Yamaha TMax Hyper Modified by Roland Sands
Text: Petr Poduška | Foto: Petr Poduška , Press | Zveřejněno: 21.11.2012 | Zobrazeno: 18 862x
Značka tří ladiček už stihla všechno podstatné pro příští rok zveřejnit v Kolíně, ale jedno překvápko si schovala i pro italské publikum. Na výstavě EICMA se poprvé veřejně prezentoval TMax v provedení Hyper Modified od Rolanda Sandse. Známý americký úpravce si dal se svou prací na čas, ale výsledek za to rozhodně stojí. Posuďte sami.
Kapitoly článku
Není divu, že se TMax svlečený do naha Rolandovi tak zalíbil. Hliníkový rám je u skútrů poměrně neobvyklým základem podvozku, a nenechat tento sportovní prvek vyniknout by byla škoda. Proto už se kapoty na své místo už nikdy nevrátily, a v hlavní roli vystupuje holé šasi.
Aby Sands dodal stroji dodal závodnější vzhled, přidělal na rám nějaké mřížky a částečně jej upravil do agresivnější podoby. Kompletně předělaná je sedlová část, a po odstranění plastů bylo třeba vyrobit také náfuky k chladiči, které zároveň slouží jako stupačky. Přední blatník pochází původně z. YZF-R6, a provrtané kryty motoru z vlastní výroby. Veškeré úpravy zabraly asi čtyři týdny.
"Tenhle projekt byl pro mě těžší, než úprava nějaké konvenční motorky. Pořád jsme museli odolávat pokušení postavit z TMaxe normální motocykl. Bylo by jednoduché vyrobit atrapu palivové nádrže a změnit celou stavbu do podoby klasické motorky, ale chtěli jsme zachovat místo pro snadné nastupování. Byl to boj, ale snad se nám design povedl, alespoň podle dosavadních skvělých reakcí”, pokračuje Roland Sands.
"Byl jsem se na hotovém TMaxu trochu projet a lidé z něj úplně šíleli. Upřímně řečeno, sám jsem nečekal, že se mi tak bude líbit. Všechno je tak jiné a přitom to skvěle funguje. Motorka se pořád řídí jako TMax, ale je lehčí a obratnější."
Tak tomu věříme. A když se přidá ještě ten zvuk! Pusťe si video a volume doprava!"
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)