ktm_duke_890gp




Zontes přidává třistapadesátky

Čínská značka Zontes se na našem trhu po čtyřech sezónách docela slušně zabydlela, čeští zákazníci oceňují zajímavý design jejích produktů, kombinovaný s výjimečnou výbavou a samozřejmě zajímavou cenovkou. Nyní se portfolio ještě rozšíří o objemnější varianty 350.

Kapitoly článku

My v redakci jsme motocykly Zontes poprvé viděli naživo při kolínském veletrhu Intermot v říjnu 2018 a okamžitě nás zaujaly tím, jak vypadaly. Designy to byly hodně divoké, to ano, ale potěšilo, že si na nic nehrály a nesnažily se kopírovat evropské či japonské stroje. A taky nešlo o nějaký výkřik do tmy, neboť už další sezónu skutečně byly na evropském trhu k dostání, ten český nevyjímaje. Začínalo se zlehka, naháčem 310 R a především cendurem 310 T, hned první testy ukázaly, že to nejsou vůbec špatné stroje, zákazníci si to začali myslet taky a dnes už na stránkách dovozce najdeme 20 různých provedení! Tedy takhle, často je to jenom o tom, že má daný model litá nebo vyplétaná kola, a taky záleží na velikosti motoru. Protože u některých modelů si můžete vybrat mezi stopětadvacítkou a větší motorizací, a v zásadě to, co se doposud dělalo ve verzi 310, začíná být zároveň dostupné i coby větší 350. Benefit je tam jasný. Tím, že se jednoválci o 4,5 mm zvětšilo vrtání, narostl objem ze 312 na 348 cm3 a zároveň s tím výkon i točivý moment – vše o nějakých 11 %, takže nyní zde máme 29 kW/39 k při 9500 otáčkách a 32,8 Nm při 7500 otáčkách. To už jsou velice pěkné hodnoty i pro zhýčkané Evropany.

Jakých modelů se tohle posílení týká? Vlastně všech, tedy s výjimkou modelu 350 GK Scrambler, který měl premiéru loni v Miláně právě coby už třistapadesátka (zároveň se svou osminkovou verzí též ve variantě GK, tedy proti předchozímu provedení vybavené bezklíčkovým zapalkem a TFT displejem). Cestovní enduro nazvané Tour se dělá ve dvou podobách, jako Tour na 17“ litých kolech a Tour II s vyplétanými ráfky v kombinaci 19“/17“, potom tady máme sportovní naháč Road, celokapotovaného turistu X1 a sportovní cruiser Venom – ten jako jediný z „původních“ verzí už není dostupný v motorizaci 310, všechny ostatní jsou. Cenový rozdíl je od 10 do 20 tisíc korun, takže je na každém, čemu dá přednost. Nejlevnější třistadesítkou je naháč Road za 105 tisíc, nejdražší třipade potom cenduro Road II za 133 tisíc.

A vlastně to samé s motorizacemi platí i pro skútry, konkrétně maxiskútry na 14“ kolech. Ty Zontes nabízí teprve krátce a po úvodní třistadesítce Metro přichází ještě stopětadvacítka a zvětšená třipade, ovšem ta má označení 350 Dino, nikoli Metro, protože má trochu odlišný, méně kontroverzní design. Tady jsou motory samozřejmě jiné než u motocyklů, ten menší má objem 309 kubíků a parametry 24,5 kW/32 Nm, třipade je potom logicky ještě lepší – 27 kW a 38 Nm! To jsou lepší hodnoty, než jaké nabízí BMW C 400, a přitom velikostně i hmotností jsou Zontesy někde na úrovni Hondy Forza nebo Yamahy Xmax. S nimi si nezadají svou bohatou výbavou, ovšem cenou je jednoznačně trumfnou – třistadesítka je za 125 tisíc, za třipade dáte 130 tisíc. Co se týče nejmenší stopětadvacítky, kterou poznáte podle nízkého plexi, tak ta má motor o výkonu 10,7 kW a zaplatíte za ni 97 Palackých.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist