globalmoto_duben_nolan




Suzuki Bandit GSF 1200S

Kapitoly článku

Srdcem zůstává Bandit tou starou dobrou klasikou, na kterou jsme zvyklí. Na obdiv obnažený vzduchem chlazený čtyřválec 1157ccm, který je uložen do trubkového kolébkového rámu. Vše doplněno čtveřicí karburátorů a olejovým chladičem, který je nedílnou součástí dnes již legendárního systému SACS (poprvé se objevil již v roce 1985 na GSX-R 750). Výkon 98k při 8500 ot/min by se mohl zdát někomu dnes v době honby za koníky lehce nedostačující, ale vzhledem k tomu, že stroji jsou více než okruhové rekordy a okreskové stíhačky vlastní spíše cestovatelské sklony, bohatě si vystačí s tím, co má. Tento čtyřválec s karburátory je charakteristický masivním tahem od nízkých otáček a to i přes absenci dnes již v drtivě případů využívané stříkačky.


Podvozek je přímo úměrný charakteru celého motocyklu. Je přizpůsoben ježdění po komunikacích všeho druhu a dělá tak z Bandita ideálního společníka na delší cesty. Odpružení je spíše měkčí právě se zaměřením na různorodost a charakter komunikací všeho druhu. Při agresivní jízdě se samozřejmě projevují jisté nedostatky takto naladěného podvozku, nicméně není to nic tak zásadního, aby Vám to výrazně kazilo radost i při tomto stylu jízdy.
Při prvním usednutí za řidítka máte samozřejmě určitý respekt s 215 kg vážícího stroje, o vyloženého střízlíka se skutečně nejedná. Na druhou stranu po pár metrech pocítíte ke stroji důvěru, kterou u sportovních strojů hledáte zpravidla podstatně déle. Širší řidítka cestovního charakteru, či dobrý výhled ve zpětných zrcátkách to jsou přednosti, které tento pocit jen umocňují.


Hydraulická spojka poskytuje jezdci velice příjemný a plynulý záběr. Pětistupňová převodovka je vhodně odstupňovaná a tak ani při svižnějším cestovním tempu nebudete muset příliš řadit. Dávkování plynu je přesné bez jakýchkoliv mezer, či propadů. Pokud budete chtít využít všeho potenciálu stroje, bude Vám převodovka plně nápomocna a někde lehce pod 10 000 ot/min to bude mít ty správné grády. I když se jedná o cestovněji naladěný motocykl, jízda kolem 230 km/h i více není pro Bandita zásadní problém. Pro cestovnější charakter jízdy, např. se spolujezdcem a zavazadly je možné počítat s relativně bezpečnou rychlostí tak do 180km/h, i když i v tom případě budete mít příslušníkům co vysvětlovat a od 1. července Vás to bude stát kromě víru v peněžence i nějaké ty bodíky.


O brzdění všech emocí se stará v případě Bandita v zadu na hmotnost stroje a dnešní poměry poněkud slabší jednopístkový třmínek a 240 mm kotouč. Vpředu pak vládnou nekompromisní dva kotouče o průměru 310 mm s čtyřpístkovými třmínky. Ty rozeženou všechny chmury a zabrzdí s Vámi stroj v jakékoli situaci. Za příplatek můžete navíc obdržet systém ABS.





Při cestovním tempu můžete počítat se spotřebou 6,5-7 l /100. Co bych zde chtěl vyzdvihnout, tak to je nový světlomet právě testované S verze, který se při nočních přesunech a testech osvědčil na výbornou. Manipulace při parkování je adekvátní hmotnosti 215 kg, nicméně zkušenější jezdec z nižších objemů by neměl mít se strojem větších problémů.

Závěr


Bandit zůstává i v této nové generaci klasikou, která si jednoznačně zaslouží naší pozornost. Ať již budeme hovořit o nahé verzi s kulatým světlometem, či právě testované cestovněji naladěné S verzi, budeme muset konstatovat, že provedené změny, jenž se v průběhu let udály, jsou jen k lepšímu. Za aktuální cenu 234 900 Kč (S verze bez ABS) získáte všestranný stroj na každodenní ježdění všeho druhu, či případné delší cesty bez ztráty pohodlí a komfortu.


Pro hovoří jednoznačně spolehlivost a výdrž za příznivou cenu, kterou budete v tomto objemu jen stěží hledat. Pokud byste chtěli nějaké zápory, jediným zásadním je snad dnes již poněkud starší celková koncepce, ale i ta může být pro někoho důvodem proč volit právě tento stroj U nás jsou tyto motocykly velice oblíbené, právě i s ohledem k výše zmiňovaným přednostem. Pokud by Vám bylo 98k málo, nemusí to být pro Vás konečná stanice. Velice oblíbené jsou různé úpravy jako přetryskování karburátorů, přímé vzduchové filtry, laděné koncovky výfuků aj., což v případě Bandita značí dle reakcí zainteresovaných zpravidla dosažení velice solidních výsledků.


Více informací, či diskuzi s majiteli můžete najít buď přímo u nás v databázi motorkářů nebo na serveru www.suzukibandit.cz.

Klady


  • motor
  • kvalitní zpracování
  • nové budíky
  • dělené sedlo
  • pěkný nový vzhled a barevné provedení
  • svítivost předního světlometu
  • pohodlný všestranný stroj



  • Zápory


  • podél kyvné vidlice se dostává do podsedlové části dost nečistot od zadního kola
  • zadní brzda by mohla být vzhledem k hmotnosti stroje na dnešní poměry účinnější
  • v jinak dobře vymyšlené a účinné polokapotáži mohly být vzhledem k cestovním ambicím S verze menší schránky na drobnosti (dost nevyužitého místa)
  • Za zapůjčení stroje děkujeme Suzuki Czech s.r.o.

    Informace o redaktorovi

    Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
    Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

    POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

    Kapitoly článku

    Jak se Vám líbil tento článek?
    Hodnocení (4x):
    Motokatalog.cz



    TOPlist