Test Aprilia RSV4 Factory APRC na okruhu v Jerezu
Text: Tomáš Mikšovský | Foto: Tomáš Mikšovský | Foto: Aprilia | Zveřejněno: 11.11.2010 | Zobrazeno: 29 712x
Text: Tomáš Mikšovský | Foto: Tomáš Mikšovský | Foto: Aprilia | Zveřejněno: 11.11.2010 | Zobrazeno: 29 712x
P.S. Troufám si tvrdit, že do 5-ti let bude elekronika (tedy kontrola trakce) ve většině SS i SB...
Ať se nám to líbí nebo ne, elektronika si udělá cestu i do menších kubatůr. Je to dáno i tím, že na motorky / auta / sněžné skutry / čtařkolky dnes dosáhne čím dál více lidí. A ti stále častěji danou věcí nežijí, ale jsou čím dál více konzumenty - nemají čas se s věcmi více sblížit a seznámit a elektronika jim dá větší pocit "sucha v trenkách a klidu". Není to jen vysokým výkonem dnešních biků, Walter Rohl vodil i 800HP Audi Quattro s jistotou v úzké uličce mezi diváky a byl to pohled pro bohy.
Dnes však jezdí SB i ti, kteří to mají jako svůj 3-4 koníček (auto, golf, kluby, dovolené, sněžný skútr, lyžování, videohry) a tak elektronika a technologie pomáhá i tam, kde není tolik času a umu.
jj můj osbní další level
.slint...
Vývoj jde jednoznačně tímto směrem a nemyslím si, že by to bylo ke škodě věci. Samozřejmě že probíhá diskuse mezi zastánci "staré školy" a "příznivců inovací", ale je to něco podobného, jako diskuse na téma co za Windows, jestli 7 nebo XP...
Ale hlavní je, že motorka je to nádherná a článek taky
Pěknej článek, Tome
a určitě zajímavá zkušenost se na takovém stroji povozit...
Na honění desetin na okruhu je to mazec. Jinak bych to ale nechtěl. Za chvíli do toho začnou cpát automat, airbag atd...Zlatý časy SRADů, spojka, brzda, plyn, řazení a hotovo, žádný ptákoviny kolem..
No na okruh pro profi jezdce super šance dostat za relativně normální peníz hóóódně muziky. Takže v tomto směru od aprilie super tah
Ovšem na silnice to určitě není. Nebo je, ale využije se z toho všeho skvělýho cca max 30%. Tzn. pro krajinkáře opravdu vyhozený prachy!
Já radši, když si to můžu poladit a smontovat sám podle manuálu v garáži...
tak tohle není motorka dělaná pro střelce na silnici, ale na honění desetin na okruhu a tam tyhle systémy dle mého skromného názoru 100% patří...
Začíná to kontrolou trakce, později to bude pokračovat omezením rychlosti pomocí GPS. Vývoj směrem do elektroniky má jediný konec ve vzdálenější budoucnosti. Budem jezdit na motorce jen virtuálně na počítači. Bezpečnosti to taky přispěje a zákonodárci EU budou chrochtat blahem, že jim klesla nehodovost na nulu. Zlatý karburator..
PesiRR to je jasne ale vem si zase jak se zvedl vykon atd u litru oproti drivejsku,takze nejaka ta pomoc ukocirovat to se bude hodit
Ale je zase pravda, že vývoj jde tímhle směrem a proto to asi bylo nutností pro zvýraznění se nad konkurencí.
Myslím, že si na tandem přivážu PC.
A budu moct říct, že takovou elektroniku nemá ani Aprilka.
No nevím. Je to určitě promyšlenej systém, ale neulehčuje se to dnes těm "střelcům" nějak moc?
Podle mě ten kdo na to má a pro koho jsou tyhle bajky určeny, by to měl zvládnout řídit i bez těhle serepetiček, a když na to nemám tak si to nekoupim.
Ale to je jen můj názor začátečníka.
Doufám, že mě neukamenujete.
Jinak super moto.
Rozhodně skvělý krok dopředu s úpravou displaye
Samozřejmě mám na mysli Race..
Super článek o super stroji.
škaredá není, ale té elektriky už je tam na můj vkus víc než moc, ale cílová skupina to určitě uvítá
Hehe, koukám že tady člověk nemůže už nic napsat, aniž by na M.CZ nezasáhla "kontrola trakce"
Na běžné silnici jde o to dostat ze sebe pořádnou dávku adrenalinu a přitom jet bezpečně. Tyhle pičičmundičky k tomu jen napomáhají. Aprilia
Krasavice. Jen nevím, jestli dnes víc závodí závodník, nebo CPU.
Závoďák z obchodu. Nádhera.