ktm_unor




Yamaha představuje „přístupnější“ Ténéré 700 Explore

Po verzi Extreme, orientované do terénu, představila dnes Yamaha další nový derivát Ténéré 700. Pokud ale čekáte nějaké převratné novinky nebo úplnou změnu zaměření, musím vás zklamat. Změn oproti stávajícím variantám je minimum a Yamaha razí tu cestu, že místo toho, aby měla Ténéré konfigurátor s výbavovými pakety, nabízí každý „paket“ coby samostatný model.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Samozřejmě to není nic proti ničemu. Je super, že si každý zájemce o Ténéré 700 může vybrat tu konfiguraci, která mu maximálně vyhovuje, nicméně je trochu úsměvné, že i s Explore je v tuto chvíli v nabídce šest verzí Ténéré 700, které se liší vlastně jen v detailech. Možná by to ten konfigurátor vážně chtělo…

Nicméně o čem je Explore? V principu se má jednat o „přístupnější“ variantu, primárně určenou pro menší jezdce, ale i pro delší cestování po silnici. Byť kola zůstala pořád terénní, s vyplétanými ráfky 21 palců vpředu a 18 palců vzadu.

Změnily se ovšem tlumiče, které mají nově kratší zdvihy. Přední vidlice KYB o průměru 43 milimetrů pracuje se zdvihem 190 milimetrů, zadní tlumič stejné značky se 180 milimetry. Zdvihy na obou stranách jsou o 20 milimetrů nižší než u základní Ténéré, což znamená i sníženou výšku sedla – konkrétně o 15 milimetrů na výsledných 860 milimetrů. Yamaha také uvádí, že mají tlumiče tužší pružiny, aby si lépe poradily s plným zatížením.

Yamaha předpokládá instalaci kufrů a tak dostala verze Explore už ve standardu jejich nosič. U ostatních verzí si ho musíte přikoupit zvlášť. Stejně tak je tu standardně dodávané rychlořazení a vyšší plexi s celkovou plochou zvětšenou o 50 %. Paradoxně nádrž je standardní úzká na 16 litrů paliva, nikoliv zdvojená na 23 litrů, kterou známe z varianty World Raid.

A to je vlastně všechno. Jedinou reálnou změnou oproti výchozímu Ténéré jsou kratší zdvihy tlumičů, vše ostatní jsou díly z katalogu příslušenství, dodávané jako standard. Ténéré 700 Explore už je na webu českého zastoupení Yamahy, zatím ale bez ceny. Lze však předpokládat, že půjde o jeden z levnějších modelů, tedy s cenovkou hodně podobnou standardní Ténéré 700.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist