Yamaha YBR250
Text: Lukáš Růžička | Foto: TZ , Lukáš Růžička | Zveřejněno: 17.12.2007 | Zobrazeno: 69 284x
Yamaha YBR250 je v letošním roce na trhu novinkou, avšak koncepčně úzce navazuje na již dříve představenou YBR125, kterou jsme testovali před rokem. Od základu se jedná o střídmě navržený motocykl klasických tvarů, který zaujme především nízkou hmotností a snadnou ovladatelností. Tento čtvrtlitr je na trhu díky svým parametrům určen především jako pracant na každodenní užívání. YBR tak najde místo hlavně na silnicích s hustou dopravou a v městské aglomeraci, kde své zařazení obhájí zmiňovanou ovládatelností, nízkými provozními náklady a v neposlední řadě např. většími koly oproti obdobně zaměřeným skútrům. Na trhu však bude díky své přívětivosti jistě zajímavou volbou i pro začínající jezdce a motoškoly, které osloví svým dospělým vzhledem, cenou a v neposlední řadě slušným potenciálem pro kratší vyjížďky.
Kapitoly článku
Vývoj a design

Vzhledově působí stroj klasickým střihem bez výraznějších úletů a drží se spíše hodnot a tradic strojů prověřených léty v tomto segmentu. Poznávacím znamením je tak typická kulatá svítilna doplněná o dva přístroje analogového vzhledu. V duchu nové doby a oproti 125 zde nalezneme uprostřed umístěné kontrolky s malým LCD panelem (125 má klasický ukazatel paliva ručkou), který nám dá znát především stav paliva a další povinné parametry jako čas, tacho a denní počítadlo km. Vše působí vcelku přehledně a uceleně bez zbytečných příkras odvádějících pozornost, což lze jen přivítat s ohledem na to, pro koho je stroj primárně určen.

Vše je až překvapivě dobře sladěno a kromě požadované funkčnosti to vypadá i docela k světu. Lehkým šrámem na kráse je podle mého názoru jen zadní nosič, který vypadá poněkud lacině, nicméně v příplatkové verzi lze obdržet tzv. verzi “grill“. Ta u mě osobně dostává body za mřížování, do kterého lze připevnit takřka cokoliv, což často o vzhledově efektnějších hliníkových odlitcích u některých strojů ve vyšší třídě s jistotou říct nelze.
Jako volbu rozumu lze chápat u tohoto stroje paprsková kola, která z hlediska určení, parametrů stroje, údržby a ceny jsou u tohoto objemu jasnou volbou. Navíc tvarem a kombinací se zbytkem stroje pěkně ladí, zvláště potom u námi testovaného černého provedení. Lehkou výtku snad lze mít jen k sedlu, které nám přišlo v některých okamžicích možná až příliš tuhé a při delší cestě to vyžadovalo občasnou zastávku na protažení.
Osobně mě potěšil vcelku slušný podsedlový prostor a více než snadný přístup k baterii, který mě zaujal už jen díky občasným peripetiím u mé “italky“ a v poslední době i u mnou opatrované ZR-7, kde je potřeba dokonce nadzvednout nádrž a vymontovat část sání. Za poněkud střídmější lze považovat i koncovku výfuku, která si i přes veškeré plnění emisních norem zachovává vcelku rozumnou velikost a na jednoválec přijatelně jadrný zvuk.

Informace o redaktorovi
Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
TZ - (Odebírat články autora)