Yamaha XT 660 Z Tenere (2010)

Vlastník poletucha
Vloženo 19.1.2013
Aktualizováno 14.3.2015

Jedna z mála, co nekope jak kůň, umí skoro vše (narozdíl od jezdce) a nevypadám na ní jak vosa na bonbonu. Jo a taky není drahá !

První dojmy - Vysoká, bytelná, budí respekt (alespoň u mně) . Do ruky mi padla hned, ale protože Jawa 250, kterou jsem před tím občas polechtal, je úplně jiná liga - začal sem polehoučku a opatrně. Koupil jsem ji v srpnu 2012 a do konce roku spolu máme asi 1200 km. První dojem ? No jednoznačně jsem koupil dobře :-)

Motorku bych doporučil pro - Pro každýho komu se líbí, kdo má víc než 180 cm, kdo nepotřebuje jezdit 200 v městě a kdo chce občas jezdit i mimo silnici. A taky pro toho, kdo nemá chuť dát za dobrou novou, nebo lehce jetou motku 300 tisíc. Tahle se dá pořídit nová cca za 180 tisíc a lehce jetá i s doplňky tak za 130 tisíc. To je přeci dost dobrý, ne ? Tak zatím zdarec !!!

Doplňky na motorce - Dal jsem tam vyšší plexi od Givi (teď už mi nefičí do blembáku), koupil jsem červenobílý blastry od Touratechu, centrální stojan tam byl, hliníkovej kryt motoru tam byl, boční origo kufry od Yamahy tam byly (ale nic moc)

Dlouho jsem uvažoval, jestli v šestatřiceti letech mám jít do koupě motky. Ale spíš jsem váhal jestli na to budu mít čas a jestli to skousne moje drahá . No, věděl jsem už od začátku že nakonec jo. Tak jsem jednoho odpoledne vyrazil omrknout motku, vytipovanou na netu a už je moje.
Vždy mě bavilo cestování a tahle motka umí jet po polňačce na chalupu (odvezla by mně i do práce kdybych nemusel jezdit plechovkou), umí i cestu do Afriky (no tam asi zatím nepojedu). A nevypadá jako leštěnka. Je to všeuměl a líbí se mi. Proto tahle volba.

Moje zkušenosti s ní jsou dobrý. Ze začátku jsem měl respekt z vejšky posezu, ale rychle jsem si zvyknul. Zatím jízda piánko, okolo 100 a nejradši po okreskách a polňačkách. Na cestách mimo asfalt je jako ryba ve vodě a ten pocit v sedle je úžasnej. Menší bláto, štěrk, díry v silnici - nic pro ní není problém.

Brzdy : i přes mou nezkušenost není žádný problém. Dávkování citlivé a nástup brzd je (alespoň pro mne) razantní ,ale čitelný. Nemám ABS a nevadí mi to.
Podvozek : je to žehlička.
Motor : asi by mohl mít nějakou větší rezervu výkonu (mám cca 110 kg), ale mně to zatím v pohodě stačí. Ve dvou by to ale asi už nešlo. Taky to chce dost pracovat se spojkou v malých rychlostech v terénu, ale to je u 1buchu normální. Baví mě to.
Úložný prostor : asi jedna z mála slabin. Prakticky žádný není, ale tankvak to spraví. Nebo brašna na zadní plotnu. Na cestování boční kufry (ale ne ty originál od Yamahy - ty jsou spíš na hraní)
Spotřeba : zatím cca něco přes 5 litrů. Myslím, že je to i mojí ne zrovna malou váhou. Ale velká nádrž (23 l) je super !!!
Servis : zatím nevím, ale vzhledem k tomu, že je to dost rozšířenej model, není problém sehnat většinu dílů za dobrou cenu. Konstrukce je dost jednoduchá, takže bych měl rozhodně menší obavy jet s ní do Karpat, než s mašinou prošpikovanou elektronikou.
Poruchy : zatím žádná

krysoid
krysoid napsal 15.02.14 v 12:01

Normálně se mi rozbušila hercna,sem si vzpomněl na svoje bývalý DRko Zátah jednoválce je nezapomenutelnej.Ve 2 se to taky dá,lecjakou plechovku předjedeš,ale nesmíš po tom chtít nějakou extra dynamiku.krása,krása,krása a samá krása 10b

Alesko
Alesko napsal 28.04.13 v 20:04 10b.

Tato tenerka podla mna je super .Tie kufre su paradne. Davam 10 b s prianim vela stastnych km.

Devil007
Devil007 napsal 27.04.13 v 19:41 10b.

Moc zajímavej BIKE

Milhaus-cbr
Milhaus-cbr napsal 01.04.13 v 15:13 10b.

dobra masinka na cesti i lehky teren nenarocna vsestranka která kuli nizke vaze se sni i dobře manipuluje mel jsem moznost zkusit u známého.

spike-cz
spike-cz napsal 29.03.13 v 19:26 10b.