
148 Nm při 4 300 ot/min) v kombinaci s dobře dimenzovaným rámem a odpružením zajistí jistě dostatečnou porci zábavy. Výrobce zde představil tuto novinku i ve variantě, která počítá se spolujezdcem. O řadu doplňků se zasloužila Rizoma. CR&S tak historicky navazuje tímto novým skvostem na svůj první vcelku úspěšný motocykl
VUN, který byl představen v roce 2007. Ten vyniká především svým obnaženým částečně příhradovým rámem, a nám v Čechách dobře známým, jednoválcovým motorem Bombardier-Rotax o objemu 652 ccm.
Borile
Italskou značku, kterou založil Umberto Borile v roce 1988 asi není třeba představovat. Firma zaměřující se na motocykl ve stylu staré školy, avšak s moderní technikou nás zaujala v Miláně především svým novým modelem
B450 Scrambler. Tento stroj je poháněn motorem postaveném na základu Ducati, z kterého pochází hlava válce, píst. Přitom válec je na první pohled lehce nakloněný vzad. Motocykl je dále vybaven
elektronickým vstřikováním Weber-Marelli. Převodovka je kazetového typu. Ačkoliv to tak na první pohled nevypadá, nádrž je umístěná pod sedlem a za sloupkem řízení je schován vzduchový filtr. Motocykl klasického vzhledu je na 19“ a 18“ kolech. Chybět nebude elektrický startér a kotoučové brzdy. Motocykl půjde
do výroby počátkem roku 2012.
Informace o redaktorovi
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE