kawasaki_good_times_tour2




Závody pro lidi z ulice: pojďte do toho taky!

Kapitoly článku

MotoRiders Racing Agency

Zatímco první dva šampionáty byly zaštítěny autoritou Autoklubu ČR, tak seriál Motoriders Racing Academy je „neoficiální“. Přesto však zcela plní požadavky našeho článku, protože jednodenní akce, které jsou především o volném nesoutěžním ježdění na motokárových autodromech, jsou vždy zakončeny finálovými jízdami, během nichž se soutěží nejenom o stupně vítězů z těchto jednotlivých závodů, ale také o body do celkového pořadí seriálu nazvaného Kasyja Motoriders Cup.

Tenhle projekt rozjela agentura Motoriders v roce 2018 a hned v úvodní sezóně se setkal s velikým ohlasem jak ze strany motorkářů, kteří na tyhle akce jezdí s běžnými motocykly schválenými pro běžný provoz a vybavenými registrační značkou, tak i těmi, kteří preferují motorky, upravené pro závodní použití – ať už motárdové speciály či silniční „lamináty“. Obě skupiny se i v příštím roce společně vydají na volné jízdy, během nichž o rozdělení do jednotlivých skupin rozhoduje jen dosažený čas bez ohledu na to, jestli jedete se speciálem či „espézetkovou“ motorkou. Finálový závod byl v prvním roce určen pouze motocyklům se silniční homologací, ale protože se objevilo dost lidí, kteří měli chuť zazávodit si na laminátových strojích, bude pro příští rok vypsán seriál i pro ně. Určitě to bude skvělá možnost setkání pilotů mnoha motocyklových disciplín a kubatur a porovnání sil jezdců nevlastnících licenci s těmi, kteří již běžně soutěží v jiných motocyklových seriálech. Pro ně může být tenhle seriál také dobrou přípravou pro jejich hlavní aktivity. Na jedné startovní čáře tak můžou stát motárdisté i silničáři rozdílných kubatur, sportproductionů, supermon či supersportů a skvělým náčiním budou pro tyhle malé okruhy určitě také motocykly kubatury SSP 300, které nyní zažívají velký boom.

Od zvoleného stroje se samozřejmě odvíjí i finanční náročnost, ale pokud sáhnete po starší šestistovce, oděné do laminátových kapot, či zachovalém motárdu, budete se pohybovat na částce kolem sta tisíc korun. To ovšem v případě, že zvolíte třídu speciálů - pokud budete mít skromnější ambice, stačí, když dorazíte na svojí mašině, se kterou jezdíte každodenně do práce či v létě na dovolenou. Stačí se podívat do výsledkové tabulky úvodní sezóny a zjistíte, že v něm figurují velmi rozdílné stoje – od jednoválcových motárdů KTM 690 či Husqvarna 701, přes štíhlé naháče typu Yamaha MT 09, Kawasaki ER6, motocykl Kawasaki Z1000, který dovezl svého majitele k vítězství v tomto seriálu, až po Hondu CBR600RR, která drží rekord na 2/3 tratí. V tom případě se vaše investice smrsknou na přepravu na místo konání a také startovné, které se pohybují kolem 2 500,-Kč. Cena startovného může být na první pohled nevýhodou těchto akcí, na druhou stranu je třeba vnímat to, že v něm je zahrnuto nejenom pronájem tratě, ale také zdravotnické zajištění, časomíra, služby fotografů, catering a servisní zázemí. Pro ty náročnější jsou připraveni instruktoři. Nemusíte také řešit žádné další administrativní náležitosti spojené se získáním jezdecké licence, a pokud zvolíte třídu strojů s registrační značkou, jeho se zúčastníte se sériovým strojem, může být právě tenhle šestidílný seriál nejlevnější způsob vašeho sportování.

V případě, že na místo dění vyrazíte na motorce, tak právě zde můžete pak nejlíp vnímat to, jak důležité je vyřádit se v relativní bezpečnosti uzavřené tratě. Během dvouhodinového ježdění (nejčastěji šest jízd po dvaceti minutách) plného hledání vlastních limitů a soupeření se svými protivníky naplno vyčerpáte svoje potřeby a touhy po adrenalinu a pak jste na dlouhý čas (zpravidla do dalšího závodu) vyklidnění tak, že vás při cestě domů ani nenapadne se o něco podobného pokoušet v provozu. A přijde vám to nejenom zbytečné, ale vlastně i trochu trapné – kdo si jednou zkusil uzavřenou trať, tak ví, o čem mluvím…

Pro příští rok se spolu s těmito závody připravují také dvouhodinové závody dvou či tříčlenných týmů, během kterých si budete moct ověřit nejenom vlastní jezdecké schopnosti, ale také vyzkoušet spolupráci s týmovými kolegy a zažít tak pocity, které poskytují vytrvalostní motocyklové disciplíny.

Kalendář závodů pro sezónu 2019

  • 29. 4. 2019 Písek
  • 27. 5. 2019 Písek (vytrvalostní závod)
  • 17. 6. 2019 Cheb
  • 8. 7. 2019 Písek
  • 19. 7. 2019 Vysoké Mýto
  • 5. 8. 2019 Cheb
  • 26. 8. 2019 Písek

Video: Kasyja Motoriders Cup 2018

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 18 Kč od 12 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Myna přispěl 0.5 Kč
outdoor přispěl 0.5 Kč
Yukish přispěl 0.5 Kč
Marenekk přispěl 2 Kč
pp377 přispěl 2 Kč
CR500 přispěl 2 Kč
puod přispěl 2 Kč
lvpp přispěl 0.5 Kč
tomasNJ přispěl 2 Kč
marafzs600 přispěl 2 Kč
Destroyer přispěl 2 Kč
Davcoun přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):


TOPlist