Zontes představuje retro naháče i velký skútr

Čínské značky v Miláně už pomalu hrají přesilovku, i když se často schovávají za oprášené jméno italského výrobce z minulosti. Jenže třeba takový Zontes je na svůj čínský původ vysloveně hrdý a nebojí se razit cestu vlastnímu designu. To je příklad nového sportovního skútru nebo řady retro naháčů. Ty patřily ke kouskům, které na stánku hrály prim.

Kapitoly článku

Zontes 310 M

Na rozdíl od většiny čínských značek Zontes překvapivě začal napřed s motocykly a až teď posílá na trh svůj první skútr. Sportovní skútr na svět kouká očima úzkých světel, tak trošku ve stylu Panigale. Ledkové denní svícení je odvážně vystrčené dolů doprostřed, no a teprve až když se setmí, přijde na řadu hlavní světlomet nahoře pod plexištítem. Celé to doplňují výstupky bočních kapotáží a výsledný dojem je pořádně agresivní, trochu to kazí jen špičaté výstupky předních směrovek.

Podobné téma se opakuje i vzadu, kde jsou vedle vykrojeného světla opět vystrčené boční plasty. A pod mohutným plastovým krytem je i pohonná jednotka s variátorem u zadního kola. Skútr Zontes 310 M se tváří jako hypersonická bestie s náporovým sáním, ve skutečnosti ji ale pohání kapalinou chlazený jednoválec s dvouvačkovým rozvodem a 4 ventily. Zdvihový objem je lehce nad tři sta, přesně 309 cm3 (vrtání x zdvih je 72 x 76 mm), a maximální výkon je až překvapivě vysoká hodnota 24,5 kW při 7 500 ot/min.

Slušné jízdní vlastnosti slibují kola o průměru 14" vpředu i vzadu, která jsou obutá do pneumatik 110/80 vpředu a 140/70 vzadu. Co se týče odpružení, na trubkovém rámu máme tradiční vidlici a vzadu dvojici tlumičů s nastavitelným předpětím pružiny. Za zmínku stojí i celková hmotnost 158 kg a výška sedla 770 mm, o zastavení se postarají dvě jednokotoučové brzdy s ABS. První skútry by měly dorazit na trh na jaře 2022.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Zontes 125 GK

Nahatý scrambler má hodně výrazný design založený na rovných plochách a přestože se tu dá vytušit návaznost na naháče Husqvarny, podání Zontesu je hodně originální. Třeba malý detail v podobě barevného proužku, který přechází z boku až do světlometu. Nebo ten kulatý a velký světlomet v době, kdy se všichni ostatní honí za co nejmenšími úzkými led proužky. Za zmínku stojí třeba i odvážný výfuk ustřižený do boku.

Plastový chránič dostal dokonce i mohutný kotouč přední brzdy. Robustní stroj se tváří jako mnohem větší objem, motor má totiž obalený i zboku ochrannými plasty. Jde o čtyřventilový motor 125 cm3 s jednou vačkou o výkonu 14,7 koní při 9000 ot/min. Brzdový systém je vybavený plnohodnotným ABS a 17" kola jsou obutá do pneumatik o rozměru 110/70 vpředu a 130/70 vzadu. Kola jsou přitom lakovaná dvoubarevně ve stejném odstínu jako nápisy na nádrži a proužek na světlometu. Drobnost, která ale poukazuje na důležité soustředění na detail.

 

Zontes 350 GK

A nakonec to nejsilnější, naháč GT, je osazený větším motorem. Jde o kapalinou chlazený jednoválec o objemu 347,7 cm3 (vrtání x zdvih 84,5 x 62 mm) se čtyřventilovou hlavou válců, dvěma vačkami a kompresním poměrem 12,3:1. Maximální výkon 29 kW při 9500 ot/min už naznačuje, že čínské značky dávno opustily bezpečnou strategii, kdy své agregáty ladily spíš na menší hodnoty a soustředily se hlavně na životnost. Teď už mají know-how a nové technologie a mohou nabízet výkony na úrovni evropských značek.

Co se týče podvozku, máme tu upside-down vidlici o průměru 43 mm, zatímco za monoshockem pracuje kyvná vidlice s pěkným odléváním s využitím výztužných žeber. Hlavní těleso výfuku je schované dole pod motorem, ale na pravé straně pod sedlem vystupuje moc pěkná dvojitá koncovka výfuku. Jinak se opakuje nápaditý design jako u stopětadvacítky, včetně barevně sladěných kol s nápisy a proužkem n světlometu.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Brzdové kotouče mají vpředu 320 mm a vzadu 260 mm a obsluhují je rediální třmeny J-Juan s radiálním uložením vpředu. Obě kola mají rozměr 17" a pneumatiky 120/70 vpředu a 160/60 vzadu. Přestože se tři pade netváří jako scrambler a je obutá do ryze silničních gum, ponechala si detail v podobě zakrytovaného kotouče přední brzdy.

Podívejte se na všechny novinky z výstavy Eicma v Miláně, které jsme pro vás připravili.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist