Zapomenuté projekty: Čtyřtaktní ČZ 180
Text: Jan Krajíček | Foto: Jan Krajíček | Zdroj: Petr Soukup | Foto: Petr Soukup | Zveřejněno: 22.8.2014 | Zobrazeno: 63 558x
Kapitoly článku
Celou dobu o ní mluvíme, jak vznikala a jak se k ní Petr Soukup dostal už víme, ale jakými parametry se může pochlubit na silnici? Petr nám prozradil základní technické údaje:
Rozvod: OHC
Vrtání/zdvih: 64/55 mm
Obsah válce: 176,9 ccm
Komprese: 1:9,5
Výkon: 11 kW při 8500 1/min
Zapalování: elektronické
Převodovka: pětistupňová
Karburátor: JIKOV 2926 CP s akcelerační pumpičkou
Maximální rychlost: 105 km/h
Rozvod: OHC
Vrtání/zdvih: 68/55 mm
Obsah válce: 199,74 ccm
Komprese: 9,5:1
Výkon: 12,5 kW při 8500 1/min
Zapalování: elektronické
Převodovka: pětistupňová
Karburátor: MIKUNI SE BS 28-101
Maximální rychlost: 115 km/h
Přední vidlice: teleskopická s hydraulickým tlumičem
Zdvih: 160 mm
Zadní pérování: kyvná vidlice s teleskop. tlumiči přestavitelné 4 polohy
Zdvih: 86 mm
Přední kolo - pneu: 2,75 x 18'' Barum M9
Zadní kolo - pneu: 3,25 x 18'' Barum M9
Přední brzda: kotoučová Ø 265 mm
Zadní brzda: bubnová, čelisťová Ø 160/35 mm
Hmotnost motocyklu: 137 kg
Užitečné zatížení: 160 kg
Obsah nádrže: 12,5 litru

Unikátní pohled, který se ani v devadesátých letech strakonickým konstruktérům nemohl naskytnout - tři oživené prototypy pohromadě.
Ale co by to bylo za motorku, kdyby stála jen vystavená na okrasu. I přesto, že jde o zcela unikátní stroje, které jsou výsledkem důkladné ruční práce, jsou všechny Petrovy stroje odzkoušeny porcí několika tisíc kilometrů v běžném provozu. Pokud vás tato malá fotogalerie navnadila, můžeme vám už teď prozradit, že ve spolupráci s Petrem chystáme malý retro-test jeho čtyřtaktních prototypů-replik. Nabízí se i třeba přímé srovnání čtyřtaktu s dodnes oblíbenou a hojně rozšířenou 2T stoosmdesátkou. Nechte se překvapit...
Technické údaje ČZ 180 typ 487.6 OHC
S motorem ČZ 180 typ 861:
Typ motoru: jednoválec vzduchem chlazený se sklonem válce 15° vpředRozvod: OHC
Vrtání/zdvih: 64/55 mm
Obsah válce: 176,9 ccm
Komprese: 1:9,5
Výkon: 11 kW při 8500 1/min
Zapalování: elektronické
Převodovka: pětistupňová
Karburátor: JIKOV 2926 CP s akcelerační pumpičkou
Maximální rychlost: 105 km/h
S motorem ČZ 200 typ 866:
Typ motoru: jednoválec vzduchem chlazený se sklonem válce 15° vpředRozvod: OHC
Vrtání/zdvih: 68/55 mm
Obsah válce: 199,74 ccm
Komprese: 9,5:1
Výkon: 12,5 kW při 8500 1/min
Zapalování: elektronické
Převodovka: pětistupňová
Karburátor: MIKUNI SE BS 28-101
Maximální rychlost: 115 km/h
Přední vidlice: teleskopická s hydraulickým tlumičem
Zdvih: 160 mm
Zadní pérování: kyvná vidlice s teleskop. tlumiči přestavitelné 4 polohy
Zdvih: 86 mm
Přední kolo - pneu: 2,75 x 18'' Barum M9
Zadní kolo - pneu: 3,25 x 18'' Barum M9
Přední brzda: kotoučová Ø 265 mm
Zadní brzda: bubnová, čelisťová Ø 160/35 mm
Hmotnost motocyklu: 137 kg
Užitečné zatížení: 160 kg
Obsah nádrže: 12,5 litru

Unikátní pohled, který se ani v devadesátých letech strakonickým konstruktérům nemohl naskytnout - tři oživené prototypy pohromadě.
Prototypy v akci
Ale co by to bylo za motorku, kdyby stála jen vystavená na okrasu. I přesto, že jde o zcela unikátní stroje, které jsou výsledkem důkladné ruční práce, jsou všechny Petrovy stroje odzkoušeny porcí několika tisíc kilometrů v běžném provozu. Pokud vás tato malá fotogalerie navnadila, můžeme vám už teď prozradit, že ve spolupráci s Petrem chystáme malý retro-test jeho čtyřtaktních prototypů-replik. Nabízí se i třeba přímé srovnání čtyřtaktu s dodnes oblíbenou a hojně rozšířenou 2T stoosmdesátkou. Nechte se překvapit...Kontakt na Petra Soukupa
Pokud máte zájem o bližší informace o čtyřtaktní 180 nebo chcete poradit, pomoci či si přímo nechat podobný motocykl postavit, neváhejte Petra kontaktovat. Podrobnější info najedete na Petrově webu věnovanému čtyřtaktním čezetám CZMOTOCYKLY.CZ. Čtyřtaktní prototypy také můžete vidět naživo v akci na každoroční akci-srazu československých motorek Melechovský okruh, který Petr pořádá každý srpen v Ledči nad Sázavou, nebo potom na začátku září ve Strakonicích u příležitosti oslav 95. výročí založení ČZ. Tak nezapomeňte sledovat náš web, kde vám ve spolupráci s Petrem již brzy představíme další čtyřdobý prototyp ČZ...Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz