Neskutečně silný a dynamický stroj ,dravá štika v provozu , trhač asfaltu , nezkrotitelná šelma.
Motorka koupena od Soukromník - Stroj přišel jak bylo deklarováno.
Výška jezdce: 181 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 50/551 Jawetta: S22 mám v hledáčku od dětství
První dojmy - Na počátku bylo pár ohnutých trubek...A chuť něco z nich stvořit se vznášela nad hromádkou šrotu...
Motorku bych doporučil pro - Pro příznivce Kozích dechů , kozárů , kozlů , splašených trubek a mně.
Doplňky na motorce - Doplňky by stroj jen kazily.
Recenze
29.9.20:Toužil jsem po něm už cca tak ve 12 letech ..Kdysi mi někdo řekl , že jeden leží na blízké skládce , od té doby jsem tam byl častým hostem..A nic. Až teď..
Další vzpomínkové zastavení s tímto vehiklem byl pokus o nákup stroje mým kamarádem o pár let později...
Děda prodával krásný , zachovalý stroj v zelené tyrkysové barvě...
Jeho výrok :
"1000Kč , laciněji néé" sice ukončil nákupní ambice mého kámoše , ale ve mně se zafixoval sen - tyrkysový Staďák S22 se sedlem v barvě laku...
Teď po cca 35 letech jsem si jej pořídil - spíše torzo , ale doskládatelné.
Už jsou na cestě další komponenty , které nejsou na fotkách.
Cílový stav je "rozumně vypadající" leštěnka - stroj je šrot a barevnost vstupních dílů připomíná východoněmecký zábavný seriál Ein Kessel Buntes . Barva zelená mentolová .Tuning výkonu , vzhledem ke hmotnosti jezdce , která od 15 let "o cosi" narostla - takže nějaký ostřejší válec , karb z pionýra , kompresivnější hlava ...
1.10.20: Mezitím mi došly další díly - nádrž , karburátor , na cestě je vidlice + maska s tacho a klaksonem a předním blatníkem...Stroječek se utěšeně kompletuje.
8.10.20: Mám nově násosku z 3D tisku na karbec z pionýra , na cestě je kryt řetězu (torzo , bude se klempířit) a další maska s tachometrem , karbec z pionýra...Stále vyhlížím boční plechové kryty pod nádrž...Kéž by je někdo vyráběl - je to ale poměrně komplikovaný výlisek...
Další radost je náhon tachometru , už jsem se smířil s tím , že místo něj dám jen distanční vložku a zprovozním cyklotacho Sigma , co se mi válí v šuplíku...Současné ceny se zdráhám akceptovat...Podobně to vidím u přepínače světla - na Motojelínek existuje funkční náhrada za 2 kila...Raději budu investovat do motoru a Vape...
19.10.20: Stroj se utěšeně rozmnožuje ,už mám sedlo (replikové) a mnohé další komponenty...Rozhodl jsem se , po poradě s přítelem s přiléhavou přezdívkou "Edison" , jít do originálního zapalování , už je doma...Další v pořadí jsou chromované ráfky a nerezové špice , pak renovace středů Autosolem 99 a brusným rounem (nechci na ničem duralovém "lesk jako blesk") a prvotní složení plechů , jestli vše sedí jak má.
30.10.20: Komponenty stroje se stále kompletují.
Rozhodnuto jít do Stejskyho "cestovní úpravy" + větší objem 60ccm a na základě zkušeností s pérákem před dvaceti lety do lakování pomocí komaxitu...
https://www.veteranforum.cz/index.php?id=117
4.11.20 Změna barvy: Na přání mé drahé choti bude Stadion jemně pastelově modrý. Což zároveň znamená , že se pokusím odstranit nepůvodní lak na rámu , který je původně právě v této barvě.
Že by přece jen patinovka?
Jak říkáš, je to dělo a trhá ruce v zápěstí. Fandím Ti, krásný kousek, ať slouží
Vidím ,že jsme měli ve 12 stejný sen! Akorát Tobě se splnil...
Taký som presne mal ako 12-násť ročný. Červeno biely. Roku pána 1972. Nech ti slúži.
Čeká Vás spousta práce, ale je to hezká práce. Jsem rád, že jsou mezi námi lidé, kteří chtějí zachraňovat starou techniku. Přeju úspěch a jsem zvědavý na fotky po dokončení renovace. Miloš
Targusi , podoplním foto aktuální sbírky šrotu.Pokud by se někomu válely boční plechy , kryt řetězu , nebo náhon tachometru , ozvěte se.