husqvarna_svartpilen_801_2




Nová Suzuki Hayabusa a další modely 2008

Letos začíná záplava nových modelů nějak brzy! Ještě ani nezačaly prázdniny a Suzuki v Americe představila první novinky pro rok 2008. Hlavním hitem je určitě Suzuki GSX-R 1400 Hayabusa v novém kabátě a ještě větším motorem, ale našince bude určitě zajímat i nová Suzuki GSX650F, B-King či kroska RM-Z450.

Suzuki Hayabusa

si zachovává svoji základní podobu, přesto je při bližším pohledu vidět, že i tvary jsou mnohem modernější a propracovanější. Pod kapotou je ale všechno pořádně upraveno. Objem motoru se díky prodloužení zdvihu o 2 mm vyšplhal z 1299 na 1340 ccm a každý válec dostal čtveřici titanových ventilů a dvojicí vstřikovacích trysek. Zatím jen neoficiálně se hovoří o výkonu 198 koní, tedy o jeden koník navíc proti konkurenční Kawasaki ZZR 1400. K tomu přibude vlastní verze systému umožňujícího nastavení režimu motoru, podobně jako u letošní GSX-R1000, a upravená spojka s řízeným prokluzem, aby nedocházelo k blokování zadního kola při podřazování. Nový hliníkový rám s větší torzní tuhostí, nová přední vidlice upside-down a radiální brzdy s menším průměrem kotouče 310 mm, lehčí kola i upravený podsedlový rám se sníženým sedlem spolujezdce dokázaly udržet suchou hmotnost celé mašiny na hodnotě 220 kg, tedy jen o 3 kg více než předchozí model.









Hlavní úprava modelu

Suzuki B-King

spočívá v převzetí zvětšeného motoru nové Hayabusy o objemu 1340 ccm i se všemi funkcemi jako prokluzová spojka a volič režimu motoru, v případě B-Kinga jen se dvěma režimy. Samozřejmostí u tak nabušeného stroje je plně nastavitelné sportovní odpružení i radiální brzdy.


Příští rok se snad dočkáme také nové tváře modelu

Suzuki GSX650F

, který po krátké prodlevě nahradí předchozí řadu GSX-F 600 a 750. Stejně jako v minulosti i zde bude základem Bandit GSF 650 Bandit s krásnou kapotáží, která se volně inspiruje sportovním duchem řady GSX-R. Motor bude samozřejmě nový vodou chlazený „bandití“ řadový čtyřválec se vstřikováním a čtyřmi ventily na válec. Již je znám údaj o suché váze ve výši 215 kg.





Poslední novinkou je

Suzuki RM-Z450

, na které zaujme použití elektronického vstřikování paliva ve speciální úpravě pro motokros, která nepotřebuje osazení baterie. Zůstaňte na příjmu, podrobnější informace přineseme později.


Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist