Kymco Like II 125i vs Yuki Falcon 125i
Text: František Hadt , Honza Dolejš | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 28.6.2018 | Zobrazeno: 21 066x
Kapitoly článku
Srovnávat mezi sebou skútry s tak rozdílnou cenou se zdá být troufalé. Vždyť za Kymco Like II 125i (66 990 Kč) byste měli skoro dva nové stroje Yuki Falcon 125i (37 990 Kč). Chtěli jsme ovšem proti sobě postavit dvě levné varianty 12" skútru s objemem do 125 ccm a zeptat se, jak moc musí člověk do rozumného svezení investovat. Poslouží levný Yuki, nebo se vyplatí přihodit 30 tisíc za Kymco?
Design – žihadlo vs. tchajwanská Vespa
Přestože jsou Yuki Falcon 125i i Kymco Like II 125i skútry stejné kategorie (12" kola a objem motoru 125 ccm), na první pohled se zásadně liší. Zatímco Kymco sází na konzervativní provedení do města a připomíná Vespu, Yuki se chce tvářit jako sportovní náčiní. Agresivní přední maska si vypůjčila oči ze supersportů a působí na první pohled velmi netradičně. Mně se moderní pojetí celkem líbí, ale je samozřejmě na vás, co lahodí vašemu oku více.
Stejným způsobem se nesou i zbylé části skútrů. Za Yuki se pár chodců otočilo a i Kymco neurazí a vypadá dobře. Palubní desky nabídnou to nejdůležitější a liší se prakticky jen v tom, že Kymco Like II 125i zůstává u analogové ručičky pro rychlost, zatímco Yuki Falcon 125i zobrazí rychlost jako číslo na displeji.
A jak se bezmála 30 tisíc podepsalo na kvalitě provedení? Už první sednutí a rozjetí v případě Yuki Falcon 125i prozradilo, že tady se někde šetřilo. Rukojeť plynu měla hned od počátku vůli a plasty pod nohama se občas také prohýbaly při zapření. V případě Kymca jsem už takové pocity neměl, ale samozřejmě i zde se sázelo na mnohdy laciné plasty. Ve srovnání s japonskými skútry by to nejspíše ani zde nedopadlo dobře, ale cena už to ospravedlní. U Kymco Like II 125i dejte pozor na boční stojan – sám se pružinou vrací, což není zrovna příjemný pocit. Raději jsem používal u obou modelů centrální stojan.
Úložný prostor na helmu i na menší nákup
Oba skútry nabídnou standardně prostor pod sedlem, kam jsem si mohl uschovat přilbu. Tedy, povedlo se mi to jen v případě Yuki Falcon 125i s nutným zatlačením na zámek sedla. V případě Kymco Like II 125i jsem měl smůlu. Není ale divu – používal jsem v průběhu testu svou integrální helmu, která je rozměrově větší než otevřené přilby pro městské skútry. Kymco potěšil i zadním kufrem, kam už se helma vešla a bez problémů šel odvést i nákup. Ten ale není standardní součástí (ani nákup, ani kufr).
Oba skútry nabídly ještě přihrádky pro drobnosti a USB zásuvku. Kymco Like II 125i na to jde o něco lépe a zásuvka pro nabíjení je skryta přímo v jednom z kastlíků, což znamená, že zde můžete i telefon nechat a nabíjet. U skútru Yuki Falcon 125i je zásuvka ihned a na dosah, ale telefon si při nabíjení musíte dát do kapsy nebo do jedné z přihrádek níže. Tak i tak může kabel při jízdě trochu překážet.
Výkonu do města tak akorát
Oba skútry dostaly motor s objemem 125 ccm, což je rozumným kompromisem mezi dostatečným výkonem do města a nízkou spotřebou. Při toulkách městem jsem neměl potřebu výkonnějšího stroje – akcelerace z křižovatky je u obou dostatečná. Kymco Like II 125i jde za plynem trochu lépe, ale není divu – v jeho prospěch hrají 4 koníci navíc. Při výjezdu mimo město tlačíte ukazatel rychlosti k 90 km/h i očima a většinou se zasekne okolo hodnoty 80 km/h. Ve městě je oběma skútrům zkrátka lépe. Spotřeba se pohybuje okolo 3 litrů, Kymco Like II 125i má k dobru celý litr nádrže navíc.
V případě ovládání a brzdění jsem velké rozdíly nezaznamenal. O něco lépe se mi ovládal Yuki Falcon 125i. Co byl ale výrazný rozdíl, je podvozek a jeho odolnost k nerovnostem. V případě levnějšího modelu jsem cítil v rukou i sedací části každý výmol. Hlavně přenos vibrací a nerovností do řídítek byl nepříjemný. A na našich silnicích jsem to pocítil opravdu hodně. Kymco Like II 125i byl v tomto ohledu o poznání lepší, i tak je ale přenos vibrací do řídítek znát a asi bych v tomto ohledu nepochválil ani jeden ze strojů.
Sveze se i spolujezdec
Se svou výškou 178 cm jsem neměl problém poskládat se ani na jeden z testovaných strojů a ani mi nepřišlo, že by prostoru před nohama bylo málo. František už ale na limity motocyklů narážel, měří však skoro 2 metry. U Yuki Falcon 125i byly pro mě daleko páčky brzd a možnost jednoduchého nastavení chybí. Kolikrát jsem musel pro brzdění přehmatávat.
Sedlo je větší a pohodlnější u dražšího modelu ze stáje Kymco a platí to samozřejmě i pro část spolujezdce. Svezl jsem svou manželku na obou strojích a potvrdila mi, že Kymco Like II 125i je pohodlnější a cítí se na něm lépe. Jen kvůli kufru jsem se musel při nastupování manželky vždy posunout dopředu, abychom se správně srovnali.
Závěr – který ze skútrů vybrat?
Asi nikoho nepřekvapí, že Kymco Like II 125i je lepší stroj než Yuki Falcon 125i. To je ale vzhledem k ceně pochopitelné a nelze to levnějšímu stroji vyčítat. Nás však zajímalo, jak velký rozdíl mez skútry je a zda se opravdu vyplatí připlácet 30 tisíc, pokud hledáte stroj pro občasné svezení. Odpověď však ani tak není zrovna jednoduchá.
Yuki Falcon 125i je skútr, jehož cenovka začíná brutálně nízko. Potěší agresivním vzhledem, nízkou spotřebou a samozřejmě snadnou ovladatelností. Kompromisů se sešlo více, jmenovitě hlavně tvrdší podvozek a někde horší kvalita zpracování. Tento skútr lze doporučit těm, kteří hledají co nejlevnější skútr na občasné dojíždění. Výrobce se pyšní i skladem 18 tisíc náhradních dílů, čímž předesílá, že se o své zákazníky postará i po několika letech a skončení záruky.
Kymco Like II 125i už na mě udělalo o poznání lepší dojem. Stále se jedná o cenově velice dostupný skútr s řadou kompromisů, ale upřímně – s ním bych už si každodenní cestu do práce představit dokázal. Povedený vzhled, slušné jízdní vlastnosti a kvalita zpracování úměrná ceně. Příplatek 30 tisíc zde dává smysl, pokud plánujete skútr aktivně využívat.
Informace o redaktorovi
František Hadt (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 193 cm
Honza Dolejš (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 178 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Klady a zápory

Yuki Falcon 125i
+ Nízká cena
+ Moderní vzhled
Kymco Like II 125i
+ Slušné zpracování
+ Vzhled alá Vespa
+ Přihrádka s USB pro nabíjení telefonu

Yuki Falcon 125i
- Kvalita zpracování
- Brzdové páčky hůře přístupné
- Špatná odolnost nerovnostem
Kymco Like II 125i
- Boční stojan se sám vrací
- Odolnost nerovnostem by mohla být lepší
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.