globalmoto_duben_nolan




Triumph Street Twin: Bonneville pro 21. století

Britská značka ohlásila přelomové změny svojí konzervativní modelové řady už na podzim, ale ještě na listopadové výstavě EICMA držela většinu detailů v tajnosti. Teď však máme kompletní technické údaje nového, vodou chlazeného nástupce modelu Bonneville, plně k dispozici. Připravte se na konec starých časů, moderní doba je tady!

Kapitoly článku

ABS, LED, USB, TC, R-B-W..co můžou mít tyhle hi-tech zkratky společného s tak klasickým motocyklem, jako je Triumph Bonneville? Vlastně toho zas tak moc není, protože Bonneville  nadále označuje jenom skupinu britských retro motorek, a v názvu žádného z nových modelů se nevyskytuje. Jeden z jeho nástupců, který má ve výbavě ještě mnohem víc moderních prvků, nese název Street Twin. V Triumphu to vymysleli lišácky; žádné míchání starého s novým -  Boneville navždy zůstane ryzí klasikou, a další kapitola v historii se začne psát na další straně. Upřímně, může se na gentlemany z Hinckley vůbec někdo vůbec zlobit za to, že nešli proti proudu? Z jedné strany tlačí přísnější předpisy EU (ABS, emise), z druhé zas módní trendy. Vždyť i vousáči v kostkovaných flanelkách, kteří si staromilecky  natírají vlasy pomádou, nosí po kapsách nejnovější modely telefonů s logem nakousnutého jablka. A pokud jde o design nového Street Twinu, ten na odkaz řady Bonneville navazuje víc než úspěšně.

Zpátky ale ke slíbeným technickým údajům. U motoru je zásadní novinkou kapalinové chlazení, přičemž koncepce řadového dvouválce zůstala zachovaná, a protože nezmizelo ani žebrování, nijak dramaticky se nezměnil ani vzhled agregátu. Jiný však bude jeho charakter; interval zapalování 270° místo původním 360° má zajistit ostřejší reakci na plyn, což je v kombinaci s vyšším točivým momentem příslibem větší zábavy. Na výkonové křivce sice není vidět žádný extra posun směrem nahoru, ale vzhledem k městskému zaměření motorky je důležitější dostupnost výkonu v nejběžněji využívaném rozsahu otáček. Pásmo mezi 2 750 a 4 750 ot. za min. Triumph trefně označuje jako "real world riding range", a právě v tomto rozsahu nový motor posílil. Udávaná špička výkonu, která má hodnotu jenom 55 koní oproti 68 k starého Bonnevillu (mimochodem na chlup stejnou jako nová Moto Guzzi V9), tak nemusí nutně znamenat zklamání. Točivý moment 80 Nm je teď k dispozici už ve 3200 otáčkách, což by se mělo projevit na zátahu, a elektronický plyn ride-by-wire dá motoru citlivější reakci. Přínos kapalinového chlazení také není zanedbatelný; kromě toho, že pomáhá splnit emisní normy, přispívá ke snížení spotřeby paliva a prodlužuje servisní interval skoro na dvojnásobek (z 9 na 15 tisíc km). Potěšující je také to, jak elegantně se s emisními normami vypořádal design výfukových koncovek.  Výrazně nižší spotřeba paliva (výrobce uvádí úsporu 36 % proti modelu Bonneville 900) dovolila použít menší dvanáctilitrovou nádrž. 

Nový Street Twin vychází mnohem víc vstříc také komfortu a bezpečí jezdce. Větší pohodlí a jistotu při řízení má nabídnout pozměněná ergonomie, doplněná nízkým sedlem (750 mm). O bezpečnost se pak stará standardně montované ABS a vypínatelná kontrola trakce. Součástí základní výbavy je i antihoppingová spojka, která zabraňuje zablokování zadního kola při prudkém podřazení, a zároveň snižuje námahu při práci se spojkou. A to se v městském provozu cení. Suchá hmotnost 197 kg by vzhledem k nízkému těžišti neměla dělat problémy ani subtilnějším postavám.

Počítalo se samozřejmě i s tím, že převážnou část zákazníků budou tvořit individualisté. Triumph má proto už teď připravenou kolekci originálních doplňků, která čítá víc než 150 položek a zahrnuje všechny možné díly od páček, zrcátek, závažíček a sliderů přes sedla a štítky až po laděné výfuky Vance & Hines. Pro ty, kdo potřebují trochu inspirace, jsou tu pak tři hotové sady; Scrambler, Brat Tracker a Urban, a v nabídce značkového příslušenství nechybí ani stylové oblečení.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):
Motokatalog.cz



TOPlist