yamaha_demo_tour




Yamaha Ténéré 700 v legendárních barvách a lepší výbavě

Vyhrábněte z šuplíku šusťáky, osmdesátky jsou definitivně zpět! Samozřejmě s pořádnou dávkou nadsázky. Yamaha totiž svou „Tenerku“ oblékla do kapotáží s moderním rally vzhledem, stejně tak je celá její konstrukce hodná této době. Teď ale přichází verze Rally Edition s těmi nejtypičtějšími barvami pro legendu Yamahy, která se zrodila právě v osmdesátých letech. A není to jenom o barvách, Yamaha k nim přidala i několik pěkných doplňků.

Kapitoly článku

Píše se rok 1983 a Yamaha přichází s modelem XT600Z Ténéré ve dvou barevných provedeních. První byla bílo-červená, kterou jste v určité modifikaci mohli najít i na současném modelu nazvaném podle části Sahary, a to už od jeho uvedení na trh. Druhá barevná varianta byla pro období sedmdesátých let typická, stejně jako pro samotnou Yamahu. Výrazný odstín modré doplnily nezbytné „válečné“ pruhy, žlutá tabulka pro startovní číslo a stejnobarevné prachovky vidlic. Právě v těchto barvách závodili tovární jezdci Jean-Claude Olivier a Serge Bacou na legendární Rally Dakar, kde se Yamahy Ténéré během svých prvních šesti ročníků objevily celkem 18krát na pódiu. A právě jim má vzdát hold nové barevné provedené, ve které Ténéré 700 Rally Edition přijíždí. Nutno dodat, že to v tomhle lehce retro hávu „Tenerce“  sekne!

Tahle speciální edice ale nepřichází jenom s jinou barvou, jak to v minulosti u japonských výrobců často bývalo. Přidává k tomu i několik doplňkových dílů. Prvním, co určitě padne do oka, je koncovka Akrapovič s karbonovým krytem výfukového svodu. Druhý nepřehlédnutelný prvek je hned nedaleko, najdete ho totiž pod motorem. Ano, jde o ten velký kryt motoru. Hliníkovou ochranou spodku disponuje Ténéré už v základu, ale vždycky to jde lépe. V tomhle případě jde o kryt velkých rozměrů táhnoucí se i kolem rámových trubek vlastně až ke stupačkám. Je vyrobený ze 4 mm tlustého hliníku a jeho ostré nasazení potvruje i příprava pro montáž krabice s nářadím. Ze stejného materiálu je pak vyrobený také kryt chladiče a laserem řezaný kryt řetězu.

Další prvky výbavy jsou okem hůře postřehnutelné, o to mají větší vliv na celkovou změnu motocyklu. Mluvíme hlavně o rally sedle, které je o 2 centimetry vyšší. S ním se dostáváme na celkových 895 milimetrů. Zatímco sedlo zjednoduší zvedání se do stupaček a naopak některým jedincům sníží došlápnutí, přídavné gumové protektory na bocích nádrže všem zlepší kontakt se strojem během zrychlování a brždění. Lepší držení se i v nepříznívých podmínkách by měly zajistit také offroadové gripy na řídítkách. Poslední specialitka Rally Edition je už zase čistě estetická, když klasické žárovkové blinkry na jejich místě střídají LEDkové. Yamaha Ténéré 700 Rally Edition by se k dealerům měla dostat během července až září a její cena je stanovena na 299.400,-.

Oficiální video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
SLAY přispěl 3 Kč
pernik92 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist