globalmoto_duben_nolan




Yamaha TMax Hyper Modified by Roland Sands

Značka tří ladiček už stihla všechno podstatné pro příští rok zveřejnit v Kolíně, ale jedno překvápko si schovala i pro italské publikum. Na výstavě EICMA se poprvé veřejně prezentoval TMax v provedení Hyper Modified od Rolanda Sandse. Známý americký úpravce si dal se svou prací na čas, ale výsledek za to rozhodně stojí. Posuďte sami.

Kapitoly článku

TMax předělaný podle jeho gusta přitom nebyl na stánku Yamahy jediným hyper-modifikovaným maxiskútrem. Společnost mu dělaly další dvě variace na stejné téma v podání neméně známých firem, Ludovica Lazaretha a Marcuse Walze, které jejich autoři představili už dříve. Vedle radikálně odstrojeného TMaxe z dílny Rolanda Sandse však ostatní dvě přestavby vypadaly jako po dobných kosmetických úpravách.
"Chtěl jsem se dostat k samotnému jádru TMaxe. Když jsem viděl obrázek jeho hliníkového rámu, který je charakteristickým prvkěm sportovních motorek Yamaha, doslova mě ten pohled uchvátil. Překvapilo mě, jak skvěle vypadá TMax bez kapot – je úplně jiný a trochu divný, což mě přitahuje.Byl jsem tím okouzlen, a začal přemýšlet, jak nechat při přestavbě tu mechanickou krásu vyniknout”, vysvětluje kalifornský úpravce, vystupující pod zkratkou RSD.
Není divu, že se TMax svlečený do naha Rolandovi tak zalíbil. Hliníkový rám je u skútrů poměrně neobvyklým základem podvozku, a nenechat tento sportovní prvek vyniknout by byla škoda. Proto už se kapoty na své místo už nikdy nevrátily, a v hlavní roli vystupuje holé šasi.
Aby Sands dodal stroji dodal závodnější vzhled, přidělal na rám nějaké mřížky a částečně jej upravil do agresivnější podoby. Kompletně předělaná je sedlová část, a po odstranění plastů bylo třeba vyrobit také náfuky k chladiči, které zároveň slouží jako stupačky. Přední blatník pochází původně z. YZF-R6, a provrtané kryty motoru z vlastní výroby. Veškeré úpravy  zabraly asi čtyři týdny.
"Tenhle projekt byl pro mě těžší, než úprava nějaké konvenční motorky. Pořád jsme museli odolávat pokušení postavit z TMaxe normální motocykl. Bylo by jednoduché vyrobit atrapu palivové nádrže a změnit celou stavbu do podoby klasické motorky, ale chtěli jsme zachovat místo pro snadné nastupování. Byl to boj, ale snad se nám design povedl, alespoň podle dosavadních skvělých reakcí”, pokračuje Roland Sands.
"Byl jsem se na hotovém TMaxu trochu projet a lidé z něj úplně šíleli. Upřímně řečeno, sám jsem nečekal, že se mi tak bude líbit. Všechno je tak jiné a přitom to skvěle funguje. Motorka se pořád řídí jako TMax, ale je lehčí a obratnější."

Tak tomu věříme. A když se přidá ještě ten zvuk! Pusťe si video a volume doprava!"

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):
Motokatalog.cz



TOPlist