globalmoto_duben_nolan




Aprilia Shiver GT750

Kapitoly článku

Rozhovor s majitelem motocyklu Shiver

Honza patří mezi lidi, kteří jezdí na svém motocyklu poměrně často. Pravdou také je, že s motocykly začínal později a Shiver je jeho prvním opravdu velkým strojem. O to s větší chutí v současné době jezdí a snaží se v každé volné chvíli dohnat dovednosti a jistotu v sedle. Jeho Shiver tak rozhodně nezahálí a dost často se s ním podívá v rámci prohloubení dovedností také na okruh. Mezi jeho oblíbené patří především víkendové návštěvy v Sosnové, kterou má od Prahy kousek. Honzu nějaký ten pátek znám a vím, že Shiver byl důsledek delšího výběru. Moc dobře si také pamatuji, když ho před rokem jako novinku u importéra kupoval. Neváhal jsem tedy ani na okamžik zařadit ho jako majitele k tomuto redakčnímu testu a trochu jsem ho vyzpovídal.
Co tě nakonec v loňském roce vedlo ke koupi tohoto motocyklu a jak dlouhé to bylo rozhodování?
V „hledáčku“ jsem měl: 1) Honda Hornet 2) KTM Duke 3) Triumph Street Triple 4) Aprilia Shiver. Poté co Honda změnila design, tak jsem změnil názor…KTM Duke byl moc drahý, pokud si pamatuji v KTM za něj chtěli asi 250 000Kč. Dodací doba Triumphu byla tehdy asi půlroční a ani jej neměli vystavený. A pak tu byla Aprilia, nebylo co řešit.
Vím, že na motocyklu jezdíš během sezóny dost často. Co tě na tvojí verzi po tom roce opravdu baví a co bys naopak udělal jinak?
Na motorce se mi s ohledem na malé zkušenosti hodně líbí její nezáludnost, hodně toho odpustí. Díky použitým palivovým mapám jsem se mohl s motorkou v klidu a bez nějakých větších problémů sžít. Režim „Rainman“ mi při prvních kilometrech trochu pomohl. Můžete s plynovou rukojetí kroutit, jak chcete a elektronika to vyžehlí, no a když už mě přestal tento režim bavit, tak jsem navolil režim Touring. V Pražském hustém provozu je skutečně moc fajn. Popojíždění v koleně se stává trochu snesitelné. V nízkých otáčkách motor reaguje velmi jemně na plyn. No, a když opustím Prahu tak dle chuti dám i režim Sport.
Přední brzda potřebuje maximálně dva prsty, spojka také funguje celkem zlehka. Příjemné je ,že jsou obě páčky seřiditelné. Jako výraznou přednost rovněž spatřuji, že se na motorku při svých 195 cm celkem pohodlně složím. I při celodenních výletech mé nohy, záda a pozadí příliš netrpí.


Naopak trochu mi na Shiveru vadí:
  • Pocit větší hmotnosti motorky při manipulaci na místě a také při nájezdu do zatáčky.
  • Nutnost velkého důrazu při řazení prvních 2 převodových stupňů
  • Nepřesný ukazatel rezervy paliva a malá nádrž, kontrolka se rozsvítila a ujel jsem na „5 l rezervu“ pouhých 49 km, neboli jsem zůstal stát na německé dálnici asi 2 km před pumpou.
Co bys mohl říci po roce k technickému zpracování a údržbě? Bavíme se o technicky identickém stroji, takže nás to opravdu zajímá!
S motorkou jsem měl tyto závady: naprasklá hadicová spojka v chladícím okruhu a spálený startér (doba opravy u zastoupení 14 dnů). Jinak klasická údržba . Toto mě celkem mrzí u rok staré motorky, zvláště když měla v té době kolem 7500 km. Ta hadicová spojka, byla snad porodní bolest, kterou dle nejrůznějších diskuzí netrpěl jen můj stroj. Zřejmě daň za to, že se jednalo v loňském roce o novinku.
Pokud bys měl obě verze alespoň rámcově a ve zkratce zhodnotit, jak se ti vzájemně jeví obě modelové varianty?
Po krátké jízdě z Prahy na Kladno jsem nepoznal žádné rozdíly v chování motorky.
Ač bylo mokro tak jsem ABS neaktivoval. Jediný rozdíl je přítomnost polokapotáže a to, že tlačí více vzduchu na horní část trupu, schovat se za kapotáž díky mé velikosti a výšce 195cm se mi moc nedařilo.


Děkuji za rozhovor.

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz



TOPlist