ktm_unor




Ural Pustynja II - nová limitka se sajdou

Zatímco se pořád ještě probíráme horou novinek pro příští rok, přišla zpráva z míst, kde se naposled něco zásadního změnilo už hodně dávno. Ruská značka Ural si zkrátka jede svým vlastním vývojovým tempem, a stojaté vody nejčastěji rozvíří jenom nějakou limitovanou edicí.

Limitovaná edice se v nabídce značky Ural objevuje s železnou pravidelností už pěknou řadu let, a pokaždé si berou na mušku nějaké zajímavé téma. Z těch posledních jmenujme například loňský Scrambler, věnovaný populární retro vlně, o rok starší Mir, oslavující výročí spolupráce amerických a ruských astronomů, nebo romanticky laděný Ural Zarja.

Jestli máte alespoň průměrnou paměť, jistě vám nebude cizí ani název Pustynja, pod kterým vyjelo pětatřicet speciálně upravených Uralů z ruské fabriky před deseti lety. A právě na ní navazuje letošní novinka.

Ta je postavena opět na základě sériového modelu Ranger, od kterého se liší - stejně jako většina limitovanách edic - v podstatě jenom barevným provedením a výbavou. Rám a karoserie sidecaru jsou vyvedeny v pouštní (pustynja v ruštině znamená poušť) barvě, která dobře ladí k matně černému motoru, převodovce, hlavnímu převodu a doutníkovým tlumičům výfuku. Stejnou pískovou barvu mají také ráfky i náboje všech čtyř kol, zatímco výplety dostaly černý chrom.

Pobytu v poušti je přizpůsobena také výbava motocyklu. Ochranná mřížka předního světlometu je takřka povinnost, chybět nesmí ani plechový kanystr na dostatečnou zásobu vody, ani plechová lékárna s praktickým obsahem (láhev vodky, plechovka sardinek a žvýkačky). Zavazadlový prostor tvoří 2 plechové bedny Baraholka, přimontované ke karoserii sidecaru, a
nosič zavazadel na rezervním kole.

Posádka si během náročné cesty napříč Saharou může hovět v nových ergonomických sedadlech s pouštním dekorem, a jistotu že Pustynja II nezapadne v dunách dávají speciální sajdkárové off-road pneumatiky Heidenau K-37 společně s uzávěrkou diferenciálu.

Druhá edice pouštního Uralu byla vyrobena pouze v počtu 30 ks, přičemž pro Český a
Slovenský trh je rezervován jenom jeden z nich. Cena je 439.000 Kč (včetně DPH).

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (15x):
Motokatalog.cz



TOPlist