yamaha_demo_tour




Beta Endura RR 2017: jak málo stačí

Kapitoly článku

Johnny Aubert je ve světě endura hodně ostříleným borcem . Jede v továrním týmu Beta a sedlá dvoutaktní RR 300 2T. Ve světovém šampionátu si vede velice dobře a v celkovém hodnocení drží skvělou druhou pozici za továrním parťákem Stevem Holcombem. Velice sympatický Francouz mi něco prozradil o svém dvoutaktním závodním nářadíčku a svých preferencích.

Johnny, můžeš mi prozradit, jaký je rozdíl mezi sériovým motocyklem a továrním, který jezdíš ty?
Není tam mnoho rozdílů. Rozdílné je pérování, které je nastaveno na mou rychlost a na můj styl. Na začátku sezony jsem si řekl o vyšší výkon, ovšem preferuji standardní motor a to je víceméně vše. Dále mám například jiné stupačky a pár menších drobností. Možná to zní bláznivě, ale jedu na téměř sériovém stroji.

Měníš si něco na motorce během sezony a přizpůsobuješ si ji na rozdílné tratě jako jsou například ve Španělsku nebo Švédsku?
Ne, neměním. Nemám rád změny během sezony. Motorku si nastavím a upravím podle svého během zimních testů a potom si už jen měním nastavení pérování. Pouze si „naklikám“ přední vidlici a zadní tlumič, ale určitě ne nijak zásadně. Prostě mám rád, když je motorka stejná celý rok a nerad něco zásadně měním.

Kolik motorek potřebuješ na sezonu?
Na sezonu mám obvykle čtyři motorky. Mám dvě tréninkové motorky a potom další dvě až tři na celou závodní sezonu.

Jak továrna využívá tvé postřehy ze závodních tratí pro vývoj sériových motorek?
Ptají se mě na postřehy a věci, které bych rád změnil a mohly by být aplikovány na modelech pro další sezonu. Samozřejmě se snažíme motorky vyvíjet všichni dohromady. Je zajímavé, že s Alexem Salvinim máme zhruba stejné požadavky, i přes to že máme jiný jízdní styl. Na druhou stranu není úplně jednoduché motorku vyvíjet, protože nevíme, jaké požadavky mají běžní hobby jezdci. Někdy svojí motorku půjčím kamarádovi a ten říká, že je skvělá, ovšem jen těžko říct, jestli by to vyhovovalo všem. Jak už jsem říkal, mám jiné požadavky a preferuji například tvrdší pérování a jinou charakteristiku motoru a to by hobby jezdcům nemuselo sedět.

Preferuješ radši agresivní motor nebo spíš hladký jemný?
Mám radši hladký neagresivní motor se silným a použitelným spodkem. Požaduji více výkonu ve vršku, ale vím, že to není jednoduché, aby byl dobrý výkon ve spodku a zároveň ve špičce.

Dokážeš mi říct jednu „věc“, která je podle tebe na Betě nejlepší?
Motor! Ten je nejlepší. Je velice použitelný a není agresivní, přesně jak mi vyhovuje.

Vzpomeneš si na svůj první kontakt s motocyklem Beta a co jsi řekl, když si se svezl?
Lehká motorka. Beta je velice lehce ovladatelná. „Easy bike“ bylo první, co jsem řekl.

Díky za rozhovor a do zbytku sezony jen to nej.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist