Redakční Honda CB500X pohledem začínající motorkářky
Text: Martin Hakl | Foto: Tomas Mysliveček | Text: Petra Haklová | Zveřejněno: 26.11.2019 | Zobrazeno: 24 921x
Text: Martin Hakl | Foto: Tomas Mysliveček | Text: Petra Haklová | Zveřejněno: 26.11.2019 | Zobrazeno: 24 921x
To že je trojlístek GS500, CB500 a ER-5 vhodnej pro začínající bábovky už dávno neplatí a v roce 2019 to byl již dlouho přežitek.
Pětikilo kterému nechybí moc do 200kg, absence ABS, potřeba srát se při startování se sytičem, spotřeba přes 5 litrů, podvozek kterej má svý nejepší za sebou atd atd..
Prožíval jsem to loni, když jsme se doma trápili právě s ER-5, první sezona s mokrým ŘP byla spíš utrpení než nadšení. Sama uznala, že na autoškolácké CB500F (2017) se jezdilo lépe, i když hmotnost byla podobná.
Kawa šla z baráku, přihodila se nějaká koruna, koupilo se CB300 a od té doby dotyčná jezdí s hubou od ucha k uchu, konečně jí to baví, umí se s tím otočit, nebojí se vzít za plyn a za brzdy, spotřeba směšná, za první sezonu najeto 6tis.km a příchod zimy málem obrečela
Málokdo si uvědomuje, že zvolit do začátku lehkou moto s malým obsahem není ostuda. Naopak to "učení se" jde pak úplně jinak, progres je daleko rychlejší a pocit sucha a bezpečí v krizových situacích k nezaplacení.
Díky za článek. Mám ji taky, jsem taky začátečník a jsem podobně spokojenej. Akorát černá je hezčí, aspoň můj syn to tvrdí.
Hodně šťastných km!
Naprosto souhlasím s hodnocením motorky. V porovnání s předchozí verzí r.2018 - její mínus je výška sedla (nová je ještě o 2 cm vyšší) - výrobci stále neslyší na nářky osob menšího vzrůstu. Co naopak hodnotím velmi pozitivně je lehkost spojky, lépe viditelný displej s ukazatelem rychlosti.
První baba,kterou jsem viděl,co sedí na motorce jak chlap
Pěkná uživatelská recenze. Chtěl bych se prosím zeptat na jednu věc a tou je to zatmavené plexi. Neměla jste s ním horší výhled před motorku? O tmavém jsem přemýšlel (už z toho důvodu, že za ním bude navi) jen nevím, jestli to trochu neomezuje výhled. Předem děkuji za informaci.
1 reakce
Za celou dobu kdy jsem měla motorku k dispozici mě nenapadlo, že bych výhled měla jakkoliv omezený... Děkuji za reakci a za pochvalu. Petra H.
Nazdar Marťas. Tak už šetříš na novou motorku? Ti muselo být jasný, že jak se manželka sveze na mladším a lepším, tak už to starý nebude nikdy ono. A jestli to ježdění opravdu myslíte vážně, tak ji tuhle sezónu vezmi na pár dní do Alp. Protože za těch pár dní se tam naučí a sžije s motorkou víc, jak v Čechách za rok. Přeji vám spoustu společných bezpečných kilometrů
A ještě mě napadlo, že až se manželka trochu vyjezdí, tak by mohla testovat mota s tebou. Střední a malé objemy z pohledy ženy. To tady úplně chybí. A hned mám tip na test MT-07, případně MT-07 Tracer.
4 reakce
Ahoj jasně už šetříme, ježdění myslíme fakt vážně a na géeso se Pétě už teď moc nechce... S tím pohledem ženský u některých testů už nás to napadlo taky, kapitola pohledem ženský by mohla být fakt dobrá. Tvoje tipy na motorky jsou naprosto přesný - MT-07 měla totiž Petra v hledáčku jako svoji nastávající Díky za hodnocení
Zaujala mne velikost tlačítka klaksonu na foto č.12 v porovnání s mini přepínačem směrovek. Na motorce jsem za pár let troubil asi tak 5x, z toho 3x omylem, blinkry se snažím alespoň ve městě dávat. No ale někdo velikost ovladačů takhle vymyslel, tak mají nejspíš tak být.
1 reakce
Zrovna jsem si ji koupil, mám 170cm, senior, nohy nikoli dlouhé, tak jsem si nechal přepákováním snížit podvozek.
Ještě jsem nevyjel, ale na posezu je to znát,super, normálně si sednete, nohy na zemi s mírnou rezervou, bez nějakých prostocviků. Vřele doporučuji
1 reakce
Pěkné čtení
Hned posílám své paní, aby věděla, že v tom není sama
Jinak ohledně toho snížení sedla..... Sedlo samotné snížit nejde, ale celá motorka ano. Moje paní si takhle nechala upravit svou (NC 750X). Cena byla něco kolem čtyřech tisíc.
Přeji ti hodně šťastných km.
Já bych jen dodal, že výška sedadla se dá na tomto biku upravit.
1 reakce
Nedá. Sice se lze dočíst, že výška sedla u Hondy CB 500 X je 810 nebo 830 mm, ale ten první údaj (810 mm) se týká pouze starších provedení, nové mají pouze 830 mm.
Jezdit na moto v roztrhaných džínách, to je IN!
2 reakce
Dobrý večer, slibuju že letošní sezona už bude vše ok, ježišek od manžela mi přinesl vše potřebné k bezpečné jízdě. Dík za připomínku, jste všímavý. S pozdravem Petra Haklová
"Perfektní je také odpružení"... odpruzenie je na novej cb500x tou najslabsou castou,je doslova katastroficke a absolutne neadekvatne vahe motorky. (moj nazor) Ked to nemozete porovnat s niecim riadnym tak sa to moze zdat s prizmurenim oci ze ten podvozok je dobry. Bohuzial nie je. Perlickou su skratene neplnohodnotne pruziny a plastove vymedzovaky v prednych trubkach. Setrenie a nahananie zisku dosiahlo svoj vrchol Nechapem dobre strategiu hondy. Da sa povedat ze uz slusne pruziny a katridze su napriklad od rally raid za cca 350eur+ naklady na vymenu. Kludne by som tu sumu doplatil aj Honde ak by mi dala moznost vybrat si priamo v cenniku ci tam chcem absolutne blatiste hovna alebo nieco co sa uz priblizuje odpruzeniu. Ale ako celok je to celkom slusne postavena a spolahliva motorecka. Dostatocne blbuvzdorny motor a prevodovka ju predurcuje aj pre uplnych zaciatocnikov...
5 reakcí
Clanek jsem necetl, ale pani v helme vypada jak kosmonaut. Fakt ji neni velka?
8 reakcí
O ničem to bylo už od samotného začátku. Taky se mějte. Petra H.
Doporucuju Megan:
https://youtu.be/QabBRMo0Ye4
Tak a teď už vím, proč se včera v autě švagrová, když nás vezla z hospody, před každou zatáčkou, dívala na řadící páku...
To bude nějaký vysoce bezpečnostní a bezpečný návyk z Venuše...
1 reakce
Tak tenhle článek bych nechal přečíst svojí ženě, kdyby jí to alespoň trošku zajímalo. Už toleruje že jezdím já a pochopila, že mě to jen tak nepustí. Ale sama se bojí i jako batůžek. Víc jak pár set metrů zatím nedala a bojím se že asi ani nedá. Prý možná kdybych měl nějakýho cruisera, ale já nechci svojí CBF měnit