Velký pohodlný skútr...125 cm2. Používám denně, jezdím i 1200Km/měsíc (samozřejmě pokud to počasí dovolí a není 10cm sněhu, mráz nevadí).
Výška jezdce: 183 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda SH 125: Hondu jsem měl půjčenou na 14 dní, byla hezká, jezdila krásně, ale byla malá. Pod sedlo se nevešla ani jedna helma, v X-Maxu tam dám 2 helmy a ještě zámek a haraburdí, nebo 3 igelitky s nákupem.
První dojmy - Jezdí to parádně, málo to žere (kolem 2,7-2,9), ve městě se to dobře proplétá zácpou. Na dálnic to udělá i přes kilodvacet, kufr pod sedlem je obrovský a nádrž taky (dojezd až 320 + dalších asi 50 na rezervu Km).
Motorku bych doporučil pro - Spíš chlap, co má trochu síly, na ženu by to bylo asi těžké na proplétání mezi auty a v kolonách. V pohodě se s tím dají jezdit delší trasy, 300Km není žádný problém, s přestávkami i víc.
Doplňky na motorce - Vyrobil jsem si držák na navigaci Garmin Oregon 650. Mám to přichycené šroubem od zrcátka a používám často. Hlavně když jedu na výlet. mimo navigace vidím i přesnou rychlost, zaznamená to trasu, vidím průměry, časy, dojezd... a tento Garmin je vodotěsný, takže i v dešti bez problémů a na dvě dobíjecí tužkovky funguje i 9 hodin. ještě chi vytáhnout USB zásuvku na dobíjení telefonu do přední přihradky, ale to až za dlouhých zimních večerů.
Recenze
Jezdím s Maxikem každý den do práce a zpět. Dělá to cca 60km každý den po Praze. Ušetří mi to denně hodinu stání ve frontách, což jsme absolvoval v autě a peníze za benzín. Neměnil bych.
Jinak motorka je velká (na to že je to 125), stabilní, i když jede přes stovku, tak naprosto v pohodě, velká kola zvládají i tramvajové koleje bez větších otřesů. Na tachometru jsem vytáhl nejvíc 135Km/h, ale podle GPS to bylo jen 122Km/h. Mám najeto s X-Maxem prvních 8000Km, spotřeba lehce pod 3 litry (2,7-2,9) a to na tom jezdím jen ve městě a občas i ve dvou. V porovnání s Hondou SH 125 je to výrazně větší, těžší a to má svá pro a proti. SHčko bylo na křižovatce při rozjezdu rychlejší, ale kolem 60km/h už to vadlo. Maxík potřebuje rozjet tak na 40km/h a potom jede jako utrženej vagon tak do 90 a k těm 120 už je to volnější. Ale na křižovatce to stále nandá většině autům, pokud zrovna nestojí vedle třílitrová Audina v automatu. Honda nebyla tak pohodlná a ve dvou už to nebylo moc o zábavě.
Byl jsem se párkrát projet pro radost v Kokořínském údolí a na projížďky ideální. Jak je to větší, má to pohodlné sedadlo, člověk má obě půlky pěkně na rovném křesle, žádné obkročmo na koze a tak nějak to pěkně jede. Broukat si to 60 až 90 a čučet kolem. Ale i kolem 110Km/h to je stbilní a když jsem jel po dálnici, tak v pohodě na maximálku hodinu v kuse. Díky solidnímu štítu ani moc nefouká, nohy jsou schované. Zkoušeli jsme i sprint na 2km s Hondou Majestic 125 a dopadlo to přesnou plichtou, rozdíl tak metr (měl jsme se víc schovat za štít, nebo zhubnout
a měl jsem podhuštěnou zadní pneu, příště by to Maxík určitě vyhrál
Zatím nejdelší trasa byla 380km, ujel jsme to v pohodě, ale přeci jen to chce sem tam zastavit a protáhnou se. Myslím že bych s tím dokázal jet i dál.
Jinak mě trochu zklamaly ceny náhradních dílů, třeba brzdové destičky za 1200 v Yamaze to je brutál, tak jsme koupil Ferodo v Kelly a za 210Kč a naprosto bez problémů, výmena do 8 minut. Skútr jsem koupil starší a původní majitel si s ním ustlal a trošku ho odřel, tak jsme koupil 2 nové originální plasty na http://www.partsdepot.cz a je jak novej (ročník 2014). Abych jen nechválil, štve mě bezpečnostní oko. Když chcete přivázat řetězem Maxika třeba k lampě a nedělat to za kolo a nechat psi močit na řetěz, má opravdu masivní ocelové oko, určené k zamykání pod sedlem na pravé straně. Výborný nápad, řetěz neleží na zemi a oko je přivařené k rámu a je fakt masivní. Bohužel je nad výfukem a když má člověk řetěz v ochranném obalu, aby neodřel skútr, tak se obal spálí o výfuk, který nestihne během minuty vychladnout... A apk výměna žárovek, to je porod, kdy se musí rozebrat celý čumák. Teď už mám praxi, ale i tak to pod 20 minut nedám a to mám všechen vercajk. Tak to je asi jediné, co mi připadá jako nedomyšlená blbost.
Taky jsem už píchnul zadní kolo a vyndat kolo je skutečně kalvárie (na jiných skútrech to asi nebude lepší) musí se sundat výfuk, tlumič, rozebrat vidlice, odšroubovat blatník, rozdělat střed a vyndat osa, k tomu demontovat brzdu a ABS, prostě "voser", to se nedá jinak nazvat. No naštěstí zatím jsme to absolvoval jen jednou. Teď koupím origoš deku na zimu a uvidíme jak bude vyšlapovat až bude skutečná kosa.
Jinak X-Maxe vřele doporučuji, třeba v porovnání s Hondou PCX je to kočár
Skvělá volba
já ho koupil přítelkyni,už si zvykla na hmotnost,za víkend uděláme třeba i 600 km,já vezu veškerý bágl v kufrech,ona drobnosti pod sedlem,cestovní rychlost 80 - 90,já se tím zklidnil
oba si užíváme
Už je to nějaký pátek, ale 100% to byla Honda, ale asi ne majestic .-) Potkali jsme se na rovince za železničním přejezdem a jeli stále vedle sebe, takže jsem na ni moc neviděl a pán pak uhnul na křižovatce, byla velká jako X-Max, možná trošku větší, tak to možná byla Honda S-Wing 125, ale nějaký starší model...
gratuluji ke koupi, taky jsem o x-maxu uvažoval, ale na konec jsem koupil Hondu S-Wing... Jen by mě zajímalo, která to byla ta Honda Majestic 125 se kterou jsi závodil. Žádnou takovou Hondu neznám. Spíš bych to viděl na Yamahu Majesty... co ty na to???