globalmoto_duben_nolan




Sunday Motors, to je kapesní flat track

Malé krosové motorky alias pitbiky zná asi každý. Hromada zábavy za relativně pár peněz. Pro silničně zaměřené jezdce jsou tu pak malé závoďáčky Ohvale, které si k tréninku oblíbily i ty největší závodní hvězdy. Partu malých motorek teď doplňuje značka Sunday Motors se svými malým flat trackovými speciály.

Kapitoly článku

Americká plochá dráha zažívá renesanci. Před pár lety o ní u nás v podstatě nikdo nevěděl, dnes se tu jezdí seriál závodů a v tomhle stylu továrny produkují i sériové motorky. Třeba jako Indian FTR 1200, Ducati Scrambler Full Throttle nebo třeba Fantic Caballero Flat Track. V Sunday Motors se této situace rozhodli využít a přišli s malým závodním flat trakcem, se kterým bude určitě hromada zábavy. To ostatně ve videu předvádí pětinásobný mistr Francie v této disciplíně, Wilfried Delestre. O tom, že tenhle chlapík umí, svědčí i fotka, kde jede bokem na motocyklu Brough Superior Pendin Sand Racer. Ano, na té motorce, co stojí přes 1 500 000 korun…

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Francouzského jezdce si v Sunday vybrali proto, že je to jejich krajan. Tahle nová značka ze země galského kohouta patří stejným lidem, kteří už nějaký pátek dělají pitbiky pod značkou YCF. Přesněji řečeno 16 let, takže by o výrobě malých závoďáčků měli něco vědět. I když se výrobky mohou zdát jako francouzské, tak stejně jako u většiny těchto malých motorek probíhá také výroba modelů S 147 a S 187 v Číně. Základ obou strojů tvoří páteřový rám doplněný přední teleskopickou vidlicí a nastavitelným zadním centrálním tlumičem. Jak se na správný flat track sluší a patří, jsou tu ráfky se stejným průměrem, který má v případě malých motorek průměr 14 palců. Stejně tradiční jsou i široká řídítka se závodní bezpečnostní trhačkou, design plastů nebo umístění brzdy pouze na zadním kole, v tomhle případě o průměru kotouče 200 milimetrů.

Oba modely od sebe odlišuje kromě samolepky s označením a tisícieurovým rozdílem v ceně hlavně motor. Slabší S 147 pohání agregát YCF o objemu 150 kubíků, který ze sebe podle zkušeností dostane kolem 15 koní. Model S 187 už je jiná káva. V jeho útrobách bije jednoválec Daytona s objemem 190 kubíků, který krmí karburátor Keihin PE28. Výsledkem je výkon okolo 24 koní, které už s maličkou motorkou dokáží pěkně zacvičit. Když se pak potká na oválu několik takových strojů, je o zábavu postaráno. Sice to bude oproti velkému flat tracku trochu levnější zábava, pořád to ale není žádná levná sranda. Jednak potřebujete místo kde jezdit, předtím ale musíte z kapsy vytáhnout cca 85 000,- v případě slabší verze, za silnější zaplatíte dokonce 122 000,-. Jenom pro představu, nejdražší pitbike YCF vybavený stejným motorem se u nás prodává za 98 000,-, slabší stopadesátka za 55 000,-.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist