globalmoto_duben_nolan




Nová Yamaha R1 spatřena při testování

Jeden z prvních prototypů příští generace Yamahy R1 byl zachycen při důkladném testování továrními jezdci. Stroj byl srovnáván s BMW S1000RR, který je nositelem standardů v kategorii litrových motocyklů.

Nenechte se hned při prvním pohledu na špionážní fotky od kolegů z MCN zmást dočasnou kapotáží, která je od konečné podoby velmi vzdálená. Ve skutečnosti je motocykl částečně schován do karoserie modelu R6 z roku 2008, která působí jako velmi přesvědčivý převlek. Bližší pohled však odhalí, že se nejedná o er šestku.
Nejlepším vodítkem k odhalení pravé identity motocyklu jsou výfukové svody vedoucí do postranní koncovky výfuku. Svody jsou mnohem větší než u modelu R6, což je vzhledem k většímu objemu motoru pochopitelné, a jejich umístění pod a za motorem poukazuje na zásadní změnu v uvažování designérů při vývoji R1.
V minulých letech byl totiž model R1 výrobcem představován jako luxusní motocykl vyšší třídy, zatímco R6-ka byla spíše extrémní závodní replikou. V té době měl model R1 výfuk vyvedený pod sedlem. Pohled Yamahy na R1 se však změnil a tomuto řešení, jak se zdá, odzvonilo. Nová R1 bude mít výfuk vedený po straně, jako tomu je u modelu R6.
Ačkoli tato změna nevypadá nijak zásadně, vedla k mnoha dalším úpravám šasi motocyklu. Zadní kyvná vidlice je vyztužená shora a zadní tlumič je umístěn mnohem výše než u předchozí generace, aby vzniklo co nejvíce prostoru pro svody nově umístěného výfuku.
Větší závodní ambice motocyklu potvrzuje i jeho přední část. Oproti předchozím generacím byl dvojitý přívod vzduchu po stranách nahrazen jedním centrálním. Toto řešení je opět převzaté z modelu R6, kde se osvědčilo. Prozatímní postranní panely z R6-ky byly upraveny tak, aby zůstala odkryta převážná část motoru a bylo dosaženo jeho dostatečného chlazení. Motor samotný byl také přestavěn. Klikový hřídel byl posazen výše, aby vytvořil další prostor pro již zmiňovaný výfukový systém.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):
Motokatalog.cz



TOPlist