globalmoto_duben_nolan




Triumph Trophy 1200 už není tajemstvím

Každoroční svátek fanoušků britské značky Tridays dnes začal oficiálním představením očekávaného hypercestovního modelu. Nový Triumph Trophy 1200 bude podle zveřejněných informací zdaleka nejmodernějším modelem v historii značky.

Po postupném odhalování špionážních fotografií a neověřených informací přišlo to, co obvykla přichází: oficiální představení nového modelu. Triumph si pro premiéru vybral ten nejvhodnější moment - nikde jinde se k britské značce neupírá tolik pozornosti, jako na festivalu Tridays, který letos hostí rakouský Neukirchen. 
Triumph Trophy 1200 se stejně jako letošní novinka Explorer netají inspirací u mnichovské továrny. S cestovním endurem má shodný tříválcový agregát o maximálním výkonu 134 koní a s nejvyšším krouťákem 120 Nm. Čím však Triumph chce přilákat zhýčkané cestovatele, to je úrověň výbavy. Novinka se bude vyrábět ve dvou verzích, a u plně vybaveného Triumphu Trophy SE bude těžké najít nějaké nedostatky. Podobně jako bavorský motocykl bude i Trophy 1200 vybaven elektronicky nastavitelným pérováním, elektronickým ovládáním plynu ride-by-wire, který umožńuje funkci systému kontroly trakce nebo tempomatu, samozřejmostí jsou kombinované brzdy s ABS, kontrola tlaku v pneumatikách a další funkce.
Potřebám co nejširšího spektra cestovatelů vyjde Triumph vstříc výškově nastavitelným sedlem a elektronicky posuvným plexištítem. Protože se počítá s tím, že integrované boční kufry - každý o objemu 31 litrů - budou často plně naloženy, přišel Triumph s inovačním systémem Dynamic Luggage, který by měl eliminovat vliv hmotnosti kufrů na jízdní vlastnosti motorky v náklonu. Tajemstvím pořád zůstává cena novinky, na tu si budeme muset ještě pár týdnů počkat. Dobrou zprávou je, že do rybníka luxusních cestovních křižníků připlula nová štika, ale na druhou stranu nebude tak snadné ji rozeznat od dosavadního vládce.
Vybrané technické parametry:
  • kapalinou chlazený, čtyřtaktní tříválec o objemu 1 215 ccm 
  • 12 ventilů DOHC
  • výkon134 koní v 8900 ot./min
  • točivý moment 120 Nm v 6450 ot./min
  • převodovka 6rychlostní, manuální
  • kola120/70 ZR17 vpředu, 190/55 ZR17 vzadu
  • odpružení obrácená vidlice s průměrem trubek 43 mm vpředu, kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou vzadu
  • brzdy vpředu 2 disky s průměrem 320 mm a 4pístkovými třmeny, vzadu jeden disk 282 mm a dvoupístek
  • rozměry 2235 x 975 x 1435 mm, rozvor 1542 mm
  • výška sedla 800-820 mm
  • nádrž 26 l, natural 95
  • provozní hmotnost 301 kg

Výbava Triumph Trophy 1200:
  • imobilizér
  • elektronický plyn ride-by-wire
  • kombinovaný brzdový systém s ABS
  • elektronicky nastavitelné přední plexi s pamětí posledního nastavení
  • uzamykatelná schránka s 12V zásuvkou
  • tempomat
  • kontrola trakce (vypínatelná)
  • elektronicky nastavitelné přední světlomety
  • centrální strojan
  • manuálně nastavitelné odpružení
  • vyhřívané gripy (dva stupně vyhřívání)

Výbava Triumph Trophy 1200 SE: (vše výše uvedené a navíc)
  • audio-systém s integrovaným rádiem a MP3 přehrávačem, možnost předvolby 15 rozhlasových stanic USB slot, 2x20W reproduktory, kompatibilní s iPod a iPhone přes USB Bluetooth (pro komunikátor řidiče a spolujezdce)
  • kontrola napětí baterie
  • elektronicky nastavitelné odpružení (sport, normal, comfort)
  • nastavení předpětí na zadní tlumící jednotce (1up, 1up+luggage, 2up)
  • kontrola tlaku v pneumatikách
  • vyhřívané gripy a obě sedadla (dva stupně vyhřívání)

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (19x):
Motokatalog.cz



TOPlist