husqvarna_svartpilen_801_2




Ducati Multistrada 620

Přiznám, že Multistradu 620 jsem si šel pro testování vyzvednout spíše s rozpačitými pocity. Její větší sestra, 1000S DS, kterou jsem sedlal před ní mne sice velmi pobavila, ale výkonem 92 HP nijak neoslnila, proto představa dvou dnů strávených v sedle tohoto „třiašedesátikoňového lenocha“ nebyla příliš lákavá.

Kapitoly článku

Na první pohled se „malá“ Multistrada od své velké sestry příliš neliší. Menší rozvor ani o 2cm nižší sedlo zaregistruje asi málokdo. Tvary kapotáží, stejně jako blinkry integrované do zpětných zrcátek zůstaly stejné, barokní obliny přední části snad jen v červenooranžovém lakování, kterým byl testovaný stroj vyzbrojen vyniknou ještě více a vyvolávají větší rozpory. Mne osobně se příliš nelíbí, ale když na motorce sedím, nijak se tím nezabývám.




Při podrobnější prohlídce odhalíme mnoho rozdílů oproti litrové verzi, ty mají především snížit konečnou cenu stroje do relací běžných u motocyklů této kategorie. Nejmarkantnější je zadní kyvná vidlice, která je u Multistrady 620 dvouramenná a je vyrobena z oceli. Stejně tak odpružení je jednodušší, vepředu pracuje obrácená vidlice Marzocchi bez možnosti nastavení se zdvihem 145 mm, vzadu potom nastavitelná jednotka Sachs monoshock poskytující dráhu zadního kola 121mm. Některé další detaily při bližším průzkumu kazí celkový dojem z motocyklu. Svazky drátů elektroinstalace ledabyle přichycené k rámu nebo odhalený mechanismus vstřikování s přečnívajícím plynovým lankem pod nádrží. Dojem ovšem napravují kvalitní brzdy Brembo, vepředu se do dvou kotoučů o průměru 300mm zakusují dvoupístkové brzdiče, vzadu potom pracuje jeden 240mm kotouč rovněž s dvoupístkovým brzdičem.


Největším rozdílem oproti námi dříve testovanému litru je samozřejmě motor. Pro Ducati klasický vzduchem chlazený dvouválec do L s desmodromickými rozvody má objem 618 ccm a plněn elektronickým vstřikováním paliva Marelli, dává výkon 63 HP a točivý moment 57 Nm. Hydraulicky ovládaná spojka stejně jako šestistupňová převodovka s perfektním a přesným chodem jsou milým překvapením. Stejně jako zvuk motoru linoucí se s efektních, pod sedlem vedených nerezových koncovek výfuku. Příjemné basové bublání volnoběhu ve vyšších otáčkách přecházející v hutný, naléhavý ryk zní stejně dobře jako u „dospělé“ motorky.




Informace o redaktorovi

Michal Moucha - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist