yamaha_demo_tour




KTM 1290 Super Duke R: The Be(a)st No. 2.0

Kapitoly článku

Fanouškům motosportu není třeba okruh Losail představovat, ale přesto mi dovolte rychlý pohled do míst, kde se nový Super Duke R minulý týden představil světu. Trať leží uprostřed pouště asi dvacet kilometrů severně od hlavního města Kataru, a stejně jako okolní krajina je absolutně plochá. Provoz zahájila v roce 2004 závodem MotoGP, který se tu jel méně než dvanáct měsíců od zahájení stavby okruhu. Hlavní atrakcí je umělé osvětlení, díky kterému se tu může jezdit i po západu slunce, kdy venkovní teplota klesá na přijatelnou úroveň. Losail International Circuit byl od roku 2007 největším osvětleným sportovištěm na světě, dokud jej nepřekonal okruh Yas Marina v nedalekém Abu Dhabi. Traťové rekordy z prvního nočního závodu MotoGP 2008 v Kataru dodnes nebyly překonány.

Trať je svou délkou podobná našemu Masarykově okruhu v Brně; měří 5 380 metrů a je 12 metrů široká. Okruh má 10 pravých a 6 levých zatáček, a cílová rovinka je přes kilometr dlouhá. Vzhledem k plochému profilu a minimu orientačních bodů není trať zrovna jednoduchá na naučení. Hlavně pod přímým sluncem asfalt splývá s okolní pouští, a všudypřítomné sloupy lamp orientaci ještě zhoršují. Okolo trati není kromě nic skoro nic, ani tribuny. Až při třetí rozjížďce se mi trať začala líbit. Zatáčky jsou poskládané v zajímavém rytmu - jsou tu hodně rychlé (11) i pomalé (6) oblouky, dvojité zatáčky, podobné vjezdu na stadion a dokonce jedna trojitá. Asfalt je dokonalý, bez jediné nerovnosti a s perfektním gripem, a k ideálu chybí jenom nějaký ten kopeček. Jo, a prší tady asi jen čtyři dny v roce.

 

Jízda pod umělým osvětlením je pak naprosto nezapomenutelný zážitek. Západem slunce končí úmorné vedro a přichází osvěžující vítr. Trať se ve světle lamp navíc stává mnohem přehlednější než ve dne. Jediným rušivým elementem pro mě zpočátku byly stíny pohybující se kolem motorky  - je to podobný pocit, jako když vás někdo pronásleduje - ale ty jsem brzy přestal vnímat. Nechtěl bych platit účty za elektriku, ale pod lampami bych na novém Super Duku vydržel jezdit klidně celou noc. 

Informace o redaktorovi

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):
Motokatalog.cz



TOPlist