Super motorka za 10000km nebyl sebemenší problém.
Malá motorka s tváří velké . Milá, nezáludná, co vykouzlí úsměv na tváři každému začinajícímu motorkáři.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ER 5: Vzadu jen 130 guma, zadní tlumiče naprosto odporné, bubnovka vzadu je hnusná.
Kawasaki ER 6N: Cena...Byl jsem omezen financema a chtěl jsem v prvé řadě aby mi zbylo na kvalitní vybavení.
Suzuki GS 500E: Stejná story s gumou jako u ER 5.
Honda CB 600F Hornet: Říkal jsem si že 74kw je na začátek trochu moc.
První dojmy - Po fichtlu a dalších prckoletech mi přišlo že je to naprosto šílený. Řikal jsem si "jak může jet něco víc :-D. Je to jako s první ženskou zpočátku obrovské nadšení milujete ji, ale postupem času zevšední a začínate se koukat po jiných. :D
Motorku bych doporučil pro - Začatečník.
Recenze
CBFku jsem vybral protože vzhledem je podle mě ve třídě pětikoulí nejhezčí na čemž má velkou zásluhu 160tka guma vzadu a centrální tlumič jí také strašně sluší.
Motorka je fajn nezáludná. Co bych vytknul tak je rozložení výkonu v nízkých otáčkách. Příjde mi hodně poddimenzovaná a motor je v té sféře ucukaný a nepružný.Ale zase od 7-8tis pěkně táhne a dovolí vám ochutnat trochu zátahu velkých motorek je to takovéj "trailer".
Motor léty ověřený v CB 500, je držák který snese hodně takže jen jezdíte a lijete olej.
Za 10000km nebyl sebemenší problém.
Motorka se cítí dobře na klikatících se cestách, okreskách, a je fajn i ve městě.
Posez je pohodlný, vhodný pro cestovaní a ani já se svými 191cm nemám s komfortem větší problém.
Horší je předjížděni. V dnešní době kdy každý mantak s Ochcavkou a podobnými auty letí mimo obec bez problému 140km/h musíte hodně točit a hodně uvažovat před předjížděním. Ale je to prostě pětikoule a nejde od ní očekávat žádné heroické výkony. Jízda po dalnici pro mě jednak kvůli výkonu ale i kvuli absenci protivětrné ochrany ztratila smysl.
Doma se prostě cítí v zatáčkách a díky skvělému podvozku a stošedesátce gumě vzadu se nebojí ani větších náklonů běžně jsem hazel koleno a brousil stupačku.
Co bych ještě vytknul je uložení baterie je zapasovaná tak hloupě v rámu že při její demontáži a zpětné montáži proklejete jak Japonce kteří jí konstruovali tak i Italy kteří motku skládali. Další věc je úložný prostor..žádný totiž není.
Komplexně je ale CBF fajn motorka pro začátečníka který chce stroj co vypadá alespoň trošku robustně a nenakope vám zadek hned ze startu.
Bylo to nádherných 10000km. Spousta zažitku. Nikdy nezapomenu na ten okamžik kdy jsem na Červenohorském sedle projížděl zatáčku na kolínko a lidi po bocích mi tleskali. Pak jsem dojel za nimi a borci mě placali po ramenech že s takovou motorkou jezdím na kolínko :D D:D . Hold jak říkaval muj otec "Nezáleží na čem jezdíš ale jak na tom jezdíš".
Super moto i foto
ahoj, dostal jsi to CBFko až na její limit
Tak to má být, dostat maximum i ze slabšího stroje
Výkon není všechno
Jen tak dál
Fatman díky
Jo všichni mi řikali že budu litovat že jsem nešel hned do šestky ale naopak v začatcích mi odpustila každou chybu a že jich nebylo málo
Takže pětikoule byla s odstupem času nejlepší volba
No prostě seš fakt borec no
Bodejť by ne, s takovou gumou na zadku
No vážně, CBF 500 je fakt rozumná volba a chápu, že vypadá opravdu dospěleji, než zbytek pětikulí
Oceňuji rozvahu při výběru motorizace-výkonu