Test Piaggio 1 Active: Malý a šikovný, ale…
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Marek Štvrtecký | Zveřejněno: 11.8.2022 | Zobrazeno: 8 567x
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Marek Štvrtecký | Zveřejněno: 11.8.2022 | Zobrazeno: 8 567x
Jak jsem již psal: https://www.motorka...45708.html?diskuze=1

Piaggio One je rozumná koncepce, a dokonce jediný zápor (příliš malé pneu) potřel v recenzi Jan.
Na displeji je zobrazován i čas, venkovní teplota a délka výletu. Chybí info o zamykání řídítek a bezpečnosti při neoprávné manipulaci.
Tlačítka na stroji pro spuštění jsou snad na každé e-motorce s DO Z video jízdy je patrné, že se jezdí bez zastrčeného klíče, tedy na DO (děs je hlavolam při rozjezdu). Cena odpovídá a vůbec nevadí, že skútry vyrábí číňani, teď když mají velké energetické přebytky, tak je to pro nás výhoda
Dojezd a plnění aku si každý rozumný člověk přizpůsobí dle svých potřeb, je přínosné vědět kolik stroj dá nejvíce ve skutečnosti. Podobných parametrů jsem jezdil SuperSoco TC a ani jednou jsem nemusel být odtažen při celkovém nájezdu 3800 km. To se mi při DAYI nepovedlo a mám už jeden odvoz na vleku (najeto 6030 km). Z toho plyne, že k nedojetí dochází dle Chocholouška (neplést s komentářovou většinou) jednou za 10 let!
.,...vzdy pobavi z rana taka "recenzia" najviac sa mi pacil ani nie skuter ale tie "bizarne postavy". To je asi predstava Piaggia kto ma byt cielova skupina?
Navic Anglie planuje zakaz motocyklu se spalovaky do 125ccm v roce 2030, ostatnich motorek 2035. Indie ta ma mit zakaz motorek se spalovakem do 150ccm (cca 75% jejich vozoveho parku) v roce 2025. To nevim co se sem bude tedy dovazet
No ja nevim. Piaggio se zmohlo na puntikate plasty a keyless, ktery jim navic funguje velmi diskutabilne a zbytek jsou marktingove blaboly a vrchol ubohosti.
Kdyz uz, tak aspon realna data a aspon nejake zajimave technologie, i kdyz e-motorkam vubec nefandim.
To znamena namontovat poradne komponenty, vymyslet poradne chlazeni a az nakonec resit nejake designove blbustky.
Viz tady, kde maji naprosto necinknute technicke parametry (proste vam napisou, ze dojezd je meren pri 30 km/h, daji tam solidni baterku, ktera se neprehreje po minute jizdy atd)
//vogechina.com/er10.html
A svete div se, jsou to CInani a taky maji hliníkové profilované kyvné rameno. Aneb Číňan by tam narval černě naštětkovaný jekl a měl by hotovo, ze autore
Ja bych rekl, ze to je presne naopak, ze za blbecky jsou tu dneska Italove.
Za 62 900, - se aktuálně doprodává LAMBRETTA 200. Z původní ceny 89 900, - . Italská stylovka, 9 kilowatt. Naprosto nesrovnatelné, nesouměřitelné.
4 reakce
Uz dlouho jsem realisticky test bateriaku nevidel...respekt autorum, ze to bylo bez greendeal autocenzury
. EV je proste jaky je...ale kdyz uz, tak podle me jedine mala mestska EV vozitka davaji do budoucna mozna trochu smysl. Ale priznejme si, ze nabidka eskutru(i eauticka) jsou stale v realnem svete nekonkurenceschopna bida=cena dojezd nabijeni hmotnost...
Zas proti Yamaze Neos s jejimi 37km (38,5 v ECO modu
) je to Piaggio kral dalkoveho cestovani
Když si dám na stávající bicykl s kvalitními komponenty stavebnici elektromotoru, tak to vyjde na 30 tisíc a navíc mohu v budoucnu koupit běžný akumulátor na rám. Když si koupím "designové" elektrokolo s naprosto průměrnými komponenty, tak se prodává za 100 tisíc a v budoucnu si budu muset koupit 3x předražený "designový" akumulátor do rámu. Tenhle skůtřík za 110 tisíc? No, mám pocit, že se to moc nechytne. S elektrokolem navíc mohu jezdit prakticky všude.
1 reakce
benzínovej skútr 125 bude skoro za půlku ceny, větší maximálka, dojezd i praktičnost, tady neni o čem. Elektromobilita je jen mlžná chiméra hrstky pomatených green deal zoufalců
Děkujeme Piaggiu za vyšlapání další cestičky, která do cíle nevede..
autorovi aspoň malou medaili za to, že to nezahodil někam do škarpy a nejel radši tramvají.. ta je taky elektrická, ale aspoň dává smysl.. přitom by si jeden myslel, že zrovna malej mětskej skútřík by v tý elektrice fungovat mohl.. zvláštní..
1 reakce
Tady si musí úplně každý přiznat, že tohle je vážně na ho..o stroj
Další naprosto zbytečný krám, který pouze plýtvá zdroji naší Země... Obdivuji Honzu, ze ten test dotáhl do konce. Ja bych s tím schválně jebnul pod první tramvaj!! Abych se s tím nemusel dál trápit... Vůbec mi není jasné, jak může taková značka, jako je Piaggio, pustit něco takového na trh.
Obrázek 4 ze 41. A není co dodat. Až to rozdejchám, tak si to dočtu. Piaggio už je jako ve svých letácích Lidl. Ještě se tam měli všichni držet za ruce pod duhovou vlajkou a modrým práporem se žlutejma hvězdama. Ať jde Piaggio do prdele. Strašný. Místo propagace výrobku podělaná propagace woke. Tak takhle opravdu ne, dík.
Naopak aspoň Honzis mě pobavil fotkou 2 ze 41. Díky!
Jinak podle zběžnýho náhledu je to zase další nesmyslná elektrojebka k hovnu. Ničím není ani náhodou lepší než klasickej skútr. A nikdo ať nic neříká o ekologický či uhlíkový stopě. Tyhle e-sračky nerostou na stromech a elektrika taky není to, co je samo od sebe v zásuvce. To jen E-kája se zase nad tím udělá.
3 reakce
Dizajn ok ,Velkost ok ,ale praktickost tu vobec nie je,možno menšie okresne mesto ,na satelit už je to nevhodné a hraniči to s kamikaze
To jsou hrozne mrdky a nejen vzhledově. Ze současné nebo blízké nabídky jedině Kymco F9 s fajn vzhledem, motorem přes 9kW, maximalkou 113, dojezdem 121 a vahou 107kg
6 reakcí
Skoda, ze ty recenze nepisou technici a inzenyri,kteri ty elektroskutry navrhuji.
Bezne cinske 48V elektrokolobezky mivaji vykon do 2kW, ty ostre na 60V mivaji cca 2,5kW, coz dava maximalku 60 km/h repektive 70 km/h. V praxi to ovsem neni tak jednoduche, protoze tam vstupuje do hry vice faktoru, jako tvrdost baterie, kvalita regulatoru, kvalita chlazeni baterie atd, ale nechci, at je z toho vedecky elaborat.
Piaggio 1 ma kvuli dojezdu zhruba dvojnasobnou kapacitu baterky, nez byva na kolobezce (a taky jeji hmotnost a cenu), ale jen relativne slaby 2,3 kW motor, ktery tak sebou v souctu vlaci celych 30 kg nadvahy oproti ostre kolobezce, takze se neni co divit, ze do kopce se tomu nechce a tech sedmdesat po rovine bych si rad nechal ukazat, na to by potreboval motor minimalne 3kW a spoustu modleni a vitr v zadech.
Ovsem s takovym motorem uz by to chtelo minimalne 72V 60 Ah baterku, jinak hrozi pri delsi jizde na plny plyn prehrati vybijecimi proudy, takze zadna patnactikilova vyjimatelna baterecka ,ale poradna petadvacetikilova svine a jsme zase u Vespy Eletricca, cili presne tam, kde jsme byt nechteli.
Proste fyzikalni zakony se nedaji obechcat a za kazdy kilowatt vykonu navic se v elektromobilnim svete plati narustem hmotnosti, ceny, vetsimi naroky na nabijecku (potazmo jistice vasi domaci pripojky) a setrit na kvalite se nevyplaci, protoze lithium iontove baterky velice rady hori, coz plati dvojnasob pro baterky pochybneho puvodu, pro prehrate baterky anebo pri mechanickem poskozeni, napriklad pri manipulaci s vytahovaci baterkou...
Autor to napsal přesně: “Elektrická klasika…”. Přeloženo do češtiny: nesmysl pro nadšence. Podle tech. údajů krouťák 90 Nm. Hm, ale kdy je dostupný, když kvůli dojezdu je to při rozjezdu i do kopce uškrcené na zlomek. Moje SV má asi jen 60 Nm a s rozjezdem ani stoupáním nemá problém.
1 reakce
Nesmysl i na běžné denní dojíždění po okraji Prahy, kdy jsem autem v práci za 16-18 minut dle provozu. Trasa tam a zpět je 26 kilometrů. Takže nabíjet každý den, protože bych dalších 26 kilometrů nedal a při současných cenách elektřiny by zaměstnavatel nebyl nadšený z nabíjení elektroskútrohybu. Díky, hoďte to ze skály.
Měl jsem možnost ji na pár dní jezdit. První problém je dojezd. Na režim Sport (v Eco se jezdit nedá, protože to jede jen 30 km/h a to je mezi autama sebevražda; řidiči očekávají, že pojedeš, ale ono to v Eco nejede) to mělo dojezd necelých 50 kilometrů. Jel jsem z Ořecha na druhý konec Prahy a modlil se, ať to dojedu.
Druhý problém je výkon. V kopci 50 km/h neudrží. V Ječný nebo na Krejcárku (pro mimopražské prostě delší kopec) to v kopci neudrží 50 km/h. Držíš plnej a rychlost klesá a klesá až někam na 35 km/h. Řidiči za mnou si museli klepat na čelo, co je to za debila, který tolik zpomaluje a zdržuje. Čekal jsem na elektriku alespoň odpich, ale ani omylem. Otočíš heftem a skútr se pomalu rozjede. Jasná výhoda 125 skútra na světlech, kdy dáš plnej a autům spolehlivě poodjedeš, se tady nekoná. A 70 to jede tak možná z kopce. Když to dlouho prosíš na dost dlouhé rovince, tak se rozjede na 60 max.
Třetí problém je nabíjení. Na jednu hodinu jízdy přijde 6 hodin nabíjení. To je strašnej poměr. Když vezmu benzínového skútra, tak tam budu 5 minut tankovat a týden jezdit.
Suma sumárum - za tyhle peníze je to naprostá katastrofa, co se furt dobíjí, málo jezdí, neudrží rychlost a nejede. Do kopcovaté Prahy naprosto nevhodné (ledaže člověk jezdí z Vinohrad na Václavák do práce). Představuju si to na menší město, placaté (Pardubice, Hradec Králové), kde jedu max. 5 km do práce a odpo stejnou cestu zpátky. Takhle by se dalo ujet těch 50 km týdně na jedno nabití a dobíjet jednou o víkendu, což by eliminovalo většinu nevýhod tohoto skútru (samozřejmě při chuti utratit hodně peněz za něco, co nejede a tvářit se, jak jsem "eko"). Benzínové 50ky si tohle musím dávat k snídani. A stojí půlku.
1 reakce
No nic, jdu do garáže láskyplně pohladit své dvoutaktní, ricínem vonící PIaggio NRG 50 potuněné 70 válcem a laďákem Yasuni
Piaggio je super, ale musí to být Beverly nebo Medley
No, chcel som napísať, že celkom nechápem zmysel tohto približovadla, ale už je to tu spomenuté niekoľkokrát. Možno na rozvoz jedla vo väčšom meste, ak tomu pridajú na prdelku plastovú krabicu. Ale inak preto využitie nevidím. Keby to aspoň na tú 60 vyletelo jak čert z krabičky. Inak do mesta by sa mi páčil viac moped na štýl tohto čínskeho zázraku https://www.hecht.sk/e-skuter-hecht-betis-red Akurát pridať výkon motoru a pár stoviek Wh baterke Na veľkých kolesách to bude zvládať naše cesty o dosť lepšie.
Někde jsem četl, že skútr byl vyvíjen pro nasazení na trase Pičín - Řitka. Baterka tu trasu dá s malou rezervou, kterou ale plně vycucne kopec u Nové Vsi pod Pleší. Proto je nutné před cestou zpět do Pičína baterku v Řitce půl dne nabíjet (jinak jste v řitce). Rohlíky a vysočinu v Řitce nekupovat, to by bylo nutné ještě jedno dobití na Dobříši.
Na pohled to vypadá jako celkem hezká hračka pro děti
Napsat takhle dlouhou a čtivou recenzi na okolorybníkové elektro přibližovadlo musí stát velké nervové vypětí
Zůstanu u své Babety r.v.1973.Než tehle elektrokrám nastartuješ,tak já už mám dávno odšlapáno na konec ulice,kde mizím v šedém mračnu výfukových zplodin.
Ona ta elektromobilita casem prejde.
Ale nez prejde, ubehne spousta vody a protece spousta EUdotaci (vybranych z dani mlcici vetsiny lidi,kteri elektromobilite naprosto nefandi).
Napriklad v Nemecku uz dotahli sharovani elektrohybu podstatne dal, nez Praha.
Vsechny chodniky jsou tam v centrech velkomest doslova obsypany sharovanymi elektroskutry, na kterych nikdo nejezdi (jake prekvapeni), zatimco ulice jsou plne aut a benzinovych motorek.
Po chodnicich tam neustale svisti ruzne elektrokolobajdy, elektrokola a jine male, tiche, zakerne a velmi nebezpecne elektrohyby, takze chodci se tam pohybuji jako lovna zver po prerii, ale tak to je v Nemecku norma a nikdo se uz nad tim nepozastavuje.
Co me uplne rozsekalo je, ze o prazdninach platila po veskerem Nemecku (vcetne primestskych vlaku) mesicni casova jizdenka 9 EUR (kolik to muselo stat na dotacich !!!!!) a presto lidi tahali do centra svoje plechove milacky spalujici benzin.
Jsou snad Nemci ekologicti zabednenci ? To si fakt nemyslim.
Spise je to dano tim, za elektro technologie nejsou vubec prakticke. Napriklad v pripade elektroskutru nikdo nebude "jednoduse" tahat v jedne ruce patnactikilovou baterku a v druhe ruce nabijecku k nejblizsi zasuvce a trpet sestihodinovou cekaci dobu na dalsi padesatikilometrovy priskok. Kdo tvrdi opak, tak lze sam sobe.
A pokud to presto nekdo hodla delat, tak to uz nema nic moc spolecneho s individualni dopravou, to uz hranici s nabozenstvim.
2 reakce
On by to uplny nesmysl nebyl , pokud by to do kopce ve městě udrželo 50tku .. . Bohužel těchto překážedel přibívá / jednokolky , koloběžky / toto má alespoň homologaci .
Ekonomický i ekologický nesmysl. Snad jedině pokud by nebyl vůbec benzín ani elektřina, mohl bych to dobíjet ze soláru. Ovšem za těchto okolností bych jezdil raději na kole a elektřinu si nechával pro dům.
2 reakce
Klobouk dolů před takouvou rozsáhlou recenzí na toto ... To muselo stát opravdu hodně snahy . Ale díky . Možná elektrokolo dává větší smysl
Jako je to určitě zajímavý počin na poli elektromobility.
Nicméně naprosto nechápu kdo a proč by si to měl koupit.
Benzinová konkurence to spolehlivě strčí do kapsy jak po ekonomické, tak po praktické stránce.
Ehm.
Pojdme nechat dojmologie a bavme se fakticky
1. Cena elektriny se na EU trzich od roku 2021 zesestinasobila a Nemecko zvazuje uzavreni dalsich jadernych elektraren. Od vcerejska nejde ani zadny plyn pres Nordstream 1 a urovnani geopoliticke situace je v nedohlednu.
Kdo je strelec, at si za dane situace poridi elektroskutr.
2. Jizdni vlastnosti. Pidi elektroskutr neodskakuje primarne kvuli sve obludne hmotnosti 100 kg, na cemz ma lvi podil patnactikilova baterka. Netusim, proc bych to mel povazovat za prednost. Benzinova 125 ccm konkurence na 16'' kolech umi nabidnout plnotucny dvoumistny skutr se 120 kg hmotnosti, ktery vas odveze odkudkoliv, kamkoliv a to vcetne obcasneho pohybu po dalnici, pri dostatecne stabilite a schopnsti hopsat po obrubnicich .
3. Prakticnost. Elektorskutr neuveze vice nez rohliky. Baterie se nabiji 6 hodin. Po 800 cyklech alias 40tkm zustava kapacita 70 procent, cili dojezd se z aktualnich 50 km zmensi na 35 km. Udajne je hrozne prakticke vyjmout baterii. Citace: "U všech variant Piaggio 1 můžete baterii vyjmout během několika sekund z úložného prostoru pod sedlem. Snadno ji odnesete na nabíječku domů, do kanceláře nebo kamkoli jinam, kde právě jste." Netusim, jak v ruce ponesu ve starem baraku bez vytahu do ctvrteho patra snadno patnactikilovou baterku a o co to je praktictejsi, nez si jednou za tyden skocit po ceste na benzinku, ale asi to ani nechci vedet.
Zaver
Tohle je proste neskutecna blbost tlacena shora eurosojuzem s cilem zabit jakoukoliv stavajici individualni dopravu ve mestech. Zadne jine logicke zduvodneni to nema.
4 reakce