Zontes 310 T: Čínská neznámá
Text: Lukáš Růžička | Foto: Jiří Jevický | Video: Lukáš Růžička , Honza Zajíček | Zveřejněno: 15.5.2019 | Zobrazeno: 50 576x
Text: Lukáš Růžička | Foto: Jiří Jevický | Video: Lukáš Růžička , Honza Zajíček | Zveřejněno: 15.5.2019 | Zobrazeno: 50 576x
V jedné větě videa řečeno vše "cena super, fíčury super, zátah super, posez super...ještě otázka jak na tom bude za pár let ten motor"
to Mig_35: opravdu jen 405 koní? Nemělo to být 605? ... a ty řady nových BMW co sis koupil... . trochu se mi zdá, že si tu honíš pěkně triko..
jinak k těm motorkám.. samozřejmě, že je tam vidět hodně velká "inspirace", tak jak je to v článku i řečeno, ale ten powercruiser 310 V se mi třeba na fotce vyloženě líbí..
PasarloPipa: že tady někteří praču.áci nesmyslně házejí do jednoho pytle lidi kvůli značce motorky, na to už jsem si (nerad) zvyknul, ale tohle už je moc. Vezmi si froté ručník a běž si raději postavit tu svojí raketu.
PasarloPipa: Nejmenoval Jsi, ale dá se odtušit žes měl na mysli naše sousedy na Slovensku...Prozradím Ti jedno velké tajemství...na Slovensku nepostaví letadlovou loď, protože tam nemají moře. Na Dunaji by jaksi neplnila svůj účel
největší zábava je číst komenty pod testama Tolik slovní masturbace snad neni ani na fuckbooku Jinak za mě jen tak dál, rákosky dobejvaj Evropu a hejtři ať se třeba poserou
Premyslim, za jak dlouho bude recenze na neco slusnyho s objemem kolem 600- 800 ... z ciny. Jsou cestou jakou sli Japonci na zacatku, akorat o moc rychlejc.
Německý originál...vtipný, vzhledem k tomu, kde se vyrábí přímý konkurent tohoto číňana. A vzhledem k tomu, kde poslední dobou BMW získává dodavatele motorů do svých originálů (ne, nemyslím tím tajwanské Kymco, tam nejsou problémy s kvalitou, myslím tím echtovní kovanou čínu...)
Johny to sis přečetl špatně. Deluxa 10:31 napr.
Spousta lidi vidí rudě, jak je zmínka o vrtuli
Pak jsou dokonce schopni tvrdit, ze čínská jebka je lepší koupě, než německý originál. Ale jenom na oko:)
A mimochodem o te podprůměrné spolehlivosti - u aut - a navíc z doslechu - to je vážně relevantní, v téhle diskusi
Guzo: proč ne, ale bylo by to za ceny kdy by to bylo neprodejné. Na druhou stranu díly na BMW nekoupíš na aliexpresu
Mig_35> Celá tahle diskuze že je o antipatii k BMW? Přečet sem si všecky posty pečlivě eště jednou. Asi dva nebo tři uživatelé tu zmínili podprůměrnou spolehlivost BMW, toť vše. Nikdo tu nepsal, že je BMW sračka, že je předražená, ani jedna iracionální kritika BMW - ani jedna!
Hoši, chtěl bych vidět kolik borců by tipovalo Čínu, kdyby ta motka byla bez polepů. Za mě palec nahoru. Akorát těch elektronickejch píčovin je tam nějak moc.
"Nepochybuji o tom, že umí udělat opravdu kvalitní motocykly".
Ja o tom pochybujem.
Pánové...je opravdu děsivé kolik z vás by vůbec nad něčím takovým uvažovalo. A jak může někdo porovnávat japonský motocyklový průmysl s tím čínským...
Vždycky jsem si myslel, že podle barvy a vzhledu kupují jen ženy, ale asi ne.
Nepochybuji o tom, že umí udělat opravdu kvalitní motocykly, ale to by bylo za jiné ceny
Do konečné ceny je nutno započíst nejen pořizovací cenu, ale i servisní zázemí a dostupnost dílů. Nemám BMW, ale raději bych věřil značce, která je tu od ruku 1923 než značce která bude za tři roky vyrábět žehličky. Za to by mi opravdu ten cenový rozdíl nestál
JA-NE: tohle není o sympatiích k čínskému šmejdu, ale o antipatiích k BMW. O tom je celá tahle diskuse...
Zmuline, paradoxně motor s nejvyšším obsahem, 4,4 biturbo byl u BMW ten, který ve většině aut nevydržel ani sto tisíc km:)
já mám řadový šestiválec, zdá se, že to chápou jako rodinné stříbro a je na něho spolehnutí.
ne Majky, je vyrobené v Indii. není to moc podstatné. spousta dobrých věcí se vyrábí v Číně. děje se to tak, že si velká firma vysoutěží někoho, o kom si myslí, že bude schopen vyrábět v požadované kvalitě.
celkem mě fascinuje, kolik lidí dokáže uznale pokyvovat hlavou nad úspěchy čínské ekonomiky. ale vzhledem k tomu, že 30% národa má estébáka, ojebávače a zlodějíčka za slušného člověka a dalších 50% bezmezně věří rusko-čínskému pohůnkovi, udivovat mě to vlastně nemůže
Ad1: Čína jede na elektriku protože nemá ropu, ale uhlí. A z něj se dá vyrobit elektrika lehčeji než palivo pro spalovák. Takže to není stupeň pokroku, ale znouze.
Ad2: K čemu jsou tyhle motorky Zonbtes310T či BMW310GS? Podle mne v tomto objemu má smysl hodně lehký trochu tupý enduro (nejlépe vzduch jednobuch). Třeba by mohli okopírovat xr400. Motor už maj i s EU homo...
Aj to úžasné CF moto,ktoré je údajne lepšie,ako predloha Kawasaki Er6 .
Sem tam odpadne brzdový strmeň,napríklad. Ale ,za tie prachy,no nekúp to .
Ono je asi rozdiel: vyrobené v Číne pod BMW a vyrobené v Číne pod Zontes,Fang Lung, Ťing Tong, Ťuji Ping...
Časté hlášky: Je to síce čína,ale s japonským motorom... Figu borovú. Keď ten motor okopčia, neznamená to,že je japonský,že zvládnu všetky technologické postupy tak,ako Japonci. Nehovoriac o výstupnej kontrole kvality.
aby som ale bol konkrétny, mne sa tá motorka páči. Dostalo ma sedlo a zadná kyvka. Samozrejme sú tam veci ktoré sa mi nepáčia ako predné svetlo a ten displej to úplne zavíja. Ale v celku je to dosť pekná mašina hlavne ak uvážime že je pre mladých za slušné peniaze a myslím že v silnejšej motorizácii by neurazila aj nejedného staršieho motoristu
mig_35: a nieje náhodou to tvoje obhajované BMW 310 GS vyrobené v Číne , myslím že v tomto je problém europy že si neuvedomuje rýchly technologický postup čínskych výrobcov, aby sa neopakoval scenár keď európských motocyklových výrobcov prevalcovalo Japonsko.
k tomu kopírovaniu, už to tu niekto spomínal načo vyvíjať niečo čo už tu je.
Ak chceš vedieť tak aj veľké prémiové automobilky prv než začnú vyrábať auto kúpia automobily konkurenčných značiek tej triedy a rozoberú ich do šrobku aby zistili čo sa dá použiť a čo vylepšiť, to je prax. Viem to pretože som mal možnosť pracovať vo vývojovom stredisku jednej premiérovej značky.
A za ďalšie stým Čínskym plagiátorstvom to nebude až tak horúce keď im európa dobrovolné predáva svoje firmy, aby sme sa nedočkali doby keď aj to slávne BMW bude mať v názve čínske znaky (a to nerýpem do BMW sam jazdím autom BMW a nie prvým a tvrdím že lepšie auto ako BMW nebude ale bohužiaľ európu dnes riadia manažéri ktorí vidia len zisky a nie nejaké tradície a poctivú výrobu.
prochi20: a prosím ťa povedz mi ako to robíš že nepodporuješ Čínu keďže dnes je väčšina výrobkov z Číny a ten zvyšok minimálne obsahuje diely vyrobené v Číne
Prirovnávať nástup Japoncov k nástupu Číňanov je úplne mimo misu.
Japonci nastúpili rýchlo,s kvalitou,predajnou a servisnou sieťou.
Číňania nastupujú už roky,stále s mizernou kvalitou,slabým zázemím.
Sú to dve rozdielne filozofie.
Japonci razili heslo: Dobijeme svet. Číňania: Dobre tú jebku načančáme a možno to zaberie.
no když si čtu o 300ccm a 10.000 ot tak mám pře očima mixér na smoothie, ale asi to nebude tak zlé. vypadá zajimavě.
Vypadá to překvapivě dobře. Otázka bude spolehlivost, výdrž. Nicméně asi fakt jednou Číňani překonají Japonce.
Možno menej elektroniky a mohlo to byť aj ľahšie. Ale chceli to mať v niečom v danom segmente najlepšie. Ovládače dizajnovo pekne navrhnuté, niečo nové. Na japoncovi v 2019 nájdeš tie isté ovládače, čo tam dávali aj v 1990tom.
Nejdřív jsme tu už před mnoha lety zrušili výrobu a vývoj jízdních kol - mladý socialistický člověk přece nebude jezdit na takovém přežitku, jako je jízdní kolo. To necháme kapitalistům. Favorit a Eska se staly stínem minulosti... Nejlepší naší fabriku na letadla AVIA jsme předělali na výrobce náklaďáků a s pomocí kamarádů z Renaultu ji poslali postupně do kopru. Chcíply postupně všechny továrny na letadla a letecké motory, dnes už nám tu zahnívá jen posledních pár vylágrovaných fosílií... Odstřelili jsme i ty výrobce motocyklů, kteří měli nahradit výrobce jízdních kol. No, přeci socialistický člověk nebude jezdit na motorce, když se může zapsat do pořadníku na auto - byl přeci velký výběr: Škodovky, Trabanty, Žigulíci. I Moskvič nebo Volha se daly občas sehnat, alespoň z druhé nebo další ruky... Pak přišla privatizace, česká cesta i nečeská a naše motocykly následovaly výrobce kol.
Do stejných končin stejnou cestou odešla výroba nákladních vozů.
Jen AZNP VW Mladá Boleslav popřel tento vývoj, aby se v posledních letech mohl stát součástí elektromobilního harakiri organizovaného EU.
Vzato kolem a krajem, kam se podívám, tam vidím úpadek - kola, motorky, osobní i nákladní vozy, letectví, kolejová vozidla...
A co dnes Čína? No, i na Měsíci vlastními silami přistáli.
Souhlasím, že ta motorka vypadá zajímavě a že bych si jí určitě nekoupil. Na druhou stranu si uvědomuji, že za pár let možná nebudu mít jinou volbu. Tak těm klukům a holkám z Číny držím palce, aby jim to šlo dobře, poučili se z chyb, aby ta motorka, kterou si snad budu chtít po roce 2025 koupit, byla pěkná, kvalitní, měla dobrý servis a přijatelnou cenu.
Čínu bych rozhodně nepodceňoval. Nejstarší civilizace, kosmický program, atd. Jistě umí vyrobit i kvalitu, ale zřejmě se řídí trhem (cenou). Sice je pravda, že skútr i motorku mám z Japonska, mini od BMW. Už mě na stará kolena to opravování nebaví. Ale čas ukáže. Jak píší ti, co tam byli, dokáží si poradit snad se vším. I když např. elektromobilitu na dobíjecích aku beru jako slepou uličku, jen vybudovat kvantum dobíjecích stanic je dle mého výkon! Tady se to snad daří jen v Norsku. A USA? Tam jsou lidi z celého světa. Počínaje von Braunem a konče šikmoočkem přes vesmír.
Ne
BLA BLA BLA, NIKTO z vas si to nekupi.