Aprilia Shiver GT750
Text: Lukáš Růžička | Foto: Jarda Ducháček , Lukáš Růžička | Zveřejněno: 7.9.2009 | Zobrazeno: 37 107x
Kapitoly článku
Rozhovor s majitelem motocyklu Shiver
Co tě nakonec v loňském roce vedlo ke koupi tohoto motocyklu a jak dlouhé to bylo rozhodování?
V „hledáčku“ jsem měl: 1) Honda Hornet 2) KTM Duke 3) Triumph Street Triple 4) Aprilia Shiver. Poté co Honda změnila design, tak jsem změnil názor…KTM Duke byl moc drahý, pokud si pamatuji v KTM za něj chtěli asi 250 000Kč. Dodací doba Triumphu byla tehdy asi půlroční a ani jej neměli vystavený. A pak tu byla Aprilia, nebylo co řešit.
Vím, že na motocyklu jezdíš během sezóny dost často. Co tě na tvojí verzi po tom roce opravdu baví a co bys naopak udělal jinak?
Přední brzda potřebuje maximálně dva prsty, spojka také funguje celkem zlehka. Příjemné je ,že jsou obě páčky seřiditelné. Jako výraznou přednost rovněž spatřuji, že se na motorku při svých 195 cm celkem pohodlně složím. I při celodenních výletech mé nohy, záda a pozadí příliš netrpí.
Naopak trochu mi na Shiveru vadí:
- Pocit větší hmotnosti motorky při manipulaci na místě a také při nájezdu do zatáčky.
- Nutnost velkého důrazu při řazení prvních 2 převodových stupňů
- Nepřesný ukazatel rezervy paliva a malá nádrž, kontrolka se rozsvítila a ujel jsem na „5 l rezervu“ pouhých 49 km, neboli jsem zůstal stát na německé dálnici asi 2 km před pumpou.
S motorkou jsem měl tyto závady: naprasklá hadicová spojka v chladícím okruhu a spálený startér (doba opravy u zastoupení 14 dnů). Jinak klasická údržba . Toto mě celkem mrzí u rok staré motorky, zvláště když měla v té době kolem 7500 km. Ta hadicová spojka, byla snad porodní bolest, kterou dle nejrůznějších diskuzí netrpěl jen můj stroj. Zřejmě daň za to, že se jednalo v loňském roce o novinku.
Pokud bys měl obě verze alespoň rámcově a ve zkratce zhodnotit, jak se ti vzájemně jeví obě modelové varianty?
Po krátké jízdě z Prahy na Kladno jsem nepoznal žádné rozdíly v chování motorky.
Ač bylo mokro tak jsem ABS neaktivoval. Jediný rozdíl je přítomnost polokapotáže a to, že tlačí více vzduchu na horní část trupu, schovat se za kapotáž díky mé velikosti a výšce 195cm se mi moc nedařilo.
Děkuji za rozhovor.
Informace o redaktorovi
Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz