Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
To je neuvěřitelnej masakr. Trochu mi to připomíná, když jsme se pouštěli na maměnky kole značky Lady střemhlav po lesní cestě vstříct dvoumetrové stolici. Taky sme přežili, i když dodnes nevím jak to je možné. .Ale ten rotační pětiválec v kole to mě fakt dostalo.
...ještě pro zajímavost přikládám odkazy na vysvětlení mechaniky radiálního motoru
//www.animatedengines.com/gnome.html
https://www.vincentownersclub.co.uk/threads/how-a-radial-engine-works.8064/
prochi20
...utěsnění přívodu paliva bylo jednoduché, karburátor byl pouze jeden a statický vedle kola, kliková hřídel byla dutá a procházela jí směs do prostoru náboje kola, odkud vedla samostatná sací potrubí k jednotlivým válcům, osvětlení bylo zřejmě dynamem, poháněným řemínkem od zadního kola (je vidět na fotkách)...technickou lahůdkou bylo řešení duše předního kola, byla ve formě válce (jako párek) o délce obvodu kola, aby ji bylo možno vyndat a opravit bez demontáže kola s motorem, což bylo na cestě nemožné...detaly jsou vidět na https://silodrome.com/megola-motorcycle
Jedna věc je kecat o ničem před kamerou, případně spisovat texty pro technické analfabety, kterých je bohužel většina, druhá věc je takový strojek rozebrat, vše důkladně prozkoumat, případně dokonce i opravit a nakonec o tom napsat cosi málo takovým způsobem, aby tomu rozuměli aspoň trochu i ti výše zmínění analfabeti.
Jak jsem si bez brejlí prohlídl fotky, na první nástřel bych řekl, že takový problém lze dnes v pohodě řešit gufery, neboli simeringy.
Vzhledem k datu vzniku této "Vraždy na kolech" bych si dovolil drze tipnout, že se přívod paliva řešil stejně, jako přívod "ztrátového" mazání, to jest tzv. labyrintem.
Labyrint byl "s úspěchem" použit např při konstrukci těsnění klikovky škodováckých motorů v 50. letech. Způsoboval při rozjezdu zahřátých Spartaků po nájezdu cca 20 - 30 000 km neodolatelné hopsání a vibrace vlivem částečně umaštěného obložení spojky. Řešením bylo Spartaka neuvést na provozní teplotu, anebo motor ven, setrvák dolů a přetěsnit labyrint. Brnkačka, že ano.
Ale to jsem odbočil.
Tehdejší společnost nějaké drobné úkapy ropných produktů neřešila tak radikálně jako dnes...
Rotační motor znám třeba z velblouda z 1. světový. Ale to že by to někdo dal do motorky... Škoda že v článku není vysvětleno, jak se poprali technicky s utěsněním přívodu paliva atd.
Krásný článek, díky...
Jinak je opravdu neuvěřitelný, kolik poměrně dost komplikovaných, ale krásných technických řešení museli vymyslet, aby nakonec stvořili něco tak uživatelsky nekomfortní a už i tenkrát z pohledu okolí asi dost zvláštní...
Na druhou stranu, svět potřebuje lidi, kteří uvažují jinak, než ostatní, někdy to bývají nositelé pokroku. Jenom jich zase nesmí být moc...
Jednoznačně originální způsob sebevrazdy. Když se člověk podívá na pestrost různých konstrukčních řešení z počátků motorismu, kolikrát žasne co vše lidí dokázali vymyslet. A tohle je hodně šílená záležitost. Něco pro milovníka adrenalinové zábavy. Pěkný článek. Taky díky.
To je neuvěřitelnej masakr. Trochu mi to připomíná, když jsme se pouštěli na maměnky kole značky Lady střemhlav po lesní cestě vstříct dvoumetrové stolici. Taky sme přežili, i když dodnes nevím jak to je možné. .Ale ten rotační pětiválec v kole to mě fakt dostalo.
Krásný cimrmanovský počin!
Musíš studovat
Krásně napsaný motorka silena
Jedna Megola je k vidění (kromně mnoha jiných krásných a zajímavých strojů) v muzeu u mýtnice průsmyku Timmelsjoch.
Foto https://photos.app.goo.gl/UJd1mm2fQevhGMta9
Kto to dá na zadné, má u nňa pivo ...
No vidíš, a obojí se podařilo!!
Tak nevím jestli je větší kumšt něco takového sestrojit nebo přesvědčit dva tisíce lidí aby si to pořídili.
A pak ze Nemci nemaji smysl pro humor...
Mě to připomíná spíš motor do vrtulového letadla, ty vejfučky
Bude to super věc s náhonem na předku hlavně v terenu a na bordelu, sluštna rarita ale víc se mi líbí wankel na motorce.
mmp
Mazácká pochvala za zdroje
...ještě pro zajímavost přikládám odkazy na vysvětlení mechaniky radiálního motoru
//www.animatedengines.com/gnome.html
https://www.vincentownersclub.co.uk/threads/how-a-radial-engine-works.8064/
prochi20
...utěsnění přívodu paliva bylo jednoduché, karburátor byl pouze jeden a statický vedle kola, kliková hřídel byla dutá a procházela jí směs do prostoru náboje kola, odkud vedla samostatná sací potrubí k jednotlivým válcům, osvětlení bylo zřejmě dynamem, poháněným řemínkem od zadního kola (je vidět na fotkách)...technickou lahůdkou bylo řešení duše předního kola, byla ve formě válce (jako párek) o délce obvodu kola, aby ji bylo možno vyndat a opravit bez demontáže kola s motorem, což bylo na cestě nemožné...detaly jsou vidět na https://silodrome.com/megola-motorcycle
prochi20
Jedna věc je kecat o ničem před kamerou, případně spisovat texty pro technické analfabety, kterých je bohužel většina, druhá věc je takový strojek rozebrat, vše důkladně prozkoumat, případně dokonce i opravit a nakonec o tom napsat cosi málo takovým způsobem, aby tomu rozuměli aspoň trochu i ti výše zmínění analfabeti.
Jak jsem si bez brejlí prohlídl fotky, na první nástřel bych řekl, že takový problém lze dnes v pohodě řešit gufery, neboli simeringy.
Vzhledem k datu vzniku této "Vraždy na kolech" bych si dovolil drze tipnout, že se přívod paliva řešil stejně, jako přívod "ztrátového" mazání, to jest tzv. labyrintem.
Labyrint byl "s úspěchem" použit např při konstrukci těsnění klikovky škodováckých motorů v 50. letech. Způsoboval při rozjezdu zahřátých Spartaků po nájezdu cca 20 - 30 000 km neodolatelné hopsání a vibrace vlivem částečně umaštěného obložení spojky. Řešením bylo Spartaka neuvést na provozní teplotu, anebo motor ven, setrvák dolů a přetěsnit labyrint. Brnkačka, že ano.
Ale to jsem odbočil.
Tehdejší společnost nějaké drobné úkapy ropných produktů neřešila tak radikálně jako dnes...
Rotační motor znám třeba z velblouda z 1. světový. Ale to že by to někdo dal do motorky... Škoda že v článku není vysvětleno, jak se poprali technicky s utěsněním přívodu paliva atd.
Krásný článek, díky...
Jinak je opravdu neuvěřitelný, kolik poměrně dost komplikovaných, ale krásných technických řešení museli vymyslet, aby nakonec stvořili něco tak uživatelsky nekomfortní a už i tenkrát z pohledu okolí asi dost zvláštní...
Na druhou stranu, svět potřebuje lidi, kteří uvažují jinak, než ostatní, někdy to bývají nositelé pokroku. Jenom jich zase nesmí být moc...
Jednoznačně originální způsob sebevrazdy. Když se člověk podívá na pestrost různých konstrukčních řešení z počátků motorismu, kolikrát žasne co vše lidí dokázali vymyslet. A tohle je hodně šílená záležitost. Něco pro milovníka adrenalinové zábavy. Pěkný článek. Taky díky.
...Megola je k vidění v motomuzeu na zámku Augustusburg v Sasku - viz https://www.motorka...ustusburg-13237.html
Parádní článek . Vůbec jsem nevěděl , že něco takového existuje , asi bych na to nesedl , ale to řešení pohonu je prostě fantastické . Díky za článek