Harley-Davidson XL1200N Nightster
Text: Marek Hrodek | Foto: Jarda Ducháček | Zveřejněno: 3.2.2009 | Zobrazeno: 44 900x
Jízda
První jízda ze Šalamounky dolů z kopce mě opravdu málem stála trenky. Při prvním brzdění jsem prožil tak trochu stres z autobusu přede mnou, který asi zapomněl zastavit v zastávce a smykem to hodlal napravit. Zaregistroval jsem při křečovitém brzdění jen dosednutí předku na dorazy a zadní kolo ve smyku. Naštěstí vše dobře dopadlo, ale vyléčilo mě to z pokusů pokořit na tomto stroji rychlostní rekordy. Prostě jsem v hlavě musel přepnout modul na požitkářskou jízdu a od té doby jsem se strojem neměl nejmenší problém. Všude jsem se rozhlížel, předvídal ještě více než obyčejně na motorce dělám a od všeho si dával delší odstup.Stroj stabilně drží stopu a pokud nebudete drhnoucí stupačkou katapultováni o výmol na druhou stranu náklonu, vše si krásně užijete. Nesmíte ovšem do zatáčky vletět jak „Švédské vojsko na Prahu“, vše si připravte a stroj se vám odvděčí perfektním vykroužením táhlých i utaženějších oblouků. Jen vracečky mu moc nejdou. S malým rejdem a protáhlou stavbou se prostě na pětníku neotočíte.
Město
Co mě potěšilo bylo ovládání stroje na místě, kdy i při relativně vyšší váze nemáte problémy. Ovladače na řidítkách jsou klasický HD styl, který mi vyhovuje, i když každý blikač má své ovládání jako BMW. Po náklonu a následném srovnání se ale sám vypne a nemusí se o to řidič starat. Nemusíte se bát, že by jste při delším stání na křižovatce přestali upozorňovat na změnu směru. Elektronika je inteligentní a pokud stojíte na místě a blikáte, pak se blikání samovolně nevypne. Ovladače jsou velké a pohodlně dosažitelné.Na nádrž jsem najel vždy maximálně 190 km a pak jsem natankoval 10 litrů. Spotřeba se tedy pohybovala kolem 5L. Stupačky zůstávaly viset ve sklopené poloze a nemají vratnou pružinu. Navíc jsem si musel zvykat na dost odlišnou a složitou manipulaci s bočním stojánkem - je třeba najít tu správnou polohu, aby motorka po nastartování neodcestovala k zemi. I několikrát jsem kontroloval jestli jsem to udělal dobře, protože motocykl se na stojánku dost položí a vibrace při startu jsou docela jak hromobití, ovšem příjemné.
Zhodnocení
Klasicky vyhlížející stroj, který nadchne milovníky šedesátých let a motorkáře upřednostňující styl: „tak trochu retro“. Stroj, který nebude nikdy nabubřelým a oslnivým účastníkem srazů, ale dopřeje svému majiteli pohodové vyjížďky v sólo stylu pro uklidnění a vydechnutí od každodenního stresu. A jistě v garáži stráví nějaký ten čas navíc s katalogem doplňků.Informace o redaktorovi
Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz