yamaha_demo_tour




Oranžové offroady 2013 představeny v Umbrii

Kapitoly článku

EXC modely 2013

I s rokem 2013 přichází KTM se čtveřicí čtyřtaktních a čtveřicí dvoutaktních modelů. Všechny ostrá endura EXC dále pokračují se systémem odpružení zadního kola PDS, což je určitě pro většinu offroaďáků potěšující zprávou. Dvoutaktní dvoukilo dostalo elektrický startér, takže jediná stopětadváca stále zůstává pouze s kick startem. Všechny modely dostaly nový olej do předních USD vidlic, černý výplet kol, ale i pneumatiky Maxxis. 125 EXC dostala nový kryt zapalování, 200 EXC krom elektrického startéru ještě novou hlavu válce a nastavení karburátoru. Větší 250 EXC a 300 EXC mají nové frézované brýle, ale i spojku, což platí také pro čtyřtaktní třipade.
Vedle motokrosových modelů bylo možné vyzkoušet také kompletní řadu EXC včetně speciálních modelů Six Days oslavující šestidenní, která se pojede v Německu. Mimochodem Six days modely mají například na předku WP vidlici s uzavřenými cartridgemi, sedlo SXS, chrániče chladičů, ventilátor chladičů, oranžové brýle, chránič výfukového kolene (2T) nebo černé ráfky a další designové doplňky včetně speciálních polepů.
Pro ostrá endura byl v okolí motokrosové trati natažen naprosto parádní dvanáctikilometrový okruh. Jezdilo se po prašných cestách, úzkých stezkách a kamenitých pasážích. Ve variantě „Hard“ došlo dokonce i na výjezd koryta řeky… no prostě opravdová enduro libústka!
Popravdě, před první jízdou by se ve mně krve nedořezal, a tak jsem si naordinoval příjemnou čtyřtaktní třistapadesátku, kterou už dobře znám z představení dvanáctkových EXC modelů ve Sverepci. Přeci jen, člověk nikdy neví, co na nás pánové v oranžovém vymyslí. Jak se později ukazuje, volba to nebyla vůbec špatná, protože 350 EXC-F je naprosto čitelné a nezáludné enduro, který má slušný spodek, ovšem naproti tomu i nabroušený vršek. Třipade si krásně poradí s těžkými kamenitými pasážemi, ale i rychlými úseky. 
Ještě než dojde na mou oblíbenou dvoutaktní dvěpade, beru po zadek čtyřtaktní dvěpade. Mašina se chová dost podobně jako předchozí třistapadesátky, ovšem nemá tak nabroušený vršek a mohutný spodek. Každopádně se na něm dá jet hodně rychlá a přitom čistá jízda. V jeho sedle se odhodlávám pro variantu „Hard“, kde se společně s českým kolegou musíme popasovat s kamenitým částečně vyschlým korytem řeky. Tenhle úsek není úplnou brnkačkou, ale jet se dá. Jediná horká chvilka nastává ve chvíli, kdy projíždím vodou a chci se nohou odrazit od kamene. Jak to tak bývá, noha kamen míjí a já už dávám koupačku až po uši. Celkem legrace! Krom zmáchaných hadrů se naštěstí obchází bez škod.
Čtařtaktní dvěpade střídá dvoutaktní dvěstěpadesátka, která mi vždycky seděla. I na Italské půdě funguje skvěle a já si užívám její parádní ovladatelnosti a nízké váhy. Kamenité pasáže jsou hračkou stejně jako dlouhé rychlé rovinky po prašných stezkách. Ani dnes mě dvoutaktní dvěpade nezklamala a stále u mě vede mezi modely EXC na plné čáře. Poslední vyvolenou je dvoutaktní hadimrška 300 EXC. Mašina je dost podobná předchozí dvěpade, ovšem nabízí mnohem mohutnější spodek a nižší použitelné otáčky. Stejné je to i ve špičce výkonu, kdy tříkilo dokáže pořádně upalovat a člověk si musí dávat pozor na nechtěné vrknutí.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):
Motokatalog.cz



TOPlist