husqvarna_svartpilen_801_2




Yamaha MT-03

Zábava a požitek z jízdy nemusí být jen o rychlosti - a tahle motorka je důkazem. Jednoválcový stroj s pětačtyřiceti koníky výkonu v extravagantním estetickém provedení dokáže jezdci namíchat ten správný koktejl splynutí s motocyklem, dobrého ovládání, dravého motoru s přesným řazením a krásným bublavým zvukem. Nula-trojka navázala na základní siluetu řady MT založené robustním mamutem MT-01. Kromě charakteristického obrysu mají tyto dva modely společné ještě jedno - důraz na zážitek a pohrdání užitnou stránkou věci.

Kapitoly článku

Design a konstrukce


Zepředu okamžitě zaujme nahrbená nádrž, zapuštěné přední světlo ve stylu nového Fazera, široká řidítka a zajímavě tvarované sedlo. To hlavní je ale vidět až z boku: dlouhá zadní kyvka přecházející do páky vyvedené k pružicí jednotce až na bok motocyklu. A jako třešnička na dortu - dvě bambitky výfukových koncovek trčící do stran vedle sedla. Jako celek docela vydařený roadster a určitě hodně výrazná motorka.


Posaz, ergonomie


Zvláštní zážitek - přehodíte nohu přes naháče a dosednete na supermotard! Tělo se po rozjezdu automaticky uvelebí v motardové poloze - rozkrok nalepený na nádrž, ruce doširoka opřené o řidítka, tělo lehce nachýlené dopředu a hlava jako by se už už chystala zakousnout do asfaltu. Při tomto posazu máte pocit, že stupačky jsou hodně vzadu, stačí se ale narovnat do normální uvolněné cestovní polohy a zjistíte, že jsou přesně tam, kam noha intuitivně zamíří.
Předek motorky jako by vůbec neexistoval - díky skloněnému a nízko posazenému světlu před vámi není nic a řidič tak vidí úplně před motorku, což zvláštním způsobem vzbuzuje sympatický dojem, že jedete strašně rychle.

Sedlo řidiče je příjemně tvarované pro všechny druhy řádění i dostatečně měkké pro celodenní jízdu, při které dovoluje i občasnou změnu polohy. Navíc je potažené dokonalou hrubou kůží, takže na ní nebudete klouzat v džínách ani v kůži.
I přes výšku sedla přes 80 cm tuhle motorku bez problémů zvládnou i menší jezdci, kupodivu ale nabízí únosné pohodlí i pro nás - dlouhány. Jen se musíme smířit s tím, že na tom budeme vypadat trošku jako na dětském kolotoči. Dokonalý pocit dotvářejí široká řidítka. Možná je to jen moje osobní úchylka, ale mě prostě široká řidítka přinášejí lepší pocit z ovládání i ze samotné jízdy. Jako by člověk rukama objímal silnici a obzor před sebou a vymezoval si úhel, kde to "je moje". Nemluvě o tom, že v zatáčkách je s širokýma řidítkama ovládání stopy a náklonu mnohem více na řidiči, než na motocyklu. Takový Hornet projede zatáčku naprosto jistě a klidně, ale tak nějak sám, bez vaší zásluhy. Na MT-01 to chce trochu pevněji podržet řidítka a motorku v zatáčce trochu vést a vybírat si stopu i průběh náklonu. Zkrátka třeba pojedete i pomaleji, ale mnohem víc si to užijete.

Přístroje, ovladače


Přístrojovka se skládá z klasického otáčkoměru doplněného malým displejem s údaji o rychlosti a dalšími informacemi, jako jsou hodiny, počítadla kilometrů a další. Nad displejem je v černém plastu ukrytá řada kontrolek - směrovky, dálkovky, olej, rezerva. Ty ale ve dne nejsou moc dobře vidět.
Přední světlo sice jako by tam ani nebylo, ale v noci svítí slušně. Zrcátka slouží až překvapivě dobře, na to jak jsou malá. Vidíte přesně to, co potřebujete, a jsou dobře odtlumená od vibrací motoru a třesou se jen při přetáčení motoru.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Petr Szabó - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (19x):
Motokatalog.cz



TOPlist