ktm_srpen




Ikonická Yamaha RD350? Kdepak, kit na přestavbu XSR700!

Hezké motorky už se dneska nedělají, slyšíme ze všech stran. Dříve, to byly tvary… Tak proč si moderní motorku přestavět do podoby nějaké té legendy? Ve Velké Británii vznikl kit, který z nového XSR udělá vizuálně RD350.

Kapitoly článku

V automobilové branži je to docela velký byznys. To máte samé kastle z Porsche 964 nebo Jaguaru E-Type a uvnitř buď nejnovější benzínovou techniku, nebo kolikrát i přestavbu na elektriku. Tady lítají eura ve velkém. U motorek je tohle spíše ojedinělá záležitost a víc než obchodní plán častěji jednorázové přestavby pro radost. Najdou se ale i výjimky, jako třeba přestavby starých Vesp a Lambrett na elektrický pohon, což z principu není zrovna levná záležitost, anebo třeba tohle – kity na přestavbu vašeho XSR do podoby ikonického RD350. Tyhle kity vyrábí britská společnost Velocity Moto a to množné číslo je tady správně. Protože do podoby RD si můžete přestavět jak větší XSR900, na niž se kit vyrábí již několik let (je tedy na první generaci), anebo teď nově i na menší XSR700.

Celým jménem se potom váš stroj bude jmenovat XSR700LC YPVS Edition. Ač obě objemové varianty po dokončení vypadají jako jasné RD a jsou si velice podobné, při bližším ohledání zjistíte, že s výjimkou přední kapoty a možná madla spolujezdce jsou jednotlivé kity zcela odlišné. Aby ne, když i mezi XSR900 a XSR700 jsou značné konstrukční rozdíly, rozhodně to není stejná motorka s jiným motorem.

Poté, co se kit na XSR900LC začal úspěšně prodávat do celého světa včetně zámoří oběma směry, rozhodli se pánové z Velocity Moto rozšířit nabídku a menší sedmistovka byla logickou volbou. I proto, že prý měli zpětnou vazbu od lidí, kteří si devítistovku koupili, že to zdaleka není taková pohodová retro mašina, jak se tváří, ale naopak nekompromisní sporťák, kterého nechtěli, a tak jej vyměnili za vstřícnější sedmistovku. A k té zase potřebovali kit…

Co tedy kit obsahuje? Když to vezmeme odpředu, tak kapotku s plexi a potřebným lešením, klín pod motor, sedlo, podsedlové plasty a celou zadní část včetně světla a blatníčku. Největší „vopruz“ prý byla výroba madla pro spolujezdce, které je samo o sobě jednoduché, ale průšvih je v jeho držácích pod kapotáží. Kit je kompletní, máte v něm všechny šroubky a gumičky a jeho montáž je prý jednoduchá, byť časově náročná – hovoří se o zhruba 12 hodinách.

A co za to? To záleží na tom, jestli si kit objednáte nelakovaný jenom v černém gelcoatu, nebo už v barvě. Rozdíl je samozřejmě v ceně, a to docela výrazný. Samotný kit stojí 1200 liber, tedy na naše nějakých 36 000 korun, za lakování si připlatíte nemalých 1100 liber, tedy prakticky jednou tolik. Ale paráda je to veliká, co říkáte?

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist