globalmoto_duben_nolan




Harley-Davidson XL1200N Nightster

Opět se mi dostal do ruky klasický HD. Víc už snad na tomto motocyklu nejde „zamerikanizovat“ a tak si to pojďme probrat pěkně postupně. Je to pravé HD, nebo se projevuje nová vlna odlehčování? Ale abych vás nenapínal, ve zkratce mohu potvrdit, že tento motocykl dodržuje svou příslušnost velmi pevně.

Kapitoly článku

Design

Řadu Sportster loni doplnil tento motocykl a drží se linie nízko položeného sedla a tmavého barevného ladění. Černé jsou například i ráfky a náboje kol. V této kombinaci velmi solidně vyniká kontrast černá vs. chrom, kdy se opravdu nemůžete odtrhnout od sledování detailů. V nabídce je samozřejmě více barevných kombinací, ale námi testovaná černá se k modelu opravdu hodila.
Na Nightsteru není nic zbytečného. Vše co šlo, konstruktéři či designéři odebrali a nechali jen ten pravý HD základ. Proti tomuto modelu je „glajda“ jednoduše nafouklý balón. Čisté klasické linie doplňuje velký padací rám a malý budík v kterém se skrývá pár kontrolek. Ovládání přepnutí kilometrovníku a hodin probíhá malým knoflíkem z boku budíku. Nic jiného tu nehledejte.
Specialitou Nightsteru je absence zadní svítilny na blatníku, brzdových světel je integrována do směrových světel. Při stisku brzdy se rozsvítí středy zadních blikačů červeně. Navíc díky nízkému rámu má sedlo výšku pouhých 676 mm nad zemí. To ocení vyznavači tohoto stylu a nebo jezdci menšího vzrůstu. Škoda jen toho šroubování nádrže a docela i nenalakovaného hrdla. To se mi moc nezamlouvalo i když vím, že je to standard u celé řady.

Technika

Letošní i loňský model využívají vzduchem chlazený V2 motor Evolution V-twin poslední generace o objemu 1200 ccm. Výkon výrobce oficiálně neudává, ale měl by se pohybovat kolem hranice 55 koní (údaj z diskusí), navíc kroutící moment 98 Nm už při 3200 ot/min. (v diskuzích se pohybuje i číslo 112 Nm při 4000 ot/min) dává zapomenout, že motocyklu trochu ty koně schází, protože solidní nástup krouťáku je skoro od volnoběhu.
Stroj má pohotovostní váhu 251 kg a do nádrže nacpete 12,5 L Naturalu 95, který přes vstřikovací jednotku putuje do válců. Při délce stroje 2245 mm má Nightster rozvor celých 1510 mm což je dost zajímavé číslo, protože je z celé dvanáctistovkové řady Sportsterů nejmenší. Tyto údaje vyvrací i fámy, že v Milwaukee jen stroj jinak nalakují a dají na trh nový model. Opravdu to tak není. Převodovka je pětistupňová a na můj vkus byla dost hlučná, ale jinak bych k ní neměl výhrady, až na příliš dlouhou jedničku, která nepodporuje pomalou jízdu v koloně nebo popojíždění mezi auty.
Škoda také jen jednoho kotouče vpředu, který nemá při klasickém namáčknutí šanci nějak razantně zpomalit stroj. Neznalý člověk musí zběsile mačkat páčku co to jde, aby byla cítit požadovaná reakce. Ale zadní brzda brzdí hodně slušně a tak v součinnosti obou dochází ke kýženému efektu. Nesmíme zapomenout hlavně na třetí brzdu, kterou je motor. Ten dává při ubrání plynu dostatečnou a znatelnou reakci a když se ji člověk naučí používat, pak skoro ztratí výhrady k přední brzdě.

Informace o redaktorovi

Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist