yamaha_demo_tour




Moto Guzzi V11 Scura R

Kapitoly článku

Motor a jízdní vlastnosti:


Motocykly řady V11, mezi které Scura R hrdě patří, jsou poháněny vzduchem chlazeným v rámu napříč uloženým čtyřdobým dvouválcem. Ten v případě testovaného modelu dosahuje v základu kolem 67 kW (91 k) při 8200 ot/min a při objemu 1064 ccm poskytuje stroji typickou charakteristiku a vitalitu. Po natočení stroj ovládnou specifické vibrace a bublání. Vše je však rázem urovnáno po prvním otočením plynové rukojeti a razantnějším došlápnutí jedničky. Motocykl se velice ochotně odpíchne a vyrazí s Vámi za notné zvukové kulisy vstříc novým dobrodružstvím. Jednotlivé rychlostní stupně vyžadují razantnější došlapování, nicméně to je jev, který není u Moto Guzzi nijak výjimečný. Jezdce, který není na tyto stroje zvyklý, to může zpočátku trochu rozhodit a právě absencí razantnějšího došlapování si občas tak zařadí falešný neutrál.


Jízdní vlastnosti jsou i přes větší hmotnost a délku díky použité technice excelentní. Právě díky odpružení, které je tužší, jsou náklony bez větších potíží a překvapení, jen je třeba pro stroj trochu razantnějšího vedení, přeci jen to není rozený sportovec. Pokud chcete opravdu svižnější tempo, je třeba stroj náležitě vytočit až do pásma kolem 5000-6000 ot/min, kde Scura ukáže, co v ní opravdu je.
Tento stroj, si však spíše užijete v pohodovém výletním tempu, kde vám v nižších otáčkách předvede tu pravou živelnost a charakteristiku takto uloženého dvouválce, případně razantní brždění motorem.


Scura R je náležitá individualistka, kterých se na našich silnicích zas tolik nevidí. Možná, že i to je důvod, proč se za ní každý otočí a kam přijede vzbuzuje naprostý rozruch a pozdvižení. Není se však co divit, tenhle motocykl je opravdu poskládaná paráda, která je navíc maximálně funkční a ovladatelná, což se ne vždy o strojích těchto dimenzí a vzhledu dá s určitostí tvrdit.

Závěr:


V11 Scura R je hrdým zástupcem italské klasiky s orlem ve znaku. Jedná se o motocykl, o kterém právem můžeme tvrdit, že má svého ducha a šarm. Bohužel vzhledem k limitované sérii není jednoduché tento stroj sehnat. Do České Republiky přišly pouze 3 ks, nicméně, pokud si pospíšíte, tuším, že právě testovaný stroj je u oficiálního zastoupení stále k dispozici. Řada V11 bohužel ve výrobě končí, avšak ve skladech stále nějaké stroje ještě jsou. Tudíž pokud chcete značně individuální stroj, máte stále tu nejlepší šanci. Testovaná Scura R je v základní nabídce nabízena za 389 000 Kč.


Klady:
  • velice vydařený vzhled
  • motor (klasické chování dvouválce, spousta vibrací)
  • kvalitní zpracování
  • příplatkové doplňky
  • brzdy
  • surové vyjádření a jízdní vlastnosti tohoto velice exkluzivního stroje
  • střídmé, ale pěkné barevné provedení
  • Zápory:
  • lehce problematická koncovka - možná s originály méně starostí
  • převodovka vyžaduje razantnější došlapování při řazení
  • nečekejte vysloveně závodní ambice, tohle je stroj na brumlavé pohodové vyjížďky
  • vzhled příplatkového nosiče (v redakčním testu již nebyl namontován)
  • Moto Guzzi V11 Scura R
    Zvukový formát MP3 1 200 kB
    Délka: 30 vteřin
    Video: Moto Guzzi V11 Scura R
    Délka: 3 min.
    Velikost: 17 MB

    Informace o redaktorovi

    Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm

    POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

    Kapitoly článku

    Jak se Vám líbil tento článek?
    Hodnocení (1x):
    Motokatalog.cz



    TOPlist