Honda CBR650F vs. Kawasaki Ninja 650
Text: Tomas Mysliveček , Tomáš Mikšovský | Foto: Jiří Jevický , Michaela Myslivečková | Zveřejněno: 17.7.2017 | Zobrazeno: 44 470x
Text: Tomas Mysliveček , Tomáš Mikšovský | Foto: Jiří Jevický , Michaela Myslivečková | Zveřejněno: 17.7.2017 | Zobrazeno: 44 470x
tak jsem si jí tedy koupil.. když je to takový shit oshizený..:) a myslím hondu, protože se nikomu nelíbí - jenom mně:) je to vždy o vkusu.. ale KAPOTA je KAPOTA:) podle techničáku 67kw tzn. 91koní. a možná to není na závodní okruh, ale kurňa na normální silnice? u spousty argementů tady mám dojem že "ano, dvacet let staré motorky jsou fajn, pokud na nic jiného nemám peníze.." osobně miluji veterány, takže z určitého pohledu chápu. ale na každodenní ježdění chci něco, u čeho budu mít 100% důvěru v tech.stav..
Kilowat ma 67 a komu to prijde slabe, tak o to se bude vic cervenat v prilbe, az ho na ni nekdo povodi.
64kw je 87 koní. A tady uváděj zas 67 kw https://www.honda-centrum.cz/nove-motocykly/supersport/honda-cbr650f, tk kdoví, kde je pravda, Honda v těch číslech vždycky měla trochu hokej. Tk já bych šestkovej čtyřvál už nechtěl, sere mi ta chabost ve spodku, byť ve vrchu je to pak střelba. Koukám Z 900 v únoru byla fungl za 210, pak jí v dubnu vystřelili na 230 a teď už za ni chtěj 240. S MT-07 to byl ještě větší extrém, 2014 zaváděčka 130 litrů, byly na ní čekačky přes půl roku, 2015 za 140 tis, 2016 155 tis a letos si za ní řikaj 180, to je kurva rozdíl
Už hledáme p...y asi...
Honda uvádí 64 kW.
//www.honda.cz/motorcycles/range/super-sport/cbr650f/specifications.html
Takže 84 HP proti 98 HP.
Co stála FZ6 nevím, tady píšou, že byla První cena 214550,-.
To je podobné. I když byla jiná kupní síla.
Jasný krouťák je níž, to jo.
FZ6 má zase max. otáčky o 1000 dál. A tam taky o dost víc výkonu.
Ale je mi to jedno. Já si to nekupuju.
Za mně je to prostě slabé, na to jak se to tváří.
A taky na to nemám.
Honda uvádí 67 kw, což je 91 koní, takže 7 koní rozdílu bych neviděl jako nějakou tragédii, to ani nepoznáš. A když porovnáš krouťák FZ6 63Nm/10tis a CBR 64Nm/8tis, tk to hraje do karet Hondě. A další věc je cena, kolik stál ve svý době ten FZ6? Spíš mě zaráží, že zatímco Honda po zavedení euro4 tenhle model posílila o pár koní, tk Kawa naopak pár koní ubrala, divný...
Honda CBR 650F 2017
62,6 kW = 83,95 HP
Y. FZ6N
72 kW = 98 HP
To srovnání je bídné. Fakt to vypadá blbě, takový výkon.
VladaM> No jo, ale právě to že ty dvouválce jedou odspodu, tam kde potřebuješ, aby jely a nechceš to furt ždímat do otáček, abys měl odšťuch. A navíc neska už ty dvouvály neumíraj nějak brzo, táhnou pěkně i ve vyšších otáčkách(když teda nepočítám NC
). Ta CBR by měla mít 92 koní ne? Měla 87 a od letoška jí posíli o 5 kousků, pokud noviny nekecaly.. Na druhou stranu jsou tu taky nový nakedy Z900 a GSX-S 750, který maj přes 100 koní, Zed dokonce přes 120 a jsou za cenu jako tahle CBR. Kdoví, třeba na podzim představí jejich oplastovaný mutace. No a taky nesmíme zapomenout na Yamahu a její ultrazábavný tříválce, co jedou neskutečný bomby odspoda až nahoru, takový motory tu zas předtim nebyly a jsou taky za solidní cenu. Spíš se mi nelíbí, jak do všeho cpou voloviny jako ABS, x katalyzátorů, EVAP uhlí, asistenty rozjezdu atd.
Jojo, šestky nikdo nekupuje, protože je to hrozně slabý. Když se jedu projet na svý 20 let starý stokoňový šestce tak předjíždím 99% motorek. Hlavně že má každej brutálního litra s pěti asistentama, super hadry a každej měsíc novou helmu. Obvykle jedou v hejnu, po rovině 90, a staví u každý druhý benzínky. Některý ty mašiny dokonce řídí ženská a za ní sedí chlap! Jsem asi už moc starej, ale motorky byly vždycky o rychlosti, rebelství, testosteronu a nebezpečí. Když jsem tuhle s jedním novodobým motorkářem mluvil tak jsem byl pokárán, že dělám těm slušným motorkářům špatné jméno
Inu doba je jiná...
SuperSic58
Však taky nikdo nemluví o extra "ostré" šestce sportu.
Vždyť to mají být trochu sportovnější nakedy s kapotáží.
Já to můžu srovnávat jen s bývalou FZ6N.
Ta měla 98 koní.
Jako podobné nakedy 600.
Tak proč by tahle Honda 650 neměla mít těch 100 koní taky.
A ne ušmudlaných 84 koní.
Jinak že dvouvál táhne jinak, to není nic neznámého.
Skoro jako diesel - velká síla odspoda, brzo zdechne.
VFR 800 stojí o cca 100 000 víc, ne?
Tak mi to nějak nesedí celé.
Tk jde o to, že ss ostrý šestky už lidi prostě nekupujou, proto je výrobci už dál nemodernizujou či dokonce stahujou z výroby(snad kromě r6 ale ta taky stojí krutej ranec) A třeba u Hondy, kdo chce 100 koní sport a cesťák, tk je tu VFR 800, nebo novinka Ducati Supersport. Ale co se týče tabulkovejch výkonů, ono to absolutní číslo neni vše, jde fakt o průběh, což píšou i kluci novinářský v tomhle "testu". Ač má Honda na papíře o 24 koní víc, tk Kawa díky jiný koncepci motoru působí živěji s hutnějším tahem. Další věc je, že ty motorky taky stojí o dost míň, než ty ss. Jinak obchodní označení je už holt vrtoch marketingových oddělení, s tim nic nenaděláme, ale třeba dvacka od Hondy je taky CBR už skoro 20 let a nikomu to nevadí. Já bych raději, než bujné stádo koní uvítal, kdyby se začly opravovat ty naše příšerný silnice...
To VladaM . Souhlas. Mám šestku, 78k a chtěl bych jít dál. Výkon litrů nějakých 150k fakt nepotřebuji. Chci sportovně cestovní motorku (ne supersport, i když se mi líbí). Tak jsem se těšil na nástupce CBR 600F a tak je tady, +50ccm a mínus 15k. Co to je, a PR kecy typu lepší průběh kroutícího momentu mi stotisícovou investici vnitřně neospravedlní...A jak psali kluci níž, tak ať to alespoň neoznačují jako CBR n. Ninja.
SuperSic58 > tady nejde o to, ze ty motorky by byly samy o sobe spatny. Pruser je ten marketing kolem toho; predstav si hypotetickou situaci, ze skodovka z jakyhokoliv duvodu musi skoncit s vyrobou Superbu. Ale protoze ji prijde, ze je skoda vybudovane renome jen tak vyhodit do zita, vymysli super napad: misto Suberbu "skonci" Fabia, ale jen marketingove - v realu se Fabia bude vyrabet dal, dostane velikost a tvary Superbu, bude se to jmenovat Superb ... ale technika, zpracovani a modely budou vlastne Fabie. Vcetne motorizace (s trihrnkem), prostorem v interieru, velikosti kufru, stupnema vybavy ... proste zvenku (a podle nazvu) Superb, ale vlezes dovnitr a jedes ve Fabii.
Pokud by se to dal prodavalo jako Fabia, nikdo proti tomu nic nerekne... ale prodavat to jako Superb je proste prasarna.
A presne takovahle situace nastala u techdle motorek - sestkovy sporty konci, ale marketingove se to zasudla tak, jako ze se vlastne nic nedeje a vse je jako driv. Jenze neni, tahle cebra uz proste neni cebra a to samy ninja. Jsou to jiny motorky s jinym zamerenim a cilovou klientelou. Nejsou horsi nebo lepsi, jsou pro nekoho jinyho, nez kdo je pod tim nazvem chce.
SuperSic58
Tak ono je to jasné, proč se pláče nad nízkým výkonem.
Vidíš motorku, co fakt vypadá jako sportovní, případně sportovně - cestovní.
Je to 650, v případě Hondy čtyřvál.
Kolik bys myslel, že by taková moto měla mít koní?
Já bych to odhadnul stejně, jako většina ostatních.
Ano, sportovnější naked s kapotáží, šestka - měla by mít 100 koní!
Nechápu pláč zdejších střelců ohledně malého výkonu. Když chci víc, koupim silnější motorku, nehledal bych v tom jadernou fyziku. Ale tihle "odborníci" by si beztak nic novýho stejně nekoupili, spíš je mrzí, že maj starej střep
Tak nevím, nazvat 650ccm malorážkou pro mladé motorkàře? To jako vše, co má obsah menší než litr je jen koloběžka? Třetinový výkon proti supersportu? Ještě jsem šestkový supersport s 250k neviděl. Nebo porovnáváme Fabii s Mercedesem AMG? To je tedy srovnání pánové. Kdybych váhal mezi těmito dvěma motorkami, tak tohle srovnání by mi fakt nepomohlo.
no vidíš to člověče ... za jedno mínus hned 3 plusy ...
já to tu moc nechápu
a taky je dobrý , že mi tam hned nějakej " mindrák " fikne mínus
, ale aby bylo mezi námi jasno , je mi to úplně fuck hňupe
klidně přidej další ,
O.K. beru zpět
, ale abyste se nepos.ali ...
, já jsem v "háku" , tak jsem to rychle ráno přelít zalepenýma vočima ... no jo no , stane se néééé
Poměr výkon/hmotnost u těchto motorek je skutečně smutný. Při jejich objemu a výkonu by měly vážit tak 180 kilo max a ne dva metráky. Hlavně ta Honda se nemá čím chlubit. 200 kilo na takovou motorku a její výkon je prostě moc. Vždyť to váží litry.
H123 ... tak ti nevim ... ono te to teda neomlouva, ale je fakt, ze druhe kapitoly se nectou ... pro me ctenar
Ta přístrojovka Hondy je fakt hnus a ta imitace karbonu
Proč má nová CBR650F horší parametry než 10let stará CBR600F? Stará měla tuším 81kw, u té nové přidali 50ccm, snížili maximální otáčky a výkon klesl o 20kw?
Zamerne to nejdem porovnavat s povodnou CBR, lebo to je motorka uplne inde, ci uz cenou, alebo vykonom.
Tieto rozpoctovky sa sice honosia menom, ktore ich radi do rodiny legendarnych SS, ale okrem toho mena s nimi nemaju nic spolocne. Kludne tomu mali dat nazov ER650s a CB650S a nehrat sa na nieco, cim nie su.
H123> Ahoj, Honda je více popsána v druhé kapitole
//www.motorkari...36608.html?kid=40410
Motorky z prelomu tisícročia (napr. kawa zx-6r) boli väčšie, silnejšie, rýchlejšie, krajšie a kvalitnejšie!!!
tenhle článek se měl ale jmenovat JEN KAWASAKI , protože v celém textu jsou možná dvě krátký věty o Hondici , zbytek je pouze o Kawě ... takže vůbec nejde o ňáký srovnávání , je to popis jedný jediný mašiny , pro mně autor
... ale mašiny jsou to pěkný , proč ne , v osmnácti ... ale já měl v tom věku kejvačku 250 a byl jsem před holkama taky borec
Rozhovor na pumpě:
X: Zdar, mám novou motorku.
Y: No nekecej, ty máš sporta?
X: Jo!
Y: Jak to jezdí?
X: Fakt super, jak nové!
Y: To je co za objem?
X: 650
Y: To už je slušné! Kolik to má koní?
X: 84 koní ( 67 koní).
Y: Hmm...
X: ...
Y: Dáš si alespoň kafe?
X: Tak jo.
tyhle motorky jsou obrazem toho, jak jde všechno do prdele... nechtěl bych ani jedno... při představě, že nekdo vezme motor o vykonu myho sv, da ho do motorky s kapotama co ma vic jak 200kg a rika tomu sport, nevim jestli se mam smat nebo brecet... Hujda je v prdeli uz davno, to je vyrobce skutru a odrazedel, ale ze uz i kawa...
Vzhledem se mi líbí ta Ninja víc. Světlo, přístrojovka, blinkry hezčí než u Hondy, u té to vypadá, že šetřili.
Ale hádám, že motor Hondy bude větší zábava.
jeden velký sranec...
obě