ktm_duben




Testujeme novou Yamahu Tracer 700 na Kanárských ostrovech

Ostrov Tenerife je pro mě tuhle zimu nějaký vstřícný, poletím tam testovat již podruhé. Ale zatímco před testem Triumphu Rocket 3 jsem si říkal, co na tamních zakroucených silničkách budeme s těmi mastodonty dělat (a pak byl mile překvapený), v případě inovovaného Traceru 700 od Yamahy to vím dopředu. Tohle tady bude ukrutná zbraň! Je něco, na co bych se za vás měl vývojářů od tří ladiček zeptat?

Tracer 700 ve své první generaci od začátku uměl prostě všechno. Jeho řadový dvouválec s ojničními čepy přesazenými o 270°, což z něj dělá charakterem véčko, měl se svým výkonem 75 koní a točivým momentem 68 Nm dost síly na to, aby vás dokázal dovézt na druhou stranu Evropy, v zatáčkách dodal zábavu a ve městě zase nebyl otravný. Podvozek, který proti MT-07 dostal o chlup větší rozvor a vyšší zdvihy odpružení, získal na stabilitě, ale neztratil moc na obratnosti a za mě byl příjemnější než ten tvrdě naladěný na devítistovce. I ochrana proti větru byla slušná, i když tady jsem já osobně měl velké připomínky k plexi – mně dělalo obrovský randál do helmy, a to v jakékoli poloze. Dodnes mám Tracera 700 první generace v hlavě jako opravdu skvělou a zábavnou motorku s otravným plexi.

A teď tu máme druhou generaci, model 2020. Tedy ona to bude spíš jedenapůltá generace, protože před sebou sice vidíte opticky hodně jiný motocykl, jenomže to je jen taková habaďůra s čumákem. Tedy nejen, ale na to, jak dramaticky změněný Tracer vypadá, tak vlastně až tolik upravený není. Zřejmě podle hesla „nikdy neměň vítězný tým“, nebo jak přesně se to říká.

Jenom o kapotě „dvacítka“ není, ale jelikož je to ta změna nejvýraznější, nemůžu s ní nezačít. Tenhle čumák udělal z Traceru motorku z jiné dimenze. Upřímně řečeno, ač nejsem fanouškem sci-fi designů, tímhle si u mě Yamaha šplhla. Protože když už sci-fi, tak pořádné. Jen nevím, jestli se to potká s pochopením i u zákaznické skupiny, protože nový čumák je hodně výrazný. Ten starý, podobný devítistovce, byl sportovně moderní, ale když jste to vzali kolem a kolem, vlastně průměrný. Neurazí, nenadchne. Zato teď na sebe sedmistovka strhává pozornost víc, než se kdy jakému sportovně cestovnímu stroji snilo. Můžou za to samozřejmě ta nová světla, pár zkosených LED obrysovek a pár LED projektorů. Taková er-jednička s malým motorem a na vysokých nohách, hehe. Novinkou je plynulé napojení polokapotáže na nádrž a celý tenhle nový design má poskytovat dostatečnou (zajímavé, čekal bych slovíčko „lepší“) ochranu před větrem a povětrnostními vlivy. S tím ale souvisí ještě další úpravy: zaprvé jiné kryty rukojetí, které má Tracer tradičně řešeny formou jakýchsi spoilerů, a zadruhé plexi. Na to jsem hodně zvědavý. U něj Yamaha zdůrazňuje především možnost rychlého nastavení výšky jen jednou rukou v rozmezí více než 60 mm (dříve to bylo o dva centimetry více), už se nemusí povolovat dvojice křídlových matic, ale já tam vidím hlavně trochu jiný tvar a větší plochu ve vrchní části. Snad to pomůže.

U přední části zůstaneme, ale už se přesuneme za řídítka. Ta jsou širší o 34 mm, právě úzká řídidla totiž byla jednou z nejvíce kritizovaných vlastností první generace. Masivní profilovaná hrazdička, kam jde dobře uchytit navigace, zůstala. Před řídítky si nemůžeme nevšimnout nové přístrojové desky s inverzním zobrazením, ta vypadá super a nahrazuje už ten poněkud okoukaný starý LCD panel. Takhle z fotek fajn, ale jaká bude čitelnost v reálu, ukáže až test. Každopádně teď se funkce ovládají z levého řídítka, což je taky příjemný posun dopředu, který u cestovní motorky chcete. Poslední, ale co do důležitosti jedna z předních změn v otázce komfortu je nově tvarované jednodílné sedlo s prošíváním.

A co motor a podvozek, změnily se také? Samozřejmě, přední původně nenastavitelná vidlice dostala nyní možnost štelovat předpětí a odskok, rozvor je delší o 10 mm a co se týče motoru, tak ten je, myslím, právě tím důvodem, proč se Yamaha rozhodla Tracera změnit. Protože model 2020 přichází vyladěný podle nové normy Euro 5 (jiné mapování, sání i výfuk), a když už se v tom vývojáři hrabali, tak rovnou udělali i zbytek motorky… Co se maximálních hodnot týče, přišel dvouválec o objemu 689 cm3 o 1 kW výkonu, ale zase kulminuje o 250 otáček dřív, a krouťák je stejný jako doposud. Jaká bude realita, to se nechám překvapit, snad ta euro-pětka tohle povedené tahavé jádro moc nevykastrovala. Jak znám Tenerife, budeme se navíc během testu pohybovat nejspíše ve vyšších nadmořských výškách, které by pohled na skutečnou sílu motoru také mohly zkreslit. Ale počítám s tím a třeba budu příjemně překvapený.

Základní „noty“ pro test mám hotové a teď je řada na vás. Zajímá vás na novém Traceru 700 něco konkrétního? Něco, na co bych se měl na Tenerife obzvláště zaměřit, či se zeptat zodpovědných lidí od Yamahy? Pište svoje dotazy dolů do formuláře, po testu na všechny odpovím.

On-line rozhovor: Jan Rameš, Jaroslav Ducháček

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

JardaBar
Dotaz od JardaBar položen 21.02.2020 08:31

Podvozek? Umí být komfortní?

Odpověď od Jan Rameš z 28.02.2020 15:03

Umí, ale člověk musí brát v potaz, že se jedná o motorku kategorie Sport Touring, nikoli Adventure. Čili nemůžete očekávat plavnou jízdu přes výmoly jako na motorce s 200mm zdvihy a 21" předním kolem. Asfaltů jsme ale vyzkoušeli spoustu druhů, a i když žádný asi nedosahoval "kvalit" českých druho- a třetitřídek, nemyslím si, že by Tracer byl u nás nepohodlný.

Yevgen
Dotaz od Yevgen položen 21.02.2020 09:06

Ahoj. Zajiímalo by mně nastavení podvozku. z fotek vidím že je možnost nastavení vidlice. jak se chová v zatačkach ? diky

Odpověď od Jan Rameš z 28.02.2020 15:05

Ahoj, dříve měl Tracer 700 možnost nastavení jen předpětí vzadu, teď má možnost nastavit vpředu i vzadu jak předpětí, tak odskok. Standard je spíš komfortnější než sportovní, jak od motorky téhle kategorie očekávám, ale jeli jsme občas dost svižně a v tu chvíli odpružení dokáže pěkně podržet.

TomProv
Dotaz od TomProv položen 21.02.2020 09:11

Ahoj, zajímaly by mě 2 věcí:
1) jak by si motor vedl v pomalu popojíždějící koloně? Tzn. nepocukává, není jednička moc "do rychla", nehoří ti stehna nebo zadek?
2) jak se cítí spolujezdec, je to pro něj pohodlně?

Díky a přeji hezké počasí.

Odpověď od Jan Rameš z 28.02.2020 15:14

Ahoj, speciálně za pomalou jízdu a popojíždění má u mě Tracer velkou jedničku. Vyloženě proplétání mezi stojícími auty jsme si nedali, takovou tu velkoměstskou zácpu, ale po městech a vesnicích jsme jezdili hodně a schválně jsem na motor bejval zlej a nechával ho padat do nízkých otáček nad volnoběh. Boží reakce na plyn, ta je fakt ukázková. Ty převody ti takhle bez průjezdu opravdovou zácpou nepovím, ale takové to lehké popojíždění u semaforů mi přišlo úplně fpoho. Chvílemi bylo celkem teplo, nějakých 23 stupňů, ale silné slunko, já měl černé věci a motorka netopila. Jestli to bude cajk i v červenci v Praze v džínách, to ti bohužel neslíbím, nicméně v textilu a v těch podmínkách, v jakých jsme jezdili, jsem necítil nic špatně, a to jsem tenhle tvůj dotaz měl na paměti. Co se spolujezdce týče, sedl jsem si chvíli za celkem hřmotného Poláka. Já měřím 174 cm a jsem velmi štíhlé postavy (kecům o reklamě na hlad apod. nevěř :-D) a jako jo, krátkou cestu bych vzadu asi dal, ale celý den bych tam strávit nechtěl. Já tedy vzadu jezdím obecně nerad :-) Kolena za mě cajk, dobrý úhel, ale sedlo, i když polstrování působí příjemně, není moc dlouhé, zejména když máš před sebou většího jezdce. Madla jsem měl rovnou dole pod sebou, radši bych se držel víc vzadu, a na nádrž jsem nedosáhl. Dost bude záležet na velikosti řidiče a náročnosti spolujezdce :-) a jízdním stylu...

PEPEE01
Dotaz od PEPEE01 položen 21.02.2020 10:36

Ahoj. Mám dotaz:
1) zda je poznat nějaký rozdíl mezi starou a novou přední vidlí,
2) jaká je celková ochrana před povětrnostními podmínkami oproti staršímu modelu (ne jen plexi),
3)zda se změnil charakter motoru
4) co by dle vás byla lepší volba - Tracer nebo obyč mt07 - pro motorkářku, která maří cca 167 cm a nejezdila by jen okolo komína (výška a šířka sedla, šířka řídítek, náročnost na ovládání apod.)
Díky

Odpověď od Jan Rameš z 28.02.2020 16:20

Ahoj, omlouvám se, na takhle detailní dotazy nejsem schopen odpovědět, na Traceru jsem jezdil v roce 2017 a jelikož ty změny jsou poměrně drobné, nemůžu jistojistě prohlašovat nějaká zlepšení/zhoršení. Jen dojem z aktuálního provedení. Přední vidle mi přijde v pohodě, standardní nastavení spíš měkčí. Ochrana proti povětří mě překvapila, kapoty jsou sice menší než dřív, ale řekl bych, že kryjí moc pěkně, to proudění kolem těla od kapotáže mi přijde dobře udělané, i ty chrániče páček. Není to samozřejmě celokapotovaný cesťák typu Gold Wing, ale na polokapotu těchto rozměrů fajn. Nicméně podotýkám, že jsme jezdili za hezkého počasí a měl jsem textil, který neprofoukne, za chladnoucích večerů v džínách nebo za deště se může ukázat, že jsou místa na zlepšení. Ale co jsem tak zkoušel sahat do "větru", ta kapota funguje hezky. Plexi - lepší než dřív, ale šlo by to ještě lépe ;-) Motor mi charakterově přišel pořád jasně rozeznatelná CP2. Co se volby pro motorkářku týče, tady si myslím, že důležitější než pohlaví a výška jsou zkušenosti a (ne)bojácnost. Pokud potřebuje cítit zemi oběma nohama, tak to asi ne, já měřím 174 cm, mám docela dlouhé nohy a sice jsem dosáhl oběma nohama, ale ne na plná chodidla. Šířka řídítek zase odvisí od parametrů dámy, při 167 cm může vážit 45 kg a mít ramínka jak dítě, anebo taky disponovat parametry 75 kg a ramena jak kulturista :-) Tady jsou řídítka širší než dříve, ale ne tak, abych je mohl označit za široká. Náročností na ovládání mi Tracer přijde až začátečnicky snadný, je to příjemná intuitivní motorka.

Dus0
Dotaz od Dus0 položen 21.02.2020 11:09

Ahoj, ako sa na to sprace 185cm vysky?

Odpověď od Jan Rameš z 28.02.2020 15:17

V naší skupině jsem patřil k těm nejmenším (jako ostatně vždy ve všech skupinách), jeden Polák byl celkem vazoun a 182 cm a byl naprosto spokojený. Ani ostatní vyšší kluci neříkali nic negativního. Jde o sportovně cestovní motorku, čili nohy jsou ve sportovnější pozici než na cesťácích, ale po 260 km jsem měl kolena naprosto v pohodě a ani u ostatních jsem neviděl, že by se nějak protahovali.

thajpan
Dotaz od thajpan položen 21.02.2020 12:47

Dobrý den, jak se mohu stát testovacím jezdcem moto na Kanárských ostrovech ?

Odpověď od Jaroslav Ducháček z 02.03.2020 10:52

Ahoj,

díky za dotaz. Dovolím si odpovědět za Honzise, protože dotaz patří spíše mně.

Úplně složité to není, jak jsem psal tady dole https://www.motorka...zony-2019-42677.html pořád hledáme další motorkáře, kteří umí dobře jezdit a k tomu ještě i psát.

Abys tedy mohl jet někdy za redakci Motorkáři.cz testovat na Kanáry bude třeba:

1/ Umět perfektně česky. Je třeba velmi dobrý písemný projev a stylistické schopnosti.
2/ Mít zkušenosti s jízdou na motorce. V ideálním případě se specializovat na jednu kategorii (enduro&cross, supersport, naked bike, skútry, cest.endura)
3/ Ovládat perfektně anglický nebo německý jazyk.
4/ Umět dobře vystupovat před kamerou a mít schopnost popsat dané vlastnosti motocyklu širšímu publiku motorkářů.
5/ Mít dobrou orientaci v motocyklovém oboru a minimálně středoškolské vzdělání.
6/ Počkat 1, 2 roky až se nejdříve naučíš psát o motorkách, které testujeme v ČR. Pak je možné lítat do zahraničí.
7/ Mít bydliště v Praze nebo středních Čechách.
8/ Samozřejmostí je slušné vystupování, férové jednání a loajalita k Motorkáři.cz

Jestliže máš zájem o tuto práci, zašli ukázky své publikační činnosti nebo zpracuj článek o rozsahu 1-2 strany A4 a popiš v něm zkušenosti s tvojí motocyklem, třeba do sekce Ojeté moto: https://www.motorka...nky/ojete-motocykly/

Díky, Jarda

Kabčo
Dotaz od Kabčo položen 21.02.2020 16:43

Maximálna nosnost a pohodlí na sedle

Odpověď od Jan Rameš z 28.02.2020 15:21

Užitečná hmotnost je 181 kg, tedy víc než u minulé generace, ale pořád si myslím, že na tomhle by Yamaha měla zapracovat. Pohodlí na sedle je široký pojem, na který se špatně odpovídá. Najeli jsme 260 km a až ke konci mě začalo tlačit pozadí. Za mě je to dobrý, zejména když si uvědomím, že takhle na začátku sezóny mám p*del odvyklou motocyklovým sedlům, nicméně když to vezmu objektivně, tak znám jak podstatně horší motorky, tak i lepší. Obecně bych ale řekl, že je Tracer v lepším průměru až nadprůměru.

Karlik74
Dotaz od Karlik74 položen 21.02.2020 18:03

Ahoj,
1. Jaký to má zvuk v porovnání s předchozí generací?
2. Můžeš dát rychlé srovnání s DL Strom 650? Spíše mě zajímá celkový dojem než detaily.
3. Jak je pohodlné sedlo? Snese to i delší trasy? Je srovnatelné s minulou generaci v GT výbavě?
4. Jak je to s ochranou proti větru? Do jaké rychlosti se dá mluvit o komfortu?
5. Jak se projevily parametrické změny motoru?
6. Jak by jsi ohodnotil ergonomii ovladačů? Dá se to pohodlně ovládat i v rukavicích?
Díky,
Karel

Odpověď od Jan Rameš z 28.02.2020 15:36

Ahoj Karle, já tě budu muset zklamat. Na Traceru jsem jezdil v roce 2017, a i když jsem pár stovek kilometrů nadrandil a mám tu motorku ještě celkem v paměti, tak úplné detaily si prostě pamatovat nemůžu. A nechci si vymýšlet, jen abych něco řekl. 1. Do porovnání zvuku se vůbec pouštět nemůžu, to bych kecal víc než baron Prášil, ale zvuk to má pěkný. Nic ultra zapamatovatelného a charakterního, ale taky to není bezpohlavní vysavač. Prý se na zvuku hodně pracovalo, přeci jen když chceš coby výrobce přebít něčím všechna negativa Euro 5, snažíš se, kde můžeš. 2. Na V-Stromu jsem jezdil kdysi dávno a na té poslední generaci snad dokonce ještě na okruhu v Mostě, ale mám aspoň základní pojem a Stromík je jednoznačně cestovní a pohodovější motorka. Tracer je Sport Touring, na sedmnáctkách, s nižšími zdvihy, celkově prostě sportovnější. Strom je někde mezi Ténéré a Tracerem. 3. Sedlo viz moje reakce výš, delší trasa je subjektivní pojem (pro někoho 150, pro jiného 800 km :-)) a každej zadek snese něco jinýho, viz Jarda Šíma :-) 4. No, to plégo je lepší, než bylo, ale pořád si myslím, že by to šlo ještě lépe. Je to takové sportovnější, no. Já bych asi vyzkoušel to příplatkové velké. Komfort záleží dost od větru, chvílemi jsme jeli 170 a přišlo mi to cajk, pak jsme jeli s větrem z blbé strany 120 a bylo to k nepřežití. Při relativním bezvětří mi přišla vyloženě pohoda do stovky, rozumná cestovní rychlost tak do 140. Ale tady záleží na odolnosti jedince :-D a jeho velikosti a použité helmy. Já si vzal endurovou Araiku s kšiltem, plexi ve vrchní poloze mi odklánělo vzduch až z ramen a helma byla v pohodě, nic to s ní nedělalo. Ale ticho na palubě teda není. 5. Promiň, nedokážu s odstupem tří let říct. Co mě potěšilo, že ten motor nepůsobí vykastrovaně, i když je to Euro 5. Jinak papírově to má akorát o 1 kW nižší výkon při otáčkách o 250 nižších, to nemůže poznat nikdo. 6. Nejdřív jsem moc nechápal, co myslíš, ale jestli ti jde o to, že vypadají celkem titěrně, tak sice vypadají, ale neměl jsem s nimi ani jediný problém. Ale mám štíhlé prsty, malou ruku a měl jsem slabé rukavice, někdo s XL tlapou v zimních rukavicích to může mít už jinak. Za mě byly ale naprosto OK, nic, co bych vnímal jako rušivé.

Gripp
Dotaz od Gripp položen 23.02.2020 16:28

Ahoj, zajímalo by mě kdybyste udělali srovnávací test s BMW F900XR, jak si obě motorky vedou --která je lepší na cetování,co se pohodlí týče(samozřejmě BMW na tom bude nejspíše díky obsahu motorově lépe).
A ještě cena Tracera 700?
Díky.

Odpověď od Jan Rameš z 28.02.2020 15:38

Tracer se bude prodávat za 209 990 Kč. Srovnávací test je otázkou letošního roku, jestli se nám ty motorky sejdou, takhle "z voleje" to nedám, protože na BMW jezdil kolega Vláďa a ne já

SuperSic58
Dotaz od SuperSic58 položen 23.02.2020 18:08

Zdravim Honzisi, nepotkal si tam Jindru?
A dotaz k moto, chci se zeptat, jakej je motor, tedy přesněji, jestli je nějakej rozdíl mezi touto euro5 verzí a staršíma euro3 a 4 z tracera, emtéčka atd. Jestli neutrpěl ten charakteristickej naturel tohohle dvouhrnku se švuňkem odspodu a kopancem v 6tis. Díky za odpověď.

Odpověď od Jan Rameš z 28.02.2020 15:42

Čeče nepotkal jsem žádného Čecha :-) Jak už jsem psal výš, motor mě potěšil. Samozřejmě majitel stroje s tímhle motorem starší generace by měl přesnější poznatky, já to mám ředěné mnohaletými rozdíly a ještě stovkami dalších zkoušených motorek. Ale co si tak vybavuju, tak přechod z Euro 3 na Euro 4 jsem speciálně u MT-07 docela cítil, ale teď bych řekl, že jestli tam je nějaké otupení, tak ho pozná fakt jen ten, kdo má předchozí motorku doma. Yamaha udělala takovej fígl s kratším převodem, kterej považuju za "politicky korektní", reakce na plyn je jemná, ale ne zkouřená, a celkově mě prostě motor bavil. A to jsem měl fakt velkej strach, protože jsem věděl, že budeme jezdit ve dvou kilometrech nad mořem, relativně slabej motor, ještě euro-pětka... ale ne, bylo to dobrý :-)

TomasRoc
Dotaz od TomasRoc položen 23.02.2020 19:36

Ahoj,
Hrozné se na to těším a jsem zvědavý o to víc ze ho plánuju koupit.
Poprosím o komentář:
1) k pohodlí spolujezdce - sedlo
2) Hodnost / vhodnost pro zacatecnika
3) jestli tam bude nějaká s Akrapem tak jestli to zabito stojí (tuším ze asi 38tisic??!!)
4) větrné štítek standard a jeho funkčnost

Diky moc!!

Odpověď od Jan Rameš z 28.02.2020 15:57

Ahoj, 1. spolujezdec - viz moje reakce nahoře pro TomProv. 2. Pro rozumného a asi spíš většího začátečníka klidně Tracera doporučím. Motor je hodný, vynikající reakce na plyn, brzdy silné, ale nejsou kousavé. Bude i verze 35 kW. 3. Nebyla :-) Teda stála tam, ale nevrčela. Já nejsem typ na laděné výfuky a nechci Yamaze kazit kšefty s příslušenstvím, ale já bych ty prachy za lauf (ale chápu, že dokáže udělat radost, a o tu v životě a zejména motoživotě jde především) radši vrazil do toho, abych měl pořád na motorce hodně dobré gumy, servisovaný podvozek a hlavně bych je investoval do sebe, do dobrých motoškol. 4. Plexi lepší, než dřív, ale já bych pořád pokukoval po tom velkém příplatkovém.

dossi
Dotaz od dossi položen 24.02.2020 08:36

Zdeněk Dosoudil , Olomouc. Dobrý den a šťastné kilometry.
Mám Tracera 700 - 2018 a 2 otázky k Tr. 2020.

Bude to nové plexisklo pasovat místo toho mýho otravnýho?
Bude nové sedlo lepší (tvrdší) než to moje a zaměnitelné?
Děkuji za odpovědi. Zdenda.

Odpověď od Jan Rameš z 28.02.2020 16:01

Dobrý den, Zdeňku. Bohužel špatné zprávy, nepasuje prý ani jedno. Sedlo má mít úchyty na stejných místech, ale je jiný tvar nádrže. Na sedlo nedokážu odpovědět, na Traceru jsem jezdil v roce 2017 a to sedlo je změněné jen trochu. Přišlo mi teď tak středně měkké, já bych klidně snesl tvrdší, ale nebylo ani protivně měkké, alespoň po 260 km.

Autoři článku obdrželi prémie 3 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):
Motokatalog.cz



TOPlist