Honda NC750X po faceliftu: Pořád jedinečný crossover
Text: Filip Tichý | Video: Filip Tichý | Střih: Honza Zajíček | Foto: Honda | Zveřejněno: 10.3.2025 | Zobrazeno: 21 271x
Text: Filip Tichý | Video: Filip Tichý | Střih: Honza Zajíček | Foto: Honda | Zveřejněno: 10.3.2025 | Zobrazeno: 21 271x
Nějak nerozumím proč je tahle konkrétní motorka pro některé tady takovou osinou v prdeli. Každý asi ví nejlíp na čem chce jezdit. A asi si taky před nákupem zjistí jestli mu ta motorka ty "emoce" dává. Nebo snad ten, co jezdí na litru už nikdy nemávne na silnici na týpka na skútru nebo Jawě? Samozřejmě hovadina. Někdo si bude brázdit krajinu na pětikilu a bude z toho mít emocí stejně jako ten, co hobluje kolena v každý zatáčce. Někdo se potřebuje s mašinou prát každý kilometr cesty jiný zase potřebuje, aby se se skoro nemusel starat, protože ty největší emoce z jízdy mu přináší právě ta kochačka, hezká silnice, příroda atd.
Takže Hondě zdar, majitelům ať dělá radost a na silnici mávnu na všechny jednostopaře.
Za mě je to hezká motorka. Teď bych si jí nekoupil, protože mám rád k dispozici hodně kroutícího momentu, ale přesto jsem taky kochací typ. Tak prostě mám to co mám, protože to zrovna chci mít a dává mi to přesně ty emoce, co potřebuju (už na to slovo začínám být lehce alergický)
1 reakce
Potěší, ale nenadchne. Volba rozumu bez emocí. Akorát nevím jestli přesně tohle motorkáři chtějí. Ale asi jo, potkávám jich mraky....
2 reakce
Aby to byl crossover, mělo by to mít větší zdvihy a světlou výšku a přední kolo 19 palců, aby se dalo aspoň po těch polňačkách projet rychleji než krokem. Prostě kdyby to bylo něco mezi CB500X (teď přejmenované na NX500) a Transalpem 750. To bych o tom i uvažoval. Ten kufr místo nádrže je boží, ale jinak je to čistě silniční záležitost, což nechci.
A kardan by se taky hodil, ale to u rozpočtovky nelze čekat.
1 reakce
Mám ji dva roky . Není to žádný trhač asfaltu to ne ale Alpy to dá za 3,2 L . Super úložný prostor místo nádrže . A hlavně kvalita Honda .
Přidali tomu brzdy, které už to mělo dávno mít. Ještě chybí kvalitnější podvozek. Zdvihy to má jako běžný naháč. Design takový nemastný neslaný. No každopádně dost specifický stroj.
Škoda, že upustili ty zdvihy tlumičů od první generace.
Měl jsem ročník 2022 s DCT a za mě je to výborný stroj a velký univerzál. Do práce i na kratší cestování moc fajn motorečka. Mých 184cm/95kg to vozilo jako prd, byl jsem nadmíru spokojený i s ergonomií posezu. Vyměnil jsem ji za NT1100 jen kvůli většímu pohodlí při cestování ve dvou, jinak bych ji měl doposud. Honda s NC750X udělala majstrštyk. Za mě je na ní všechno dobře, postrádal jsem pouze více prostoru pro spolujezdkyni aby se na mě nelepila (pravda, nejsme žádní drobci :D )
1 reakce
Total impotentna motorka, bez emocii, presny opak toho o com by to malo byt.
3 reakce
Pěkná recenze, dobrá mašina pro kochače. Možná ho někdy zkusím, ale 20 let staré TDM to parametry v pohodě válcuje:)
3 reakce
Skvělá moto, jen kdyby byla trošku větší. Na mé 2 metry je bohužel malá.
Jen bych trochu upresnil, ze do ulozneho boxu modelu 2024 se mi krasne vejde vyklapecka Scorpion Exo-Tech Evo Carbon i s intercomem.
3 reakce
2 reakce
Po 35 rokoch som chcel znovu sadnúť na moto. 6-kvalty som skúšal, moc sa mi do toho nechcelo, stále len radiť... ( zlatá stará Jawa 250
). Táto DCT je pre starcov ako ja vykúpenie, dobrý posed, na čopri sa blbo sedí. Pohodička....
Není to vůbec špatný stroj. Kamarád ho měl a neřekl na něj nic špatného. A jelikož to byl/je mechanik a okruhový jezdec, byl se svezením spokojený a sám tento stroj užíval nějakou dobu jako relax a příjemné svezení.
Co bych rád čekal u NC jsou přední upside-down. Stroj by dostal větší stabilitu a jistotu v zatáčkách a na brzdách. Na druhou stranu je to "nízkorozpočtovka" a není to asi až tak potřeba vzhledem k nenáročnosti údržby celého stroje. Třeba VFR800 taky mělo klasiku na vidlích a i přesto tento stroj uměl jet
2 reakce
Když se řekne/napíše Honda NC X, vždycky se usměju, protože se mi vybaví nejfanatičtější nepřítel těchto motorek, který je hodlal zapalovat vždy, kdykoli je uvidí...Dráťa
3 reakce
mel jsem model 2017 a uz tehdy to byla supr masina.. na denni dojizdeni do prace naprosto dokonala.. spolehliva, prakticka, spotreba kolem 4l a to jsem jezdil jako cune (ano i s NC se da jezdit jako cune
).. soutez krasy by urcite nevyhrala, ale to myslim nikdy nebyla jeji ambice.. ja ji tenkrat koupil, protoze me hrozne zajimalo to DCT a byla to rozhodne dobra moto sezona..
Nejslabší stránkou této motorky je uškrcený výkon motoru a tak jízda ve dvou s nějakou bagáží je spíš utrpením. Samozřejmě tempomat schazí také. Naštěstí jsou na trhu motorek i jiní výrobci, kteří přání zákazníků vyslyší.
2 reakce
Já se na ní se 187cm nevejdu...
2 reakce
Myslím, že na pracanta a cestovatele mi tam zoufale chybí kardan, nebo alespoň řemen...
Zlaté NTV Revere, podobný charakter jen hezčí/lepší a to před 35lety....nějak nevidím ten pokrok i Hondy... (Deauville měl také dva kotouče, zase přišel o kardan.. A tady to asi začalo...)
6 reakcí
mívala, nemá: https://www.motorka...ba-rozumu-47590.html
Z kukuřičných bio plastů budou mít velkou radost kuny. Zásoby na zimu již brzy ve vaší garáži.
1 reakce
celkově mi koncept NC přišel od začátku zajímavej a o svou cílovou skupinu zákazníků se asi obávat nemusí - motorek, co pracujou s nízkýma otáčkama a zároveň to nejsou choppery/cruisery moc není.
A když prodejně zvládli přechod od extrémně levný platformy (kvůli ceně jsou části motoru převzatý z auta Honda Jazz, u první generace se vyzdvihovala úspora i díky tomu, že oba kotouče se mohly vypálit z jednoho kusu plechu - pasují do sebe, atd) k motorce za běžnou cenu, dá se to brát jako úspěch
Zajímala by mě verze trochu nahatější, respektive s radikálně sníženým množstvím plastů, kterých je tam hromada. Něco jako mají v pětistovkách CL, například, nebo v duchu NeoRetro.
2 reakce
První verze NC700 byly v nabídce právě v odkrytějším provedení nebo s maličkým štítkem, ale drtivá většina zákazníků kupovala X, proto je časem stáhli.
No já mám model 2024 a DCT .A super .Jezdím s motorkou všude i do práce na výlety i do jednoty na nakup .Kamarádi mají haryky ,ale do obchodu nejedou bo se jim to nechce vytahovat z garáže atd .Fur rejže sem rejža tam
Honda naprd ,ale jezdim všude a všade .Proste motorka kolem komina i dále .A najeto daleko vice než kamaradi na harley davidson ?.Motorka dobrá jen sedlo naprd tlačí mě to dopředu na nádrž a mačká vejce .Ne hned tak po 100 km .Musím udělat nové sedlo .Jeden kotouč v předu nebyl nikdy problém .Brzdil dostatečně i ve dvou .Mám plnou vybavu a nelituji .Tak mnoho km v nové sezoně a kolama dole .
1 reakce
Majitelé velkých cendur zřejmě kvůli tomu svoje stroje hromadně prodávat nezačnou, ale kdo se přes léto hlavně vozí do práce, nebo ve volnu courá po česku a okolí a nebaví ho do zblbnutí v městským provozu pořád řadit, ten bude spokojenej. Cenovka lehce přes dvě kilka je za automat parádní. Barvy bych neřešil,kdo chce za pár tácků si to nechá polepit a radosti fůra. Na honění ega to určitě nebude ale na ježdění v poho.
Ncéčko nebolo a nie je pekná motorka, ale ako pracant na denné jazdenie musí byť super. Mať ju ako jedinú motorku v garáži musí byť poriadna nuda ak chceš aj nejaké emócie, nie len robotu.
2 reakce
Asi máme rozdílný vkus. Ta loňská mi přijde hezčí a ta armádní zelená je děs.
2 reakce
Hondu eNCé s DéCéTé
Můžete mít když chcete
Má-li Vaši důvěru
Proč v diskuzích pořád srát
Někoho kdo má ho rád?
Dík za možnost výběru
3 reakce
Jako na cestování asi dobrý , ale spíš pro liliputy. Filip na tom vypadal, jako by to byla pětistovka, nebo dvě pade.
Ale jo, každej tak nenaroste. Ovšem absence tempomatu na cestovní motorce je dneska do nebe volající faux pas.
Přesně taková motorka by mi vyhovovala, až na ten motor
, to je tragédie.
Větší nuda na dvou kolech asi neexistuje.
3 reakce
Skvělá motorka pro pohodáře, turisty a lidi, kteří dokáží ocenit ten 23 l prostor, kdy z motorky nikde nic netrčí a je to téměř v jejím těžišti, takže i když tam naložíte cihly, tak vám to neumění jízdní pocit. Naprosto nepochopitelná pro závodníky, sporťáky a vytáčeče motorů.
Při předjíždění, je třeba prostě trochu přemýšlet, jestli to na ten aktuální stupeň vyjde před zásahem omezovače. Druhý kotouč ji hodně chyběl a za mě už je teď naprosto dokonalá pro to, na co je určená. Ten článek ji výborně vystihuje včetně toho chrastivého zvuku motoru
1 reakce
Díky za zajímavý test.
Hodně jsem o novém NC uvažoval. Ale nakonec mne absence tempomatu a horší povozek přesvědčily, že jsem dal přednost novému X-ADV
. Každopádně tato motorka resp. motor s DCT není pro každého. Myslím, že ten kdo si to koupí netouží řezat zatáčky, ale zajímá ho spolehlivost, snadná obsluha, nízká spotřeba a užitná hodnota. Na sportování má Honda jiné stroje.