yamaha_demo_tour




Testujeme Hondu Africa Twin CRF1100L Africa Twin Adventure Sports v Portugalsku

Honda se rozhodla udělat zásadní krok a dvě Afriky ještě víc odlišit. Říkáte, že už tu pár zásadních změn proběhlo dříve? Ano, máte pravdu, ale tentokrát se větší Africa Twin Adventure Sports vyhranila o poznání víc a cílí především na silničně zaměřené cestovatele. Argumentem je přední devatenáctkové kolo, pérování s nižšími zdvihy a o trošku vylepšené pohodlí jezdce. Právě teď vyrážím do Portugalska zjistit, jak se věci mají.

Kapitoly článku

Kompletní test včetně videa pro vás zveřejníme 8.2.2024. Níže naleznete odpovědi na dotazy.

Každý se na to můžeme dívat jinak, ale když budu mluvit sám za sebe, dává mi tento krok celkem smysl. Standardní Africa Twin s malou nádrží na kolech offroadových rozměrů 21“/18“ využívající pérování s vyššími zdvihy 230 mm/220 mm bude i nadále hájit pozici terénně zaměřeného cestovního endura. Dá se říct, že za ty roky jede pořád na stejné vlně, narozdíl od verze Adventure Sports, která si vyzkoušela jak roli terénní, tak roli o trošku víc silniční. S modelovým rokem 2024 ji ve fabrice přizpůsobili polykání asfaltových kilometrů ještě víc a největší změna se dotkla podvozku. Přední jednadvacítkové kolo nahradilo kolo o průměru 19“, ovšem na zadku zůstává osmnáctkové. Zdvihy pérování šly o 20 mm dolů, takže na předním kole je to 210 mm a na zadním rovných 200 mm, a je potřeba připomenout, že ATAS bude k dispozici pouze s elektronickým pérováním Showa EERA.

Jestli vám teď blesklo hlavou, že díky přednímu kolu a pérování bude mít ATAS níž položené sedlo, trefili jste hřebíček na hlavičku. Nižší poloha sedla znamená 835 mm a vyšší 855 mm. Teď slyším povzdech všech čahounů, kteří kvůli svým fyzickým proporcím nedají dopustit na vysokou a širokou Hondu Africa Twin Adventure Sports modelového roku 2019 oslavující třicet let modelu Africa Twin. Ta totiž byla větší a vyšší po všech stránkách. Jen pro připomenutí uvedu zdvihy pérování 252mm/240 mm, sedlo ve výšce 920 mm na zemí a váhu 243 kg!  Zpátky ale k novému modelu, který si už za chvíli vyzkouším nedaleko portugalského Fara. Čtařiadvacítkový model s plnou téměř pětadvacetilitrovou nádrží váží 243 kg a podle prvních informací by měl být o něco pohodlnější a jezdci dopřát lepší ochranu proti proudícímu větru. Jestli tomu tak je, už budu brzy vědět a o své pocity se později podělím v redakčním testu a videu. Pokud vás ale něco zajímá a máte na mě nebo vývojový tým nějaké otázky, sem s nimi.

Odpovědi na vaše dotazy

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

Miklasek
Dotaz od Miklasek položen 22.01.2024 11:48

Zaujímalo by ma hlavne sedadlo. Malo by byť ževraj komfortnejšie (širšie?) a či pasuje na model 2020

Odpověď od Vláďa Novotný z 30.01.2024 10:22

Ahoj, Miklásku, odpověď je ve videu, jinak sedlo je více probrané a má nová 15 mm vysoký materiál. Tvarování i pocit ze sedla není až tak rozdílný, ale je důležité, že je pohodlné a během testování mi vyhovovalo. Popravdě, ani s předchozím sedlem jsem neměl sebemenší problém. Díky za dotaz.

tomas_brno
Dotaz od tomas_brno položen 22.01.2024 12:29

Ahoj Vláďo,
dokážeš si představit enduro víkendy u Miry Lysého v lomu na této nové ATAS?

Sám mám ATAS 2018 DCT a budu ji časem potřebovat vyměnit za novou. Potřebuji velkou nádrž, protože jezdím dlouhé cesty v divočině... Mám naději, že se Honda vrátí k vysoké ATAS v příštích letech?

Měj se!
Tomáš Veselý

Odpověď od Vláďa Novotný z 30.01.2024 10:26

Ahoj Tomáši, díky za dotaz. Jasně, dovedu. Pokud nepojedeš vyloženě offroadový extrém, tak s předním 19" kolem to v pohodě dáš a stíhat budou i zdvihy pérování. Bude to hlavně o tom, co na ráfky obuješ. Nicméně je jasné, kde má 21" velké kolo výhody a kde naopak 19" velké. Kdo na ATASu drtí pouze a jenom terén, nebo z drtivé většiny času tráví v terénu, asi 21" kolo postrádat bude. Honda se prý rozhodla na základě požadavků zákazníků. Mě to celkem dává smysl a těším se na další vývoj Afriky Twin Adventure Sports...

trinidad
Dotaz od trinidad položen 22.01.2024 12:45

ahoj,
motor a převody jsou "původní"..není to na silnici odladěno, aby v tom byl aspoň trochu nějaký čertík a srdce třeba ve vyšších otáčkách? Co vibrace?
díky

Odpověď od Vláďa Novotný z 30.01.2024 10:31

Podle inženýrů z továrny je všechno stejné. Menší inovace technického rázu zaznamenal systém dvojspojky DTC. Vibrace jako dříve, ale za mě úplně v pořádku. Motor má trošku silnější střed a upravený průběh výkonu, plus větší točivý moment 112 Nm/5500 ot./min. vs. 105 Nm/62500 ot./min. Vyloženě kontrast tam není, ale zlepšení poznáš ve chvíli, kdy přesedneš ze předchozího modelu na nový a to jsem v Portugalsku udělal. Díky Trinidade.

Davaj
Dotaz od Davaj položen 22.01.2024 13:45

Ahoj, bude možné, čistě teoreticky samozřejmě, jednoduše vyměnit 21” za 19’” kolo u “standardní” CRF 1100L1 r.v. 2020?
Díky za odpověď,
DV

Odpověď od Vláďa Novotný z 30.01.2024 10:32

Ahoj Davaj, fyzicky prý ano, ale...odpověď také ve videu.

RadisPCE
Dotaz od RadisPCE položen 22.01.2024 14:10

Ahoj, tak jediné co mě zajímá, jak moc je znát upravený motor :o)?

Odpověď od Vláďa Novotný z 30.01.2024 10:39

Ahoj RadisPCE, díky za dotaz. motor až tak zásadně jiný není a jak jsem psal výše, pokud nemáš přímé srovnání s předchozím modelem, tak to až tolik nepoznáš. Když ale máš tu možnost přesednout, jako se mi v Portugalsku podařilo, rozdíl zaregistruješ a zjistíš, že se to pohnulo správným směrem.

Johnyprague
Dotaz od Johnyprague položen 22.01.2024 15:29

Ahoj Láďo.

Jak je na tom ATAS ve srovnání s Multistradou a Super Dukem GT, co se jízdy na silnici týče?

Díky
Jenda

Odpověď od Vláďa Novotný z 30.01.2024 10:37

Ahoj Jendo, odpověď najdeš také ve videu výše. Super Duke GT i Multoška jsou oproti Africe o něco víc sportovně střižené cesťáky, tím spíš Super Duke GT na malých kolech. To moc srovnávat nejde. ATAS je vyrovnaným cestovním endurem a přední 19" kolo mu přidalo na hbitosti obratnosti a přesnosti na silnici.

NUTELIER
Dotaz od NUTELIER položen 22.01.2024 21:57

Rád bych věděl jaké pneu tam Honda namontovala... Zda vy novináři máte motorky připravené s nějaké lepším speciálním obutim aby byl výsledek testu co nejlepší, nebo tam máte běžné gumy které budou mit všechny prodávané sériové motorky...třeba nějaké tvrdé dunlopky jako měla stará crf1000

Odpověď od Vláďa Novotný z 30.01.2024 10:42

Nuteliere, díky za dotaz. Na ATAS 2024 Honda sériově obouvá Bridgestone Battlax Adventure A41 a i MY novináři jsem na nich jezdili. Než Dunlopky mi na Africe vadily jiné sérioné pneumatiky...hlavně na vodě a za chladného počasí.

TRA
Dotaz od TRA položen 23.01.2024 10:08

Ahoj Vláďo,
dost lidí u nás i ve světě řeší nefungující dotykové displeje při nízkých teplotách. Řešili to někteří majitelé u modelů z různých ročníků s tímto displejem (včetně loňských). Honda se údajně rozhodla prodloužit záruku na 10 let (při dodržení servisních prohlídek v autorizovaném servise) a těm co se ozvou, displej vymění. Já ten problém zatím neměl, ale zajímalo by mne:
- je-li už na novém stroji konečně ten problém koncepčně vyřešen ?
- bude-li nějak oficiálně výrobce reagovat na tento problém a vydá veřejně ve známost upravené záruční podmínky nebo vyřeší nějakou svolávací akcí ?
- uvědomuje si výrobce, že pouze prodloužení záruky neřeší ostatní potíže, které tímto majitelům způsobuje ?
Dále by mne zajímalo, pokud se Africa Twin Adventure Sports zaměřuje více na cestování, zda už jsou ovladače na řidítkách podsvícené ? Dle fotek předpokládám, že ovladače jsou stejné ?
Děkuji a přeji hezké svezení !

Odpověď od Vláďa Novotný z 30.01.2024 10:47

Ano, Honda o tom ví a nové displeje jsou upraveny tak, aby tento problém nevznikal. Pokud má kdokoliv s displejem problém, měl by se obrátit na autorizovaného prodejce, který mu trable pomůže vyřešit. Sám mám zpětnou vazbu, že pár lidí z okolí displej v rámci záruky vyměnilo. Svolávací akci Honda nemá v plánu. Více ve videu a zazní tam i informace o tlačítkách. Jsou stejné. Díky za dotazy a přání hezkého svezení!

d_zdenda
Dotaz od d_zdenda položen 23.01.2024 10:22

Zdravím, zajímalo by mě proč je na výběr jen jedna barva?
Protože černá matná má být jen rakev.
Děkuji

Odpověď od Vláďa Novotný z 30.01.2024 10:48

Barevné kombinace jsou dvě, viz video i článek. Četl si úvodní článek? Díky Zdendo.

DZARDINO
Dotaz od DZARDINO položen 23.01.2024 12:17

Zeptej se zda bude v Africe twin přiští rok Turbo.

Odpověď od Vláďa Novotný z 30.01.2024 10:50

Tak určitěěě... ne. Ale neboj se, Dzardino, otázku jsem vývojovému týmu přetlumočil a docela je pobavila :-D

NUTELIER
Dotaz od NUTELIER položen 23.01.2024 13:02

čau, konstruktéři, rád bych věděl, o kolik se snížilo těžiště tohoto motocyklu

Odpověď od Vláďa Novotný z 30.01.2024 10:51

Celkově prý šlo o 25 mm. Odpověď i ve videu.

TOPAS
Dotaz od TOPAS položen 24.01.2024 17:36

Ahoj
Též bych se připojil k dotazu od TRA na dotykové displeje.
Mám 2019 takže již bez záruky a nevím co může mít společného s dotykovým displejem, když si sám vyměním olej. Jestli je to výrobní vada měla by být svolávací akce.
Díky

Odpověď od Vláďa Novotný z 30.01.2024 10:54

S problémem se obrať na autorizovaný servis, který by Ti měl dát stanovisko k problému. O problému jsem vývojovému týmu řekl, viz. odpověď pro TRA. Díky.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
ok4rm přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist