Motor a jízdní vlastnosti:

Motocykly řady V11, mezi které Scura R hrdě patří, jsou poháněny vzduchem chlazeným v rámu napříč uloženým
čtyřdobým dvouválcem. Ten v případě testovaného modelu dosahuje v základu kolem
67 kW (91 k) při 8200 ot/min a při objemu 1064 ccm poskytuje stroji typickou charakteristiku a vitalitu. Po natočení stroj ovládnou specifické vibrace a bublání. Vše je však rázem urovnáno po prvním otočením plynové rukojeti a razantnějším došlápnutí jedničky. Motocykl se velice ochotně odpíchne a vyrazí s Vámi za notné zvukové kulisy vstříc novým dobrodružstvím. Jednotlivé rychlostní stupně vyžadují razantnější došlapování, nicméně to je jev, který není u Moto Guzzi nijak výjimečný. Jezdce, který není na tyto stroje zvyklý, to může zpočátku trochu rozhodit a právě absencí razantnějšího došlapování si občas tak zařadí falešný neutrál.
Jízdní vlastnosti jsou i přes větší hmotnost a délku díky použité technice excelentní. Právě díky odpružení, které je tužší, jsou náklony bez větších potíží a překvapení, jen je třeba pro stroj trochu razantnějšího vedení, přeci jen to není rozený sportovec. Pokud chcete opravdu svižnější tempo, je třeba stroj náležitě vytočit až do pásma
kolem 5000-6000 ot/min, kde Scura ukáže, co v ní opravdu je.
Tento stroj, si však spíše užijete v pohodovém výletním tempu, kde vám v nižších otáčkách předvede tu pravou živelnost a charakteristiku takto uloženého dvouválce, případně razantní brždění motorem.
Scura R je náležitá individualistka, kterých se na našich silnicích zas tolik nevidí. Možná, že i to je důvod, proč se za ní každý otočí a kam přijede vzbuzuje naprostý rozruch a pozdvižení. Není se však co divit, tenhle motocykl je opravdu poskládaná paráda, která je navíc maximálně
funkční a ovladatelná, což se ne vždy o strojích těchto dimenzí a vzhledu dá s určitostí tvrdit.
Závěr:

V11 Scura R je hrdým zástupcem italské klasiky s orlem ve znaku. Jedná se o motocykl, o kterém právem můžeme tvrdit, že má svého
ducha a šarm. Bohužel vzhledem k limitované sérii není jednoduché tento stroj sehnat. Do České Republiky přišly pouze 3 ks, nicméně, pokud si pospíšíte, tuším, že právě testovaný stroj je u oficiálního zastoupení stále k dispozici. Řada V11 bohužel ve výrobě končí, avšak ve skladech stále nějaké stroje ještě jsou. Tudíž pokud chcete značně individuální stroj, máte stále tu nejlepší šanci. Testovaná Scura R je v základní nabídce nabízena za
389 000 Kč.
Klady:
velice vydařený vzhled
motor (klasické chování dvouválce, spousta vibrací)
kvalitní zpracování
příplatkové doplňky
brzdy
surové vyjádření a jízdní vlastnosti tohoto velice exkluzivního stroje
střídmé, ale pěkné barevné provedení
Zápory:
lehce problematická koncovka - možná s originály méně starostí
převodovka vyžaduje razantnější došlapování při řazení
nečekejte vysloveně závodní ambice, tohle je stroj na brumlavé pohodové vyjížďky
vzhled příplatkového nosiče (v redakčním testu již nebyl namontován)
Moto Guzzi V11 Scura R
Zvukový formát MP3 1 200 kB
Délka: 30 vteřin
Video: Moto Guzzi V11 Scura R
Délka: 3 min.
Velikost: 17 MB
Informace o redaktorovi
Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE