Test Aprilia RSV4 Factory APRC na okruhu v Jerezu
Text: Tomáš Mikšovský | Foto: Tomáš Mikšovský | Foto: Aprilia | Zveřejněno: 11.11.2010 | Zobrazeno: 29 710x
Kapitoly článku
Závodní oddělení Aprilie debutovalo v mistrovství světa kategorie Superbiků v roce 1999. Tehdy sedlal dvouválcovou Mille RSV1000 Australan Peter Goddard, který po 26 odjetých závodech vybojoval pro italskou továrnu celkové 12. místo s 84 body. Každý začátek je těžký a tak v poháru konstruktérů se Aprilia ocitla na posledním, šestém místě.
V následujícím roce nasadila továrna do boje dva závodní stroje a byl to právě Troy Corser, který vystrčil růžky a dojel si celkem pětkrát pro vytoužené vítězství. Továrna Aprilia mohla slavit po krátkém účinkování v tomto šampionátu první úspěchy, když Troy Corser skončil na skvělém celkovém třetím místě. Jeho týmový kolega Alessandro Antonello dokončil sezonu na 15. příčce a společně vybojovali opět 6. místo v poháru konstruktérů, ovšem v tomto roce již s minimálním bodovým odstupem. V roce 2001 se postavil na start superbiků tandem Corser – Laconi a přestože Troy Corser nastartoval sezonu ve Valencii přímo královsky a připsal si dvakrát 25 bodů, musel se spokojit v konečném pořadí se 4. místem. Francouzský jezdec Regis Laconi získal jediné podium v posledním závodě celého šampionátu. Přestože v Imole vystoupil na stupínek nejvyšší, patřilo mu celkové 11. místo.
Posledním jezdcem před dlouhou odmlkou z mistrovství světa Superbike byl Noriyuki Haga. Na své konto si připsal sedm pódiových umístění, v konečném součtu mu náleželo 4. místo za rok 2002. Továrna Aprilia odešla na šestiletou „dovolenou“, aby se mohla vrátit plná sil do dalších soubojů v nabité konkurenci nejrychlejších motocyklů světa vycházejících z produkčních verzí mnoha továrních značek.
Rok 2009 se zapsal jako rok návratu Aprilie do WSBK s odhodláním uspět na plné čáře. Management závodního segmentu po 12 letech povolal do služeb zkušeného veterána Maxe Biaggiho, který získal poslední titul pro italskou továrnu v roce 1996 na stroji RS250. Jeho pracovním náčiním byl zcela nový motocykl Aprilia RSV4 Factory. Očekávání ze strany fanoušků byla obrovská a Max Biaggi se dokázal postavit s novým motocyklem na nejvyšší pódiový stupínek již při prvním závodě na Masarykově okruhu v Brně. Cesta to byla trnitá a
závod od závodu se výsledky lepšily a lepšily. Celkem devětkrát stanul na stupních vítězů a právem si zajistil celkové čtvrté místo v šampionátu. V letošním roce vrátil Max Biaggi Aprilii na výsluní a dominoval s 10 vítěznými závody celému startovnímu poli. A právě tento zisk titulu mistra světa ve třídě Superbike vedlo ke vzniku speciální edice motocyklu RSV4 Factory APRC, který nastavil vysoké standardy v oblasti elektronického řízení motocyklu v segmentu sériových superbiků.


Rok 2009 se zapsal jako rok návratu Aprilie do WSBK s odhodláním uspět na plné čáře. Management závodního segmentu po 12 letech povolal do služeb zkušeného veterána Maxe Biaggiho, který získal poslední titul pro italskou továrnu v roce 1996 na stroji RS250. Jeho pracovním náčiním byl zcela nový motocykl Aprilia RSV4 Factory. Očekávání ze strany fanoušků byla obrovská a Max Biaggi se dokázal postavit s novým motocyklem na nejvyšší pódiový stupínek již při prvním závodě na Masarykově okruhu v Brně. Cesta to byla trnitá a

Informace o redaktorovi
Tomáš Mikšovský (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 174 cm
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz