Ducati Multistrada 1000S DS

Již od svého uvedení na trh vyvolává Multistrada nadšení i rozpaky. Skalní příznivci značky odvracejí zrak, jiní jásají nadšením. Všichni si lámou hlavu s tím, do které kategorie ji zařadit a prodejní statistiky na celém světě naznačují, že Multistrada své místo v nabídce Ducati nepochybně má. My vám přinášíme test modelu 1000S DS, který v modelové řadě Multistrada zaujímá nejvyšší příčku.

Ducati Multistrada 1000S DS

Kapitoly článku




Design


Svým designem je Multistrada nápadná a vyzývavá. Stejně jako u všech motocyklů Ducati je každý její detail doveden k naprosté dokonalosti a vytváří tak harmonický a jedinečný celek, z něhož se každému zrychlí tep. Přední část kapotáže s barokními oblinami, blikače schované v elegantních zpětných zrcátcích, přední USD zlatá vidlice Öhlins. To vše stejně jako trubkový rám vystavený na odiv, letmo zavěšené zadní kolo či komplikovaně naohýbané výfukové svody s tlumiči schovanými pod dělené sedlo jsou stylistickými prvky hladícími duši každého estéta. Bohužel jsou některé designerské kreace nadřazeny funkci a praktičnosti. Přístrojový štít obsahující analogový otáčkoměr a multifunkční informační displej je sice efektní, funkční i dobře čitelný, ale manipulovat s klíčkem ve spínací skříňce, která je pod ním doslova utopená vyžaduje hodně cviku i trpělivosti. Ale to jsou věci, které k italským strojům tak nějak patří a při pohledu na eleganci a žhavou krásu celého stroje nad nimi mávnete rukou.


Rám, motor, brzdy


Ačkoli je stylizace motocyklu pro Ducati nová a neobvyklá, veškeré další atributy této kultovní značky zůstaly zachovány. Tuhý prostorový rám svařený z ocelových trubek nese vidlicový vzduchem chlazený dvouválec s rozevřením válců v úhlu 90° a desmodromickým ovládáním ventilů. Motor je vybaven elektronickým vstřikováním paliva Marelli s průměrem difuzérů 45mm a z objemu 992ccm produkuje výkon 92 koní při 8.000 ot./min. a točivý moment 94 Nm při 5.000 ot./min. Spojka je suchá, vícekotoučová s hydraulickým ovládáním, převodovka je šestistupňová a výkon je z ní přenášen řetězem na zadní kolo, letmo uložené v jednostranné hliníkové kyvné vidlici, odpružené plně stavitelnou progresivní jednotkou Öhlins. Přední kolo je vedeno obrácenou teleskopickou vidlicí Öhlins možností plného nastavení přepětí i tlumení, jejíž kluzáky jsou pro snížení tření a rychlejším reakcím pokoveny technologií TiN. Přední kolo zaujme i svým designem, jeho paprsky i střed jsou pro snížení hmotnosti duté. Na předním kole pracují dva kotouče Brembo o průměru 320mm, do nichž se zakusují čtyřpístkové brzdiče. Na zadním kole je potom jeden 245mm kotouč s dvoupístkovým třmenem.




POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 3.00
Známkováno: 1x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist