Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Kopr: S tou NC750X DCT neuděláš chybu. Já jsem měl zkušební jízdu s NC700S DCT a perfektní jízda. Na rozdíl od místního všeznalce Seikose si nemyslim, že s DCT převodovkou od Hondy je to jako "s kozou na plechu". Bohužel nebyla v ČR od jara k sehnání a nakonec jsem vzal NC700X s manuálním řazením. A taky to jde.
Viezol som sa na cb500f aj nc700xdct a radsej nc700 nez tu novu 500. Ono to vobec netahalo. Viem ze je to 35kw, ale to netahalo v dolnych otazkach, v strednych ani pri 8k/min to proste netahalo vobec. Oproti tomu o 20kg tazsia nc700xdct bola znatelne zivsia a tahala v spodnych, strednych aj vysokych otackach (teda ak sa da 6k/min hovorit vysoke). Ale mozno to netahalo kvoli 200km na tacho, asi to este nebolo zabehnute.
A bolo to tazke. Relativne, ale u spominaneho duka 390 mam pocit ze ho polozim na zem jednou rukou a aj dvihnem jednou rukou. U cb500f taky pocit nebudete mat ani omylom.
Zase kvalita vyhotovenia je urcite jednoznacne v prospech hondy. U ktm duka 390 internet neklame. Najpr si budete mysliet ze plynova rukovet je asi polamana ked sa tak divne kyve a vikla. Vole v rukovati a lanku ako prasa. Sedlo je tvrde hranate takze tlaci na stehna aj ked sklon ma na rozdiel od hondy prijemnejsi, miernejsi. Zrkadla budete mat strach ze sa samy cestou rozsteluju. Ale to su kozmeticke vady a 50 a viac kg rozdiel proste citit takze zabava bude jednoznacne v prospech duka a honda je v tomto pripade nudna nezaujimava motorka.
ALE.
Duke ma malu vzdialenost medzi sedadlom a bocnou kapotazou nadrze, takze kolenami tlacim do uz rozsirujucej sa casti kapotaze a nie do casti, ktora je este vodorovna, takze stehnami nezmacknem pevne motorku a to je velke minus. Rovnaky problem maju podla videa aj inzinieri, ktori isli s novinarmi na predvadzacke v AT, takze nechapem preco to takto pustili do vyroby. Proste je kratka. Ak tu kapotaz nepojde upravit tak aby som do nej nenarazil kolenami tak kamarati nebudeme. A to mam len 179cm. Ale vyskusat si ho na jar urcite pojdem.
Siroke riaditka nie su vyhodou, snad len ze treba mensiu silu na ovladanie ale na to su metody ako skrotit motorku aj slabsim jedincom. Ale ako prejst cez 90cm medzeru s metrovymi riaditkami na to som metodu nenasiel :). A za sirokymi riaditkami sa treba viac natahovat a tym si kazit vzpriameny posed.
Zaujimave je to hondiacke prehodenie klaksonu s blinkrami. Na sh125 som si nan zvykol tak rychlo, ze po par minutach som si musel zase zvykat na blinkre nad klaksonom na svojom cude. Takze neviem ci je to plus alebo minus.
Geodet:
Možná cuká, už jsem to psal - chápu, že KTM cílí primárně na zábavu, CBF na "práci".
Mně nejvíc zaujala NC700X, teď dělaj NC750X, tu bych s DCT mohl
Itall:
1) Tlumiče WP, brzdy (ano, vím, jsou to jen licenční Bremba, ale maj radiální uchycení, takže si je klidně můžeš vyměnit za pozlacené monobloky)... Naživo jsem viděl Duke 125 a 200 a rozhodně nesmrděly korunou jako kterákoliv budget Honda. Mimochodem ty Hondy se vyrábí kde?
2) Pro Hondu jsou možná levné, otázka je, jestli je to oprávněné vůči konkurenci, která nabízí podle mně víc za méně.
3)Na vyšší postavy kašlu, já jsem skrček
4) Sorry, argument "Honda je prostě Honda" neberu, to nemusí být jen pozitivní, ale i naopak. Ano, nízká hmotnost je výhoda. Proto jsem to psal. Já chápu, že Duke je mašina pro zábavu, kdežto CBF je univerzál, ale zase tak markantní rozdíly mezi nimi nejsou.
Kopr1: Slyšel jsem, že to KTM je v nízkých otáčkách ucukaná. Nevim nezkoušel jsem. Tu Hondu jsem zkoušel a ta jde plynule od nízkých otáček. Je fakt, že některý věci jsou na ní dost hrozný. Ten žlutej displej, viklací stupačky... Když jsem přelez na NC700S, tak mi přišla o třídu lepší.
Kopr1: 1) Teď honem nevím, co se myslí kvalitními komponenty u motorky z Indie. Viděl jsi tu KTM naživo?
2) Cena těchto Hond mi také přijde poněkud vyšší, ale Hondy nejsou levné, takže jsou to "levné modely".
3) Ani jedna z těchto motorek není pro vyšší postavy, nicméně na Hondě se dá jet i tak. Na KTM Duke 390 moc ne, řekl bych.
4) Přecejen Honda je Honda, i když nízká hmotnost KTM je velká výhoda.
Nic proti, ale ve srovnání s Duke 390 s podobným výkonem, opravdu kvalitními komponenty, sériovým ABS, podstatně nižší hmotností a podstatně vyšším potenciálem pobavit řidiče, mi cena téhle budget Hondy poněkud připomíná drahotu...
iVlada: Do 120 to bylo v celkem pohodě, pak už jsem se radši připlácl na nádrž.. Nečekám na naháči extra ochranu, ale protože jsem měl na jeden den domluvenou CB500F (z té části RZ na foto to vypadá, že zrovna tuhle ) i CB1100,tak jsem vlastně jen přelezl z jedný na druhou a byl to bezprostřední pocit.. Rozdíl v náporu vzduchu mě docela překvapil. A víceméně jediný,co je jinak jsou budíky..
Hellborne, v zrcatkach jsem jakz takz videl, ale jak pisu, k dokonalosti jeste krucek chybi Jsou masiny, kdy nevidis lautr nic… neco malo je zmineno i po prvni jizde ze Spanelska:
Oproti „efku“ se mi zdá na CBR500R o chlup horší výhled ve zpětných zrcátkách. Popravdě, to by mohlo být lepší i CB500F.
O proudicim vetru jsem se nezminil, protoze ochrana jezde je na CB500F veskera zadna. Popravde bych ji ani u takoveho nahace necekal, protoze vzduch nema co odvadet… Do stovky to ale jde, presne jak pises. Pak je to horsi. Nicmene do 120 km/h to nebyla az takova kovbojka. Na CB jsem jezdil v dobe kdy bylo fajn pocasi a temer bezvetri. Neco jsem o5 zminil pri kratkem srovnani po prvni jizde ve Spanelsku:
Oproti CB500F je na „erku“ jezdec chráněn proti proudícímu větru větrným štítkem. Tady však musím přiznat, že bych přivítal o trošku větší účinnost a lepší odvádění proudícího vzduchu.
S blinkrem mas pravdu, po chvilce troubeni si zvyknes a prepinace pouzivas naprosto samozrejme.
Pedl: Zvykneš si hned a máš blinkr blíž palce... Mně to vyhovovalo..
Jinak, že by to bylo úplně bez vybrací bych neřekl - po 2,5h jízdy v kuse mně trochu brněly ruce (ale byla to první dlouhá projížďka po ještě delší době,co jsem na moto neseděl). Zrcátka se sice neklepaly, ale že bych v nich při svých 182cm viděl hodně,říct nemůžu... Zajímalo by mě, jak to měl autor článku se větrem při vyšších rychlostech (nad 120km/h to už bylo nepříjemné). Kdyby byl budík výš,tak by to bylo asi lepší... Přelezl jsem po 500 na CB 1100 a tam při 130km/h ještě pohoda...
vlastnim cb500f a musim povedat ze je snou vela zabavy
Peter3P: Pěknej popis, dík
Geodet: Já jsem tak nějkak z B650 rozmlsanej, takže automat je u mně jasná volba
Kopr: S tou NC750X DCT neuděláš chybu. Já jsem měl zkušební jízdu s NC700S DCT a perfektní jízda. Na rozdíl od místního všeznalce Seikose si nemyslim, že s DCT převodovkou od Hondy je to jako "s kozou na plechu". Bohužel nebyla v ČR od jara k sehnání a nakonec jsem vzal NC700X s manuálním řazením. A taky to jde.
Viezol som sa na cb500f aj nc700xdct a radsej nc700 nez tu novu 500. Ono to vobec netahalo. Viem ze je to 35kw, ale to netahalo v dolnych otazkach, v strednych ani pri 8k/min to proste netahalo vobec. Oproti tomu o 20kg tazsia nc700xdct bola znatelne zivsia a tahala v spodnych, strednych aj vysokych otackach (teda ak sa da 6k/min hovorit vysoke). Ale mozno to netahalo kvoli 200km na tacho, asi to este nebolo zabehnute.
A bolo to tazke. Relativne, ale u spominaneho duka 390 mam pocit ze ho polozim na zem jednou rukou a aj dvihnem jednou rukou. U cb500f taky pocit nebudete mat ani omylom.
Zase kvalita vyhotovenia je urcite jednoznacne v prospech hondy. U ktm duka 390 internet neklame. Najpr si budete mysliet ze plynova rukovet je asi polamana ked sa tak divne kyve a vikla. Vole v rukovati a lanku ako prasa. Sedlo je tvrde hranate takze tlaci na stehna aj ked sklon ma na rozdiel od hondy prijemnejsi, miernejsi. Zrkadla budete mat strach ze sa samy cestou rozsteluju. Ale to su kozmeticke vady a 50 a viac kg rozdiel proste citit takze zabava bude jednoznacne v prospech duka a honda je v tomto pripade nudna nezaujimava motorka.
ALE.
Duke ma malu vzdialenost medzi sedadlom a bocnou kapotazou nadrze, takze kolenami tlacim do uz rozsirujucej sa casti kapotaze a nie do casti, ktora je este vodorovna, takze stehnami nezmacknem pevne motorku a to je velke minus. Rovnaky problem maju podla videa aj inzinieri, ktori isli s novinarmi na predvadzacke v AT, takze nechapem preco to takto pustili do vyroby. Proste je kratka. Ak tu kapotaz nepojde upravit tak aby som do nej nenarazil kolenami tak kamarati nebudeme. A to mam len 179cm. Ale vyskusat si ho na jar urcite pojdem.
Siroke riaditka nie su vyhodou, snad len ze treba mensiu silu na ovladanie ale na to su metody ako skrotit motorku aj slabsim jedincom. Ale ako prejst cez 90cm medzeru s metrovymi riaditkami na to som metodu nenasiel :). A za sirokymi riaditkami sa treba viac natahovat a tym si kazit vzpriameny posed.
Zaujimave je to hondiacke prehodenie klaksonu s blinkrami. Na sh125 som si nan zvykol tak rychlo, ze po par minutach som si musel zase zvykat na blinkre nad klaksonom na svojom cude. Takze neviem ci je to plus alebo minus.
kua to je trochu dlhe
Geodet:
Možná cuká, už jsem to psal - chápu, že KTM cílí primárně na zábavu, CBF na "práci".
Mně nejvíc zaujala NC700X, teď dělaj NC750X, tu bych s DCT mohl
Itall:
1) Tlumiče WP, brzdy (ano, vím, jsou to jen licenční Bremba, ale maj radiální uchycení, takže si je klidně můžeš vyměnit za pozlacené monobloky)... Naživo jsem viděl Duke 125 a 200 a rozhodně nesmrděly korunou jako kterákoliv budget Honda. Mimochodem ty Hondy se vyrábí kde?
2) Pro Hondu jsou možná levné, otázka je, jestli je to oprávněné vůči konkurenci, která nabízí podle mně víc za méně.
3)Na vyšší postavy kašlu, já jsem skrček
4) Sorry, argument "Honda je prostě Honda" neberu, to nemusí být jen pozitivní, ale i naopak. Ano, nízká hmotnost je výhoda. Proto jsem to psal. Já chápu, že Duke je mašina pro zábavu, kdežto CBF je univerzál, ale zase tak markantní rozdíly mezi nimi nejsou.
Kopr1: Slyšel jsem, že to KTM je v nízkých otáčkách ucukaná. Nevim nezkoušel jsem. Tu Hondu jsem zkoušel a ta jde plynule od nízkých otáček. Je fakt, že některý věci jsou na ní dost hrozný. Ten žlutej displej, viklací stupačky... Když jsem přelez na NC700S, tak mi přišla o třídu lepší.
Kopr1: 1) Teď honem nevím, co se myslí kvalitními komponenty u motorky z Indie. Viděl jsi tu KTM naživo?
2) Cena těchto Hond mi také přijde poněkud vyšší, ale Hondy nejsou levné, takže jsou to "levné modely".
3) Ani jedna z těchto motorek není pro vyšší postavy, nicméně na Hondě se dá jet i tak. Na KTM Duke 390 moc ne, řekl bych.
4) Přecejen Honda je Honda, i když nízká hmotnost KTM je velká výhoda.
Nic proti, ale ve srovnání s Duke 390 s podobným výkonem, opravdu kvalitními komponenty, sériovým ABS, podstatně nižší hmotností a podstatně vyšším potenciálem pobavit řidiče, mi cena téhle budget Hondy poněkud připomíná drahotu...
Tá predná pneu z pohľadu na dezén je správne nahodená?
"rovné a široké řidítka"
Já vím, že tu nejsme ve škole, ale trochu úcty k mateřskému jazyku!
Krásnej strojek. Ale asi to nebude pro vyšší chasníky..
iVlada: Do 120 to bylo v celkem pohodě, pak už jsem se radši připlácl na nádrž.. Nečekám na naháči extra ochranu, ale protože jsem měl na jeden den domluvenou CB500F (z té části RZ na foto to vypadá, že zrovna tuhle ) i CB1100,tak jsem vlastně jen přelezl z jedný na druhou a byl to bezprostřední pocit.. Rozdíl v náporu vzduchu mě docela překvapil. A víceméně jediný,co je jinak jsou budíky..
Hellborne, v zrcatkach jsem jakz takz videl, ale jak pisu, k dokonalosti jeste krucek chybi Jsou masiny, kdy nevidis lautr nic… neco malo je zmineno i po prvni jizde ze Spanelska:
Oproti „efku“ se mi zdá na CBR500R o chlup horší výhled ve zpětných zrcátkách. Popravdě, to by mohlo být lepší i CB500F.
O proudicim vetru jsem se nezminil, protoze ochrana jezde je na CB500F veskera zadna. Popravde bych ji ani u takoveho nahace necekal, protoze vzduch nema co odvadet… Do stovky to ale jde, presne jak pises. Pak je to horsi. Nicmene do 120 km/h to nebyla az takova kovbojka. Na CB jsem jezdil v dobe kdy bylo fajn pocasi a temer bezvetri. Neco jsem o5 zminil pri kratkem srovnani po prvni jizde ve Spanelsku:
Oproti CB500F je na „erku“ jezdec chráněn proti proudícímu větru větrným štítkem. Tady však musím přiznat, že bych přivítal o trošku větší účinnost a lepší odvádění proudícího vzduchu.
S blinkrem mas pravdu, po chvilce troubeni si zvyknes a prepinace pouzivas naprosto samozrejme.
Diky za komentar!
Pedl: Zvykneš si hned a máš blinkr blíž palce... Mně to vyhovovalo..
Jinak, že by to bylo úplně bez vybrací bych neřekl - po 2,5h jízdy v kuse mně trochu brněly ruce (ale byla to první dlouhá projížďka po ještě delší době,co jsem na moto neseděl). Zrcátka se sice neklepaly, ale že bych v nich při svých 182cm viděl hodně,říct nemůžu... Zajímalo by mě, jak to měl autor článku se větrem při vyšších rychlostech (nad 120km/h to už bylo nepříjemné). Kdyby byl budík výš,tak by to bylo asi lepší... Přelezl jsem po 500 na CB 1100 a tam při 130km/h ještě pohoda...
pěkná, zní to dobře, až na to tlačítko klaksonu
stráťa: ovladatelnost je až na druhém míště. Hlavní je mít pořádnou gangsta motorku. A to začíná pořádnou zadní gumou.
K čemu je dobrá 160mm guma na mašině která nemá ani 50 koní mimo zhoršení ovladatelnosti?
Teda, udělat vodní pumpu až pod řetězovým kolečkem, to museli v Japonsku hodně pohulit
Díky tomu hnusnýmu nenápaditýmu světlu je zapředu ta motorka nerozpoznatelná od spousty podobných ošklivých rozpočtových japonských motorek