Harley-Davidson FLSTI Heritage Softail
Text: Lukáš Růžička | Foto: Lukáš Růžička | Zveřejněno: 2.8.2006 | Zobrazeno: 31 278x
Po v loňském roce testovaném FXSTI, se nám před nedávnem dostal do redakce další motocykl z řady Softail, tentokrát lehce nostalgicky působící model Heritage. Nablýskané hluboké blatníky, mohutný přední světlomet a široké plošinové stupačky, tak to jsou jen některé z atributů, které pod taktovkou hřmícího dvouválce Twin Cam 88B útočí na emoce všech svých příznivců. Tento klasický motocykl si ve stylu velkých cruiserů nehraje na žádná malicherná gesta. Použitou moderní technikou klasického vzhledu rámu hardtail a robustností, je usazen mezi motocykly H-D přesně tam, kde ho všichni chtějí mít. Snad jen díky použitému lakování a některým dalším drobnostem je spolu s modelem Softail Springer a Heritage Classic historickým vzpomínkám ještě o trochu blíže než ostatní soukmenovci této řady.
Vývoj a design:
O použité technice a historickému vývoji jsem se obšírněji věnoval již v loňském roce. Dovolil bych si tedy pro tentokrát přejít rovnou k motocyklu samotnému. Již na první pohled je patrná snaha přiblížit se co nejvíce kořenům. Ať již se podíváme na historicky vyhlížející velký světlomet Osram s čirou optikou nebo na nostalgii vzbuzující lakování, je nám hned jasné, kam konstruktéři míří.
Základem je samozřejmě dvojitý kolébkový rám z ocelových trubek, na který je celá ta paráda poskládána. Samozřejmě nemůže chybět to, co dělá každý Softail tím, čím je a to skryté odpružení přes dvojici horizontálně montovaných pružících jednotek. Tento motocykl je cruiser se vším všudy a tudíž 16“ vyplétaná kola a náležitě masivní přední vidlice s nízko položenými široce rozevřenými řidítky nikoho příliš nepřekvapí. Poctivá práce se nezapře a u H-D to platí dvojnásob. Hluboké plechové blatníky s kvalitním lakováním a chromovými ozdobami jsou toho tak jen důkazem.
Z mého pohledu jen lehce nepatřičně působila dvojice zadních blinkrů, které mi svým umístěním na masivním držáku pod menším přehledným světlem a držákem značky osobně příliš nesedí. Široká řidítka a pohodlné široce dimenzované sedlo zaručují společně s plošinovými stupačkami maximální pohodlí na delší cesty. Jezdec má o dění kolem sebe náležitý rozhled a něco vidět je i v pěkně vyvedených zrcátkách.


Při spuštění motocyklu z očí se hodí namontovaný poměrně hlasitý alarm proti nenechavcům. Ten začne opravdu naříkat již při sebemenší manipulaci, či zatahání za řidítka. Volba a ovládání bezpečnostního systému jsou na zákazníkovi. Testovaný model měl stejně, jako tomu bylo třeba v případě V-Roda, dálkový ovladač, přes který se alarm manuálně aktivoval. Osobně se mi toto řešení zamlouvá víc, než automatický časový spínač, protože u toho se alarm aktivoval třeba i v době, kdy jsem to zrovna nepotřeboval. Alarm lze kombinovat samozřejmě i s dalšími ochrannými prvky, jakými je různé zasílání textových zpráv na mobil aj.

Informace o redaktorovi
Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm