Moped Stadion S22, rok výroby 1961, stroj byl vyroben v Českých Budějovicích a Rakovníku.
První dojmy - Stroj jsem koupil asi za 5500 Kč. Majitel mi řekl, že je pojízdný a že jen stačí vyčistit karburátor. Vypustil jsem zvětralý benzín, vyčistil karburátor a zkusil jiskru. Jiskra byla jako řemen i při neoriginállní venkovní zapalovací cívce. Tak jsem nastartoval a s obtížemi jsem se projel. Pak se zanesl kohout od zrezlé nádrže a já se rozhodl stroj už dál netrápit.Druhý den jsem se dal do pomalé demontáže a rozhodl jsem se pro pořádnou renovaci.
Recenze
Proč jsem si vybral zrovna Stadiona? Jednak strejda měl S11 a dodnes lituje, že jí prodal. Já si na Stadiona po renovaci, se kterou mi hodně pomohl i strejda, nemůžu stěžovat. Až na počáteční problémy s karburátorem, který se mi po renovaci přeplavoval a špatně ukostřený rámeček světlometu vše chodí jak má. Ale žádný stroj nechodí ihned na 100%. Motor táhne jak čert, brzdy brzdí slušně a moped hlavně výborně svítí. Spottřeba byla vysoká, ale správným seřízením hladiny karburátoru a vyrobením funkční náhražky tlumiče sání se ustálila na slušné míře. Co je u Stadiona přínosem je zadní kyvná vidlice která pěkně pruží.
Moc pěkná práce. Modrá mu sluší. Jako kluk jsem měl modrého a kamarádovi jsem záviděl červeného. Tak jsem si červeného musel zrenovovat. Dobře, že je nás zapálených stadionistů stále dost a je to vidět i na srazech kolik má obdivovatelů.
S tímto mopedem projeli naši jezdci v 50letech celou Sinajskou poušt , jel Stadion S22 Jawa pionýr jednosic a Tatran 125 a všechny projeli , v jednoduchosti je síla
Dokonalá renovace, prostě zlatý ručičky. Jen tak dál. 10 bodů.
krasavec
Není to jen moje práce hodně toho udělal i strejda. Ale díky za pochvaly