husqvarna_svartpilen_801_2




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Machajda (1) napsal 23.07.2023 v 20:58

Před pár dny jsem Morini X Cape zkušebně projížděl. Souhrnem jsem ji vnímal takto: atraktivní vzhled, pěkný display a proti mé předchozí moto jde pěkně a ochotně do zatáček. Zde pozitiva končí. Velké negativum bylo už po 10 minutách nepohodlné úzké sedlo, od 3tis výše začínají být cítit vibrace do řidítek a že je potřeba tu motku vytáčet aby jela, protože moc netáhne. Servisní interval je velice krátký. Za tu cenu rozhodně budu koukat na jinou a ověřenou motorku typu V Strom 650 apod

Marex (2570) napsal 30.09.2022 v 23:48

Taková krásná motorka a takhle to podělají s nesmyslnou hmotností. Granpasso má na váze prakticky stejnou hodnotu a byť je to koza praštěná, tak za X- Cape bych ji nevyměnil.

Kami (5) napsal 27.09.2022 v 12:52+1

Vyzkoušel jsem si ho. Naživo opravdu hezká motorka. Bohužel papírové hodnoty se potvrdily a tak název článku "Vykrmený turista" sedí. Motorka je trochu neohrabaná a výkonu přebytek rozhodně nemá. Od 650ky jsem čekal víc.
Nelíbilo se mi dále: Vibrace v oblasti levého stehna, rezonující kapotáž v určitých otáčkách a rychlosti. Při zastavení neustálé spínání ventilátoru, občas něco bouchalo v nádrži (možná plovák).
Celkově nepřehledný displej. Např stav paliva je znázorněn čárkami, ale nepoznám kolik je plná, nebo půlka.
Líbilo se mi: Vzhled, podsvícení ovladačů na řídítkách.
Celkově mě motorka zklamala, trochu mi to připadalo jako kdybych znovu sedl na prastarou Cagivu Elefant 750.
Zkoušel jsem jen na silnici a tam mi chyběla lehkost ovládání. První průjezd kruháčem mě nemile překvapil. Na druhou stranu, kámoš co ji měl déle brousil stupačky. Motor bez emocí a síly, snad jen slušný "Kawasaki" zvuk ve vyšších otáčkách.
Za mně každá další motorka na trhu je dobrá pro konkurenci, to určitě. Takže je dobře, že X-Cape je zde. Ale koupě mi za stávající cenu absolutně nedává smysl. Zvlášť, když jsou zde jen o málo dražší stroje s vyzkoušenou výdrží od ověřených značek s rozsáhlou servisní sítí. Možná v nějaké další generaci a a zajímavější peníze.

Nalge (31) napsal 20.09.2022 v 16:44+4

Som čerstvý majiteľ tohoto stroja, skúsenosti som sem ešte nedal, mám najazdených 1500 km. Ale nad niektorými komentármi sa musím pousmiať. Toto nie je konkurencia teneré ani tuarega. Skúšal som teneré 700, ale to je trestná lavica a počas jazdy sa húpe. Rozhúpaná je aj africa 1100. Na asfalt je rozhodne lepšia x-cape. A verte mi, tých 10 kg naviac necítim, vzhľadom k nižším zdvihom má nižšie položené ťažisko. A motor rozhodne nie je lenivý. Keď včas podradím, vyletí ako strela. Kto sa rozhodne pre 60k stroj, tak logicky nemôže čakať, že pôjde ako 100k. A celkový môj dojem - je pomerne veľká, ale nie je to mastodont. Je veľmi pekná - všade budí pozornosť, aj keď o ňu nestojím. Vyzerá veľmi moderne, ergonomicky jej nie je čo vytknúť. Vibrácie v celom spektre otáčok sú zanedbateľné. Zvuk je málo výrazný - od nových strojov sa to dnes očakáva. Ale ladené výfuky sú na trhu - kto má zbytočných 700€, môže si ho vymeniť. A predné plexi - to je prvý stroj, ktorý mám, kde ho asi nebudem meniť. Pri 130 km/hod. na diaľnici môžem ísť s otvorenou vyklápačkou. Moto je vhodná na kochačku, ale aj rýchle presuny. Pekne odpaľuje do výfuku, v otáčkach nad 6000 má dokonca aj "dravý" zvuk. S motorkou som zatiaľ tak spokojný, že som ani sekundu nezapochyboval, či som nemal kúpiť niečo iné. Ak budem mať viac poznatkov, na budúci rok napíšem podrobnú recenziu.

bledemon (126) napsal 20.09.2022 v 10:21+1

Vláďa skáče se vším co má dráty (jako svartpilen, yamaha "cruiser"950). Osobně bych takové fotky ani nezveřejňoval, matou. Prostě to jsou stroje na rozbité silnice a polňačky. A proč někdo upřednostní x-cape před stromkem650? Napadá mě vzhled, netuctovost značky, větší světlá výška, tft displej.
Jinak výrobce píše, že rám je 20cr-mo ocel, nevim jak moc převzatý od cfmoto (odkud berou i motor s lankovym plynem, takže ty jízdní režimy se lišit moc nemůžou).
Benelli váží stejně a to je pouhé pětikilo.

maraton (180) napsal 19.09.2022 v 22:46+3

Když jsem před časem ve videu viděl, jak to Vláďa sype na Tuaregu kilo po rozmlácený cestě s kalužema, tak mi to přišlo dechberoucí. A zároveň jsem si uvědomil, že tohle asi nikdy dělat nebudu, protože to ani neumím.
Kam mířím? Asi by mě mrzelo si koupit mašinu, která dovede něco, co já za jejími řidítky ne.
Ten potenciál pak přijde vniveč. Pak jsou tady tyhle motorky, k jejímž limitům se možná alespoň přiblížím, a proto koukám spíš po nich - pohodlná, velká cestovní motorka s širokejma řidítkama, která dobře vypadá a má přijatelnou cenovku.
Takovejch, jako já, asi bude víc, a proto takovéhle SUV motorky přibývají. Má se ukázat sedmistovka od Suzuki, Hondy a asi ani to nebudou žádný hubený holky. Lehčí terén zvládnou (po polňačkách i lesních cestách jsem to koneckonců dal i s Jawou 350 nebo Sportsterem, i když hooodně pomalu) a do těžkého se stejně moc lidí nepustí. Proč by to taky dělali, zejména v Evropě, protkané slušnými silnicemi. A předpokládám, že ty horší okresky se záplatama dává Moto Morini s přehledem.
U aut si taky každý nekupuje Wranglera, Géčko nebo Defendera (tím myslím toho starého, ne tu novou nevábnost) a bohatě si s tím vystačí.
Samozřejmě, že každé kilo dolu motorce sluší, ale i na tomhle to nakonec Vláďa v terénu sype 70, tak to asi nebude úplně tak špatný vergl.

7 reakcí

r.bure
r.bure 20.09.2022 v 07:00

Jenže každej druhej chce mít motorku na Dakar, co by vážila 150 kg, měla 100 kobyl a stála dvě kila. Což samozřejmě u většini z nich hrubě nekoresponduje s tím, co umí, nebo nedejbóže jezdí...


K167 (1471) napsal 19.09.2022 v 20:40

Pohotovostní hmotnost 233 kg. Hm, to mi připomnělo jednu motorku, která měla pohotovostní hmotnost velice podobnou - 234 kg.
Jenže ta měla o 8 litrů větší objem nádrže, o 7 kW větší výkon, o 13 Nm větší točivý moment, o 60 mm větší zdvih předního odpružení, o 50 mm zadního ... Jmenovala se Yamaha 750 Super-Ténéré a vycházím z údajů, které o ní byly uvedené v katalogu Motor z roku 1990, kde jí jsou vytýkány "značné nedostatky".
Tak si říkám "Himlhergotdonrvetrkrucajselement!" co s tím chtějí ti Číňani v roce 2022 předvádět?

radeki (51) napsal 19.09.2022 v 17:39+1

Ten vítr je ale zrádný, odhalí i tahák

puffybodie (390) napsal 19.09.2022 v 16:34

A kdy naposled třeba Benelli předvedla nějakou větší obměnu nabídky toho co u nás mají? Nebo už je určena k zániku, když teď koncern bude představovat úplně novou značku PFMoto?

trinidad (40) napsal 19.09.2022 v 16:20

Do tý se člověk prostě musí zamilovat...protože jinak fakt nevim co na ní je..

TonySK (83) napsal 19.09.2022 v 13:36+1

Jeden kus plastu ide z dola z boku od urovne vyfukovych zvodov az hore, kde dokonca integruje svetla... Tu pri dizajne nikto nerozmyslal kolko skody to narobi, ked to lahne na bok. Typicke cinske riesenie. Urobit to rychlo a lacno. Tato motorka v terene nema co robit.

Fyro (121) napsal 19.09.2022 v 13:25+1

Asi většina se shodnem-pěkný design, vysoká váha, krátké zdvihy, na tu kubaturu slabý motor. Cena neodpovídá Číně.
Vzkaz proVýrobce - v téhle kubatuře 650-900je nabito. Těšíme se na nové suv produkty v kubatuře kolem 350-500ccm.Zdvihy min 200 mm,Pohotovostní váha do 180kg ,Off/on 50 / 50.Rozumná výška sedla.V téhle kategoriitoho moc není a můžete se realizovat

zahadnytajemny (48) napsal 19.09.2022 v 12:20-1+2

Jedině líbivější vzhled. Jiný důvod proč nekoupit za stejné peníze raději V-Strom 650 absolutně nevidím.
To už raději se stejným motorem, levnější a s delší zárukou CF Moto 650 MT. Takto si to nikdo při smyslech přece nemůže koupit.

milonovo (48) napsal 19.09.2022 v 11:32+5

Taková čínská klasika, docela fajn design a slabej motor v kombinaci s nadváhou.

Kybergreg (88) napsal 19.09.2022 v 11:27+3

Výkon 44kW z 650ky dejme tomu, ale jen 54 Nm? To má 20 let starej tranďák. A čekal bych hutnější zátah odspodu. Asi mají čongové licenci na nějakou starou verzi motoru. A ta hmotnost je teda taky něco, opět tranďák je o 20 kilo lehčí.
Jinak vizuelně ok. Líbí se mi, že Vláďa vyzkoušel i místo pro spolujezdce, každopádně myslím, že na dlouhé výlety ve dvou to nebude.

BikerXC (0) napsal 19.09.2022 v 11:19

Cf moto MT 650? Ale je hezčí teda,to každopádně

Mercurio (83) napsal 19.09.2022 v 10:49+5

Design je TOP,o tom žádná.
Váha taky , o tom taky žádná...

cunado (184) napsal 19.09.2022 v 10:26+5

Díky za test, vzhledově je to opravdu pěkná motorka , ale obávám se, že kromě designu nevidím žádný důvod, proč by si ji měl člověk pořídit. Na silnici bude určitě lepší Versys 650 než tento jeho čínský klon (minimálně papírově a jsem si celkem jistý, že i fakticky) a v terénu se s touto hmotností taky nebudou dít zázraky. A další nejistota je spolehlivost, výdrž a servis, když se podíváme na její původ. Asi to bude zajímavá motorka pro ty, kteří řeší hlavně moderní adventure vzhled a zbytek je pro ně druhořadý a současně nehodlají investovat mnoho financí, přičemž získají určitou exkluzivitu a pocit luxusu, kterou značka Moto Morini nepochybně má nebo možná spíše měla:)

deluxa (347) napsal 19.09.2022 v 10:16

Take "motorky" si mozu vyrobcovia strcit tam kde slnko nesvieti. V dnesnej dobe aby 650kovy motocykel vazil na sucho !!! sialenych 213kg? Neuveritelne. Vlastne uveritelne to je ak je kompletne vsetko co moze byt z tej najlacnejsej odpadovej ocele.

Simier (142) napsal 19.09.2022 v 10:03+5

Design za mě moc povedenej. Ale ta váha a servisní interval poukazují na použití horších materiálů!
Odlehčit a trochu přizvednout podvozek by bylo fajn.

JíraFZS (24) napsal 19.09.2022 v 09:24

...řadový kapalinou chlazený jednoválec...




TOPlist