yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Dzawar (112) napsal 06.12.2022 v 13:50

Rozhodující je spojková páčka , pokud není můžeš řídit z řidičákem na auto . Nejená se o můj názor ale o fatk potvzený policíí a dalšími, kteří tyto stroje používají .

Vencanator (5) napsal 09.08.2019 v 23:49-1

Souhlasím s CRF1000. Dle mého názoru je to z pohledu zákona prostě automat. Bohužel jsem se o tom marně snažil přesvědčit i lidi z Hondy, kteří mi prostě a jen nesmyslně tvrdili následující: "Bohužel na motocykl Super Cub nepostačuje oprávnění kategorie B, jednotlivé převody je nutné na motocyklu řadit ručně." Fakt mě to pobavilo. To, že neví, co je a není automat, to se dá přejít, ale to, že ani neví, jak se jim na vlastní motorce řadí?

Jopeeeno (4) napsal 17.06.2019 v 20:58-1

Názor advokáta (zdroj autoweb.cz):
Některé druhy motorek lze řídit i s řidičským oprávněním pro auta. Řidičské oprávnění kategorie B tak dnes opravňuje k řízení vozidel zařazených do skupiny A1, pokud mají automatickou převodovku.

Na řidičský průkaz na osobní auto tedy můžete řídit skútra (má variátor jako formu automatické převodovky) výše uvedených parametrů, resp. za automat je považována taková motorka, která nemá SPOJKU. Dále je možné s Béčkem řídit od 21 let tříkolky zařazené do skupiny A.
Babo raď

Humusus (25) napsal 17.06.2019 v 09:03

CRF1000 (17) napsal 14.6.2019

tak to chci vidět jak to budeš prosazovat v praxi, co je psáno do je dáno, s tímhle se můžeš tak jedině tahat po soudech, policajt to rozhodně neuzná

callowsick (463) napsal 14.06.2019 v 07:57

Deluxa: odvětrání do nádobky s aktivním uhlím už požaduje Euro4. Se smyslem toho nařízení s tebou souhlasím...

Tenhle stroj je asi ze všeho nejvíc poctou původnímu SuperCubu, racionálně toho moc nenabídne.

deluxa (347) napsal 14.06.2019 v 07:44+1

Kto nechape tu cenu tak ta je vysledkom "vyspelej" EU. Nezmyselne normy, povolenia a certifikacie. Riesit pri buducej 5ke 100rokov fungujuce otvorene odvetranie nadrze nejakym komplikovanym uzavretym systemom s filtrom to uz je fakt sila toho najhrubsieho zrna. Ani nie sila ale skor nekonecna galakticka hlupost. Kolko asi benzinu sa vam vypari z tak malych nadrzi a ako uskodite/pomozete prirode? To je jedna z tisic sraciek ktora predrazuje vyrobu inak uplne jednoduchej a lacnej veci.

CRF1000 (91) napsal 14.06.2019 v 07:32-2+4

Rozhodující je, zda má motocykl spojkovou páčku, pokud jí nemá, bez ohledu na to, zda má variátor, DCT nebo řadící páku kde se řadí nohou je to z pohledu zákona 361 automatická převodovka a Hondu CUBE bez spojkové páčky lze řídit s ŘO skupiny "B"

Definice automatické převodovky pro potřeby posouzení příslušného řidičského oprávnění je v zákoně 361/2000 Sb, v §90

"...vozidlem vybaveným automatickou převodovkou se rozumí vozidlo, ve kterém není pedál spojky, popřípadě u vozidel, k jejichž řízení opravňuje řidičské oprávnění pro skupinu A1, A2 nebo A, ruční páka spojky..."

Takže je jedno co je napsáno v TP, protože tam může být chyba, rozhodující je platný zákon a ta "páčka"

Venda (33) napsal 13.06.2019 v 21:43

Mam bohuzel pocit, ze Jawka v tech 60/70 nevalila tolik Stadionu a Pincku. Ale je skoda, ze ted nejsou k mani nahrady za babety a jine mopedy za normalni cenu aniz by to nebyl Cinam. Skutr se ne vzdy hodi na prndacku po poli.

JoskaH (444) napsal 13.06.2019 v 20:36

Pro moje potřeby nepoužitelné, ale moc pěkné...

goes (8) napsal 13.06.2019 v 19:58+1

Ze kde kdo resi cenu. Stejne by to nekoupil ani za pulku. Honda vi proc to dela. Byt ani ja to nechapu :)

tonda0 (31) napsal 13.06.2019 v 18:43

Cena je fakt síla. V tý Hondě už fakt nevědí, kolik si za to mají říct.

Humusus (25) napsal 13.06.2019 v 18:14+1

Měl jsem Innovu, ta měla v techničáku "man", pak ale přišla ta novelizace zákona, honda čr zareagovala a nastupující model Wave již měl uvedeno "aut"
Takže skutečně záleží co je psáno, zajímalo by mne jestli se redaktor vůbec do těch papírů podíval, nebo tady rozšiřuje vlastní dedukce.

Jinak osobně bych vzal některého z předchůdců, tohle je zbytečně přetechnizované. Dávám přednost minimu elektroniky, kde nic není, nemá se co posrat.

Jo a k té spotřebě Innova 125 běžně jezdila za 1,8. Uspornou jízdou se na 1,5 dostat dalo, maximum když jsem jel po okresce na plný plyn jsem měl 2,3 L/100km. A to byl karburátor, Wave už byla stříkačka, ale objem snížen na 110.

puffybodie (390) napsal 13.06.2019 v 15:39

idoktor> mne se ted snad konecne po trech letech podari Cosu. Aneb nejpovedenejsi "klasickou" Vespu. Dokonce tam je i nejaky ten ulozny prostor, jizdni vlastnosti lepsi nez PX, brzdy nejlepsi z tech 2T atd.

idoktor (6) napsal 13.06.2019 v 10:59

puffybodie: Jak píše JohnnyBee, ne všechny Vespy jsou tak praktické. Ta moje sice ano, mám novou Primaveru ale to PX bych stejně taky jednou chtěl. Jak jsem psal, kdo hledá praktičnost může koupit jakýkoliv jiný scooter, třeba od Hondy, který stojí mnohem méně a z technické stránce nabízí více. Když vybíráš scooter jen rozumem Vespu si nepořídíš... Super Cub na Vespu vzhledově samozřejmě nemá, ale mě se líbí.

JohnnyBee (16) napsal 13.06.2019 v 10:49

WobRetnuh: Zajímavé, ale podle mě je důležité, co je v TP potažmo v ORV, buď man nebo aut. Nic jiného policajta zajímat nebude.
idoktor: Taky mam Vespu, i když PX, takže řazení, žádnej úložnej prostor, strašný jízdní vlastnosti apod., ale vím, proč jsem si ji koupil, takže rozumím. Jenže tady jde o to, že Cub tady nemá tradici a je na rozdíl od Vespy hnusnej. Já to na úspěch nevidím.
Video test super, vyvážené emoce a data, radost se dívat.

puffybodie (390) napsal 13.06.2019 v 10:36

idoktor -> jenze Vespa je hezci, ma vykonejsi motory, ma kvalitni kastli, super podvozek, komfortni sedadlo pro dva, velke ulozne prostory, automat... Existuje spoustu racionalnich duvodu pro koupi nove Vespy, jen cena tam mezi nim neni

Takze proc si tady porizovat Super Cub 125 za 90 tis.? Kdyz v drahem Japonsku SuperCub 110 s homologaci pro dva a najezdem 165km (predvadecka u dealera) stoji na nase 65 tis.?

V Evrope by se to dalo treba povazovat jako nahrada za Stadiony, Zundappy a podobne koncepce.

idoktor (6) napsal 13.06.2019 v 10:22

Jsem majitelem Vespy. Na otázku proč jsem si pořídil právě Vespu odpovídám "Existuje mnoho racionálních důvodů proč si pořídit scooter, ale není jediný proč by to měla být právě Vespa. Tu prostě chceš!" U Hondy Super Cub to je stejné, i když není nejvýkonnější, nejpraktičtějším ani nejlevnější, je to prostě parádní stylovka do které se majitel zamiluje.

puffybodie (390) napsal 13.06.2019 v 10:01

No problemu je spojeno s timto "lidovym" vozitkem vice. Cena ta uz byla zminena a ta je katastrofalni. Rovnou to spojim s druhym nejvetsim pruserem, kterym je chybejici sedadlo spolujezdce, protoze to proste nema homologaci. Tyhle dve veci, kdyz se porovnaji s mnohem hezcim Cub 110, ktery se v Japonsku stale prodava, je mnohem levnejsi a ma sedadlo spolujezdce...

Snad je to takovy zmrsenec jen kvuli tomu, ze to je vyrocni model. Asi s tim souvisi i ty "vtipy" co Honda oficialne rikala v USA, ze sedadlo spolujezdce tam neni schvalne, aby ti kterym se to libi si to proste chteli koupit taky. Ale Honda asi zapomnela, ze pres 100 milionu se jich vyrobilo proto, jak to je prakticke, jak na tom v cele Asii jezdi i vice nez dva.

To ze se v podstate vubec do Evropy nedovazi dalsi super stroje od Kawasaki, Suzuki nebo Yamahy (napr. https://www.giginetral.com/2018/09/14/yamaha-135-lc-jupiter-mx-135-yang-masih-hidup-intermezzo/ ) s motory 100 - 150ccm a stejne koncepce to uz je jen takova tresnicka na dortu (tezko za to muze EURO4 nebo 5 jako se vymlouvali u Wave 110i, spise nasazena cena ukazuje v cem je zakopany pes).

A ani slovo o nejake terenni verzi jako kdysi terenni/postovni CT110 https://cdn.bringatrailer.com/wp-content/uploads/2017/03/IMG_8795-940x705.jpg

WobRetnuh (112) napsal 13.06.2019 v 09:18+3

Pěkná motorka, také o ní uvažuji. A dovolím si nesouhlasit s tím, že ji nelze řídit v ČR s řidičákem skupiny B. A to proto, že nemá páčku spojky.
Zde je odkaz na oficielní stanovisko Ministerstva dopravy:
https://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Zadost-o-poskytnuti-informace-(1)/Poskytnute-informace/Definice-automaticka-prevodovka-u-motocyklu




TOPlist