renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa Stadion S22 (1961)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Robijev
Vloženo 15.6.2010
Aktualizováno 15.6.2010
Zobrazeno 5 115x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Skvělý moped, ideální jako přibližovadlo na silnice mimo město, kde není moc provoz.

Více fotografii

Recenze

Bylo nebylo, nebo spíš bylo, dostal jsem peníze za odevzdanou práci, ne moc, ne málo, a hned jel koupit vysněný moped do Prahy... Od pána jsem nakonec za pár dnů koupil i bednu náhradních dílů. Hledal jsem už před tím nějaký čas S22 přes inzeráty a tenhle našel náhodou a když jsem uviděl na fotce krásný odstín modré, tak bylo rozhodnuto.\r
\r
Takže stroj byl doma a já netušil, co spolu zažijeme. Takže krom ježdění se objevilo i pár závad někdy méně vážné a jindy vážnější. Ale díky opravám jsem alespoň svůj stroj dokonale poznal. Prostě to chtělo vychytat mouchy, na které tak starý stroj už měl nárok. Stadionek dostal taky pár decentních vylepšení, které myslím nejsou proti duchu stroje. Zásadní je karburátor s difuzorem 15mm oproti původním 12mm. Takže hlavně výkon ve středních a vyšších otáčkách šel nahoru. Sekundární kolečko 13z místo 12z. Zkoušel jsem i 14z. ale to už bylo do kopečků moc. A důležité vylepšení je zapalování Vape. Je to bezúdržbová záležitost a z hlediska spolehlivosti jednoznačný přínos. Rovněž elektrický výkon pro je výborný a i na volnoběh dobrý. Na nosič jsem dal kufřík, který se ukázal být velice praktický. Přeci jen se tam vejde ledacos včetně dokladů a koláče na cestu. Je snadno sundatelný. Uchycení jsem udělal podobné, jako to je u sedla, tedy zespoda šroubek a křídlová matice. Takže kufřík se dá sundat a nandat během chvilky. Pootočení brání zarážky na dně kufříku.\r
\r
Jizdní vlastnosti stroje jsou ne zrovna dobré. Tedy ve srovnání s jinými stroji, které jsem měl možnost vyzkoušet. Může za to málo tuhá kyvka. Je tam malá tuhost do stran a v kroucení. V zatáčkách je to znát. Až si někdy říkám, jestli není lépe oželet pohodlí a nemít raději pevnou zadní stavbu, jako to měl typ S11. Ale zase na druhou stranu pohodlí po mírně nerovné silnici je díky odpružení podstatně lepší než na neodpruženém horském kole. Pohodlí na více rozbité silnici už dobré není a je radno se vyhnout všem děrám v silnici. Ale to je jasné, protože to není nějaké enduro.\r
\r
Krásné na Stadionu je, že je jednoduchý a přitom domyšlený. Z hlediska údržby je nenáročný.\r
\r
Řazení otočnou rukojetí považuji za ne zrovna dobré, ale nevadí to moc, protože na Stadionu se stejně většinou jede na dvojku. ta vyjede i mírnější kopečky.\r
\r
Dalo by se o Staďáčku psát dlouho. Každopádně to je stroj, se kterým si člověk může hodně užít. Spíš je to kultovní záležitost, ale dobře použitelná i v dnešní době. Nové mopedy zase o tolik lepší nejsou. Jediné větší mínus vidím v jízdních vlastnostech. Ale nic není bez chyby. Ani motorky ani holky. a když ji miluješ, tak to neřešíš a nakonec si tu chybu i oblíbíš. :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty68
Marty68 napsal 08.10.20 v 10:18 10b.

Moc pěkný stroj...Vše jde doladit...Hodně šťastných kilometrů!

gato1962
gato1962 napsal 09.07.14 v 17:34

1Honza
1Honza napsal 26.03.11 v 22:35

Krásný původní stav , takovejch už moc není, tak o něj dobře pečuj, ať dlouho vydrží

Robijev
Robijev napsal 20.06.10 v 12:09

Děkuji za hezké komentáře. Je to sice jen stroj, ale i tak srdcová záležitost a slouží rád jen za trošku lásky a benzínu a oleje. No, však to znáte.

Ryntyn
Ryntyn napsal 16.06.10 v 20:34

Krásnej mopík!! A parádně vyladěnej;) Ať slouží a hodně moc km bez závady;)

Více komentářů



TOPlist