yamaha_demo_tour




Ural Zarja - ruská romantika

Když jsme se dozvěděli, že nová limitovaná edice motocyklu Ural, pojmenovaná po atomovém ledoborci Yamal, bude určena pouze pro trhy v Severní Americe, bylo nám to trochu líto. Ale jenom do okamžiku, než do redakce dorazily první obrázky Uralu Zarja, který se v Evropě příští rok prodávat bude.

Motocykly ze Sibiřské továrny se pyšní zajímavou a dlouhou historií, a bez nadsázky se mohou označovat přívlastkem legendární. Jejich výrobce sice nemá důvod se obávat, že by v nejbližší době na silnicích zevšedněly, a přesto co chvíli vyšperkuje svojí modelovou řadu nějakou limitovanou edicí. Z nedávných dob si připomeňme třeba pouštní speciál Pustynja nebo Sněžnyj Bars v bílém zimním kabátě.
Většina doposud vyrobených limitovaných sérií podtrhuje hlavně dobrodružný charakter ruského motocyklu, jehož bytelná a jednoduchá konstrukce, jedinečná prostupnost terénem a neotřesitelná stabilita postranního vozíku přímo svádí k posouvání hranic vlastních možností.
Teď však jako by si marketingoví specialisté v Irbitu vzpomněli na časy dávno minulé, kdy výlet na motorce s "lodičkou" představoval pro smíšené páry vrchol romantiky. A jak lépe navodit tu správnou atmosféru, než barevnou kombinací, připomínající ztemnělý obzor za kterým zapadají poslední paprsky slunce? V případě Uralu Zarja tenhle malý zázrak přírody imituje matně černý povrch motorky a postranního vozíku, doplněný oranžovými detaily.
Nezůstalo ale jenom u estetických úprav. Před zbrojením do těžkého terénu tentokrát dostal přednost komfort posádky, což hned naznačí pneumatiky Heidenau se silničním vzorkem, obuté na 18" černých ráfcích. Podvozek sidecaru, převzatý z modelu Retro, má sníženou světlost a tím pádem lepší stabilitu a ovladatelnost v zatáčkách. Oproti standardním modelům je Zarja také o něco lehčí, a díky použití hlavního převodu ze sólo motocyklů má větší jízdní dynamiku. Na víkendový piknik tak můžete bez obav vzít i porcelán.
Z nadstandardního příslušenství dostala Zarja do základní výbavy postranní kufry Baraholka, další úpravy už zůstanou plně v režii budoucích majitelů. Vzhledem k široké nabídce originálních  doplňků určitě nebude těžké postavit z každého Uralu Zarja nezaměnitelný originál. Jak už totiž bylo řečeno, jedná se o přísně limitovanou edici, a brány Irbitského motocyklového závodu opustí pouze 25 kusů tohoto modelu.

Jo, a abychom nezapomněli, tak tady je pár obrázků vzpomínaného Uralu Yamal - první motorky, která má ve výbavě pádlo. Přiložený návod na přežití se fakt hodí jenom pro amíky.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (22x):



TOPlist